Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل کاغذ پارس روز گذشته در گفت و گو با بورس ٢۴ شایعه برنده شدن این شرکت در مزایده خرید سهام حریر خوزستان را تائید نکرده بود و به صراحت گفته بود این شایعات صحت ندارد! درشفاف سازی شرکت هم در سامانه کدال اظهارات مدیرعامل رسما تائید شده و شرکت اعلام کرده که ما در مزایده شرکت کرده ایم اما نتیجه ای نداشته... عده ای این مطلب را کامل نخوانده اند ، چون احتمالا به اشتراک این رسانه دسترسی ندارند ، اما قضاوت زودهنگام کرده اند!! جزئیات در...

زود قضاوت نکنیم!!

روز گذشته مصاحبه ای روی خروجی بورس24 درباره شایعه خرید 80 درصد از سهام حریر خوزستان توسط کاغذ پارس از قول مدیرعامل این شرکت منتشر شد ، شرکتی که پیش از این 20 درصد این سهم را خریده بود و بارها «چکاپا» رسما از برنامه خرید سهام مدیریتی این شرکت خبر داده بود.

خبر دیروز این بود : «شرکت صباتامین چندی پیش عرضه سهام شرکت حریر خوزستان را آگهی کرد. صباتامین اعلام کرد که این واگذاری از طریق مزایده انجام خواهد شد تا مالکیت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود.این آگهی از اقدام صباتامین برای کل مالکیت خود در شرکت حریر خوزستان حکایت دارد. این شرکت قصد دارد 79.30 درصد از سهام حریر خوزستان را واگذار کرده و به طور کامل از مالکیت آن خارج شود.هم اکنون مالکیت 20.69 درصد از سهام حریر خوزستان در اختیار شرکت صنایع کاغذ پارس قرار دارد که پس از شرکت خدمات مدیریت صباتامین دومین سهامدار عمده حریر خوزستان محسوب می شود.

آخرین خبرها حاکی از آن است که گروه صنایع کاغذ پارس در مزایده برنده شده و مالکیت حدود 80 درصدی حریر به چکاپا رسیده است. اگر این رویداد رخ دهد چکاپا مالک 100 درصدی سهام حریر خوزستان خواهد شد و این موضوع می تواند شرکت صنایع کاغذ سازی پارس را در مسیر تبدیل شدن به یک هلدینگ کاغذی قرار داده و تحولات بزرگی را برای آن رقم بزند.

هنوز نتیجه مزایده مشخص نشده است

محمد جواد مقدم عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره گمانه زنی های مطرح شده در خصوص قطعی شدن مالکیت 100 درصدی این شرکت بر شرکت حریر خوزستان ابراز داشت: خیر، این مطلب صحت ندارد. بر اساس آگهی که برای فروش بلوک حریر خوزستان منتشر شد روز 28 بهمن ماه این مزایده برگزار شد و شرکت صنایع کاغذ پارس نیز در این مزایده شرکت کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ماهیت مزایده تا زمانی که پاکت ها باز نشوند و پیشنهادها مورد بررسی قرار نگیرند مشخص نخواهد شد که کدام متقاضی شرکت کننده در این مزایده برنده خواهد شد. اما تا کنون نتیجه مزایده مشخص نشده است.

او بیان داشت: از 29 بهمن ماه تا 10 روز آینده نتیجه مزایده اعلام خواهد شد. اما هنوز هیچ نتیجه ای مشخص نیست و تا زمانی که پاکت ها باز و نتایج اعلام نشده همه خبرهایی که در این خصوص منتشر می شود در حد گمانه زنی یا شایعه خواهد بود.لکن احتمال برنده شدن «چکاپا» در این مزایده بالا بود.»

امروز اما شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در اطلاعیه ای رسمی در سامانه کدال از شرکت در مزایده خرید ٧٩.٣ درصد شرکت حریر خوزستان خبر داد.همچنین شرکت اعلام نموده مزایده خرید ٧٩.٣درصد شرکت حریرخوزستان نتیجه ای نداشته است.

در واقع اطلاعیه امروز «چکاپا» تائید مصاحبه روز گذشته مدیرعامل این شرکت است که درباره شایعه برنده شدن شرکت در این مزایده گفته بود «شایعات صحت ندارد. بر اساس آگهی که برای فروش بلوک حریر خوزستان منتشر شد روز 28 بهمن ماه این مزایده برگزار شد و شرکت صنایع کاغذ پارس نیز در این مزایده شرکت کرد.وی تاکید کرد: با توجه به ماهیت مزایده تا زمانی که پاکت ها باز نشوند و پیشنهادها مورد بررسی قرار نگیرند مشخص نخواهد شد که کدام متقاضی شرکت کننده در این مزایده برنده خواهد شد. اما تا کنون نتیجه مزایده مشخص نشده است.او بیان داشت: از 29 بهمن ماه تا 10 روز آینده نتیجه مزایده اعلام خواهد شد. اما هنوز هیچ نتیجه ای مشخص نیست و تا زمانی که پاکت ها باز و نتایج اعلام نشده همه خبرهایی که در این خصوص منتشر می شود در حد گمانه زنی یا شایعه خواهد بود.»

حال عده ای در فضای مجازی این اتهام را وارد کرده اند که مطلب بورس24 درست نبود در حالی که مطلب کامل را مطالعه و منتشر نکرده اند و دلیل آن هم نداشتن اشتراک این رسانه است!برای بهره برداری از مطالب این رسانه رسمی لازم است که اشتراک آن را تهیه کنید و به کل مطلب منتشر شده دسترسی پیدا کنید!

قضاوت درباره درستی و نادرستی یک مطلب مستلزم این است که کل آن را بخوانید و در معرض قضاوت قرار دهید نه تنها یک مقدمه چند خطی را!

عجیب تر آن که کسانی که این مطلب را مورد قضاوت ناروای خود قرار داده اند به این موضوع فکر نکرده اند که اساسا مصاحبه دیروز اثر قابل اعتنایی بر وضعیت معاملات این سهم نداشته که اساسا بر فرض محال سوگیری خاصی از بابت نشر آن دنبال شود!!

خط و مشی رسانه بورس24 با قدمت 14 ساله بر فعالان بازار سرمایه اثبات شده است و بدون تردید رمز ماندگاری این رسانه فعالیت مستقل و حرفه ای در فضای رسانه ای و اقتصادی کشور است و برداشت های ناروا در فضاهای مجازی تاثیری بر نحوه ادامه این فعالیت حرفه ای ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24