Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بانک دی، چندی پیش رسما آگهی واگذاری بلوک ٩٠ درصدی نیروگاه دماوند را اعلام کرده است، قیمت پایه هر سهم برای فروش ۴١٩٠٠ ریال اعلام شده که این رقم معامله ای بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان را نوید می دهد. در صورت ورود مشتری برای خرید این بلوک بخش قابل توجهی از زیان بانک دی کاهش خواهد داشت. احمد عبدالهیان مدیر کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک دی درباره واگذاری نیروگاه دماوند و اقدامات صورت گرفته در این زمینه به بورس ٢۴ گفت: در راستای اجرای قانون اقدام به آگهی عرضه ٩٠ درصد از نیروگاه دماوند کردیم و آمادگی کامل برای واگذاری سهام در اختیار بانک داریم.

جزئیات واگذاری نیروگاه دماوند اعلام شد

بورس24 : بانک دی، چندی پیش رسما آگهی واگذاری بلوک 90 درصدی نیروگاه دماوند را اعلام کرده است، قیمت پایه هر سهم برای فروش 41900 ریال اعلام شده که این رقم معامله ای بیش از 10 هزار میلیارد تومان را نوید می دهد. در صورت ورود مشتری برای خرید این بلوک بخش قابل توجهی از زیان بانک دی کاهش خواهد داشت.

احمد عبدالهیان مدیر کل سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک دی درباره واگذاری نیروگاه دماوند و اقدامات صورت گرفته در این زمینه به بورس24 گفت: در راستای اجرای قانون اقدام به آگهی عرضه 90 درصد از نیروگاه دماوند کردیم و آمادگی کامل برای واگذاری سهام در اختیار بانک داریم.

وی ادامه داد:این سرمایه گذاری جزو سرمایه گذاری های با ارزش و منحصر به فرد ماست و با توجه به عملکرد این مجموعه و پتانسیل های موجود و همچنین پیش بینی اصلاح نرخ برق برای سال آتی انتظار داریم که خریدار برای این فراخوان وجود داشته باشد، البته با توجه به این که این آگهی جدیدا منتشر شده است باید دید که چه تعداد پیشنهاد خرید واصل خواهد شد.

عبدالهیان گفت: بانک برنامه جدی برای واگذاری دارایی های مازاد و بنگاه های مشمول واگذاری خود دارد تا از محل فروش این سرمایه گذاری ها سطح زیان را کاهش دهد تا روند اخذ مجوز افزایش سرمایه از نهاد های نظارتی را تسهیل کند.

وی ادامه داد: بر اساس آگهی واگذاری که منتشر شد مشتریان مهلت خواهند داشت تا پیش از 25 اسفند برای خرید مهیا شوند،براساس آگهی که منتشر کردیم 20 درصد از ثمن معامله نقد و مابقی به صورت افساط 5 ساله با نرخ 18 درصد خواهد بود.

این مقام مسئول در توضیح پتانسیل های موجود در نیروگاه دماوند گفت: شرایط عرضه شرایط مطلوبی است و با توجه به این که نرخ برق چند سالی است بدون تغییر بوده است انتظار داریم به احتمال بسیار زیاد سال آتی با رشد قیمت برق روبرو باشیم که اثرات مثبتی بر درآمد و سود آوری نیروگاه خواهد داشت. همچنین با توجه به ارزش جایگزینی احداث نیروگاه جدید با توجه به نرخ ارز نیروگاه دماوند جز سرمایه گذاری های پر پتانسیل است که با نگاهی به صورت های مالی این مجموعه و مصرفی بودن تولید شرکت همه چیز درباره پتانسیل های این مجموعه گویاست. همچنین اقدامات موثری در اصلاح ساختار مالی شرکت، کاهش هزینه ها و افزایش راندمان تولید اجرایی شده است که این تغییرات شرایط درآمدی سال آتی مجموعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24