Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک مقام نظارتی در گفت و گو با بورس ٢۴ : زرد و نارجی و قرمز جایگزین «الف ، ب و ج » می شود احتمال اعمال این تغییرات در سال بعد چرا تغییرات؟اعتراض زیاد داشتیم ؛ این ها شرکت های پذیرفته شده نیستند که...

چه سرنوشتی در انتظار بازار پایه است؟

بورس24 : شایعه با اهمیت تغییر مکانیزم های معاملاتی بازار پایه فرابورس پیگیری شد.

حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این شایعات و گمانه زنی های موجود به خبرنگار بورس24 گفت: هر سه تابلوی بازار پایه فرابورس تغییر می کنند ، هم معیارهای پذیرش و هم دستورالعل های آن و هم مباحث مربوط به افشای اطلاعات در این بازار تغییرات وسیعی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: چندین دستور العمل این بازار اصلاح خواهد شد. زین پس طبقه بندی به صورت الف، ب و ج در بازار فرابورس نداریم و تابلوی بازار پایه زرد، نارنجی و قرمز را خواهیم داشت. طبقه بندی شرکت های این بازار هم به طور کلی تغییر می کند، معیارهای این که چه شرکتی می تواند در گروه زرد باشد و چه سهمی در گروه نارنجی یا قرمز مشخصا در این دستور العمل معلوم می شود.

فرابورس اختیار بررسی و اعمال نظر گرفت

این مقام نظارتی عنوان کرد: در این دستورالعمل یک سری تفویض اختیارها به فرابورس داده شده تا شرکت ها را دو بار در طی سال بررسی کند، بنابراین در تغییرات جدید کیفیت معاملات و زمان بندی آن ها و نوع حراجشان هم متفاوت خواهد شد. تعداد روزهای معاملاتی و تعداد روزهایی که حراج در آن اتفاق می افتد هم متفاوت خواهد بود.

اعمال تغییرات ؛ شاید در 98

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس بیان داشت: مجموعه این تغییرات در بازار فرابورس با جزئیات بیشتر به زودی اعلام می شود. ابلاغیه این تغییرات به زودی اعلام می شود اما زمان اجرای آن به دلیل تغییرات سیستمی، زمان بندی خاصی خواهد داشت و ممکن است به سال آینده موکول شود.

وی تاکید کرد: ابلاغیه این تغییرات طی یک یا دو روز آتی اعلام می شود تا بازار در جریان ریز جزئیات آن باشد. اما همان طور که گفته شد برای اجرا نیاز به تغییرات سیستمی دارد و بنابراین جدول زمان بندی خاصی برای اجرا خواهد داشت.

چرا!؟

امیری در مورد دلیل این تغییرات عنوان کرد: بازار پایه بحث ها و اعتراضات زیادی داشت، نکات زیادی وجود داشت از لحاظ این که این بازار، بازار شرکت های پذیرفته شده نیست، بلکه شرکت های ثبت شده است، به لحاظ این که سرمایه گذاران در جریان تغییرات و تفاوت ها باشند، باید تفاوت ها چه از لحاظ نوع معاملات و چه از لحاظ نمایش آن در سامانه معاملات هم لحاظ شود.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران باید مطلع باشند این بازار، محلی برای نقل و انتقال سهامداری است و این نقل و انتقال ها لزوما به معنای کشف قیمت واقعی نیست چرا که شرکت های این بازار به لحاظ شفافیت مثل شرکت های پذیرفته شده نیستند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24