Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه عرضه کم و تورم موجب آشفتگی بازار خودرو شده است، گفت: دلالانی که برای کسب سود وارد این بازار می‌شوند زیان خواهند کرد.

دلیل آشفتگی بازار خودرو چیست؟

بورس24 : فرید زاوه درباره دلیل افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو یا قیمت سایر کالا‌ها علت تورم نیستند بلکه خود معلول تورم هستند یعنی کشور دچار تورم است و اثر خود را بر قیمت کالا‌ها می‌گذارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: ریشه تورم سیاست‌های دولت است و جزو ابزار‌های انحصاری دولت‌ها است و اینکه مردم می‌توانند تورم ایجاد کنند اشتباه است بلکه می‌توانند از قوانینی که وجود دارد سوءاستفاده کنند و منجر به آشفتگی شود اما، کسی که این آشفتگی را ایجاد می‌کند دولت است.

وی گفت: در مورد خودرو نیز همین موضوع است، در کشور یک نقدینگی بزرگی وجود دارد که به واسطه پایدار نبودن سیاست‌های پولی کشور، پایدار نبودن سیاست‌های عرضه و تولید است زمانی که پایداری قوانین دچار اختلال می‌شود انگیزه برای سرمایه گذاری طولانی مدت در کشور کاهش می‌یابد وموجب می‌شود این نقدینگی به سمت بازار‌های دیگر سرازیر شود و سایر بازار‌ها را دچار التهاب کند.

زاوه با بیان اینکه حجم عرضه خودرو به صورت میانگین نسبت به مدت زمان سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است ادامه داد: این موضوع موجب شد این کالایی که در بازار وجود دارد قابلیت سفته بازی پیدا می‌کند و با افزایش تیراژ مشکل در بازار خودرو برطرف می‌شود، اما بازار‌های دیگر به مشکل خواهند خورد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: عرضه کم و تورم موجب آشفتگی بازار شده است طبق آمار وزارت صنعت عرضه کمتر شده، از طرفی این سطح قیمت‌ها تقاضای واقعی ندارد و دلالانی که برای کسب سود وارد این بازار می‌شوند زیان خواهند کرد به دلیلی اینکه خودرویی مانند پژو ۴۰۵ خواهان ۹۰ میلیون تومانی ندارد.

وی گفت: رکودی که پس از این مرحله در بازار خودرو اتفاق خواهد افتاد بدتر از این موضوع خواهد بود به دلیل اینکه خودروی ۹۰ میلیونی مشتری آنچنانی نخواهد داشت.

زاوه تصریح کرد: منشا این مشکلات را باید در دولت پیگیری کرد زمانی که تخصیص ارز مشکل دارد و این مشکلات وجود دارد تورم هم کاهش نمی‌یابد.

منبع: میزان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24