Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روحانی: فرصت خوبی فراهم شده، که... رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای رفع مشکلات صادرات و واردات و تامین ارز در وضعیت فعلی اقتصادی کشور گفت: در شرایط فعلی ضمن اینکه این...

برنامه های دولت برای رفع مشکلات صادرات و واردات و تامین ارز

بورس24 : رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه های دولت برای رفع مشکلات صادرات و واردات و تامین ارز در وضعیت فعلی اقتصادی کشور گفت: در شرایط فعلی ضمن اینکه این شرایط برای مردم مشکلاتی را به وجود می آورد، در تولید هم مشکلاتی را به وجود آورده، اما از سوی دیگر فرصت خوبی هم برای صادرات و افزایش درآمدهای ارزی ایجاد کرده است که می‌ تواند در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

روحانی افزود: باید تسهیلاتی فراهم شود که صادرکنندگان بخشی از ارز را به سامانه نیما برگردانند و بخشی از ارز حاصل از صادراتشان را بتوانند به بازار آزاد برده و از طریق صرافی‌ ها بفروشند. در زمینه تعیین نسبت این عرضه ارز حاصل از صادرات تسهیلاتی قرار دادیم تا صادرکننده ها تشویق شوند و بخشی از درآمدشان را در۱ سامانه نیما عرضه کرده و بقیه را به بازار آزاد ببرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمینه واردات مشکلاتی هست، اظهار داشت: گردش نقدینگی در این عرصه کم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم، تسهیلات مالی در اختیار تولید کنندگانی قرار دهیم که اجناسشان در داخل و خارج مشتری دارد. برای این منظور مجموعا ۴۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم. از سوی دیگر مقرر شده تولید کنندگان در مناطق آزاد بتوانند از محل درآمدهای ارزی خودشان مواد اولیه مورد نیاز را وارد کنند. 

روحانی تاکید کرد: البته برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده نیز ارز با همان قیمتی که امسال تخصیص پیدا کرده است، تامین و تخصیص خواهد یافت تا قیمت ها در داخل کشور کنترل شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24