Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع بانک گردشگری در حالی منتشر شد، که در این مجمع علاوه بر تصویب صورت های مالی شاهد انتشار اخبار جالب توجهی نیز بودیم.

نتایج و آخرین اخبار مجمع بانک گردشگری را اینجا دنبال کنید

بورس24 : مجمع بانک گردشگری در حالی منتشر شد، که در این مجمع علاوه بر تصویب صورت های مالی شاهد انتشار اخبار جالب توجهی نیز بودیم.

مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری در جمع صاحبان سهام شرکت گفت : از آذر ماه سال ۹۲ تا آذر ۹۶ سپرده های بانک رشد قابل توجهی داشته است. در خصوص سپرده های دیداری ۹ درصد رشد داشته ایم. با همه این ها رویکرد هیات مدیره شرکت به سمت درآمدهای کارمزدی است. در خصوص اعطای وام ازدواج نیز با بانک مرکزی همکاری های خوبی صورت گرفته است و اقدامات قابل توجهی داشته ایم. مهم ترین مشکل بانک گردشگردی عدم توان بازپرداخت تسهیلات است بنابر این بانک ها چاره ای جز تملیک ندارند که همین امر نیز بانک ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. ایجاد بانکداری خرد را هم در دستور کار خود داریم و اقدامات اصلاحی بانک نیز در مجمع بعدی عنوان خواهد شد. امروز بدهی های بین بانکی ما به حداقل رسیده است به طوری که حتی وام دهنده به بسیاری از بانک ها هستیم.

مدیرعامل بانک گردشگری در مجمع تصویب صورت های مالی سه ماهه آخر سال مطرح کرد که شرایطی که امروز در سیستم بانکی وجود دارد را همه می دانیم. بانک گردشگری بانک جوانی است اما همان قوانین و مقرراتی را رعایت می کند که بانک های ۸۰ ساله از آن ها پیروی می کنند. همین مهم مشکلات بسیاری را برای ما فراهم آورده است و فعالیت های ما را تحت الشعاع قرار می دهد. در سال ۹۷ بیشترین رشد درصد جذب منابع مالی را میان بانک های خصوصی داشته ایم. هم اکنون تیم کاملا حرفه ای در بانک گردشگری مستقر شده اند، جلسات متعددی داشته ایم و حدود ۱۳ مگا پروژه در دستور کار ما قرار دارد. چنانچه افزایش سرمایه ای صورت بگیرد با دو رویکرد خواهد بود اول این که هم بتوانیم تسهیلات مناسب تری را ارائه دهیم و هم این که از یک شرایط مناسب برای فعالیت هایی برخوردار شویم که در چهارچوب بانک های بین المللی انجام می شوند.

وی افزود: ما قصد توسعه فیزیکی شعب را نداریم و می خواهیم کمترین فعالیتی به صورت فیزیکی داشته باشیم و تمامی کارها به صورت الکترونیکی انجام شوند. حوزه بانکداری شرکتی خود را امسال افتتاح کرده و در همین راستا نیز چند طرح تسهیلاتی داشته ایم. به حوزه گردشگری توجه ویژه ای مبذول داشته ایم تا بتوانیم این بازار را رونق بخشیم. چشم انداز ما قرار گرفتن در زمره بانک های بین المللی موفق خواهد بود و تلاش می کنیم به این مهم دست یابیم.
در ادامه با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی منتهی به سه ماهه آخر سال نیز تصویب شد.

در نهایت نیز صورت های مالی منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹ تصویب شد و به دلیل زیان ده بودن بانک سودی تقسیم نشد.

خبر تکمیلی : 
مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک گردشگری صبح امروز در محل مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش با حضور ۶۱.۳ درصد از سهامداران برگزار شد. در این مجمع سید بهاء الدین حسینی هاشمی به عنوان رئیس مجمع، زیرک نژاد و حیدری پور به عنوان ناظران، مشرقی به عنوان حسابرس و مرتضی خامی به عنوان مدیرعامل بانک گردشگری حضور داشتند. 
ابتدا مرتضی خامی مدیرعامل جدید بانک گردشگری گفت: حدود یک ماه و نیم است که کارم را به عنوان مدیرعامل در این بانک آغاز کرده ام. عملکرد خوب بانک گردشگری نشان دهنده تلاش همکاران ما در این بانک بوده است. همواره کوشیده ایم که این بانک، در گذر از فراز و فرودهای دوران سربلند باشد. هم اکنون سوئیفت ما باز بوده و از تمامی بخش ها و سازمان ها در این خصوص مراجعه داریم که به این مهم به عنوان یک مزیت رقابتی نگاه می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از سهامداران حاضر در مجمع مبنی بر این که در خصوص قیمت سهام چه برنامه هایی مورد نظر این بانک است؟ تصریح کرد: طی سه سال گذشته نماد ما بسته بوده است و تنها در این سه سال مدت زمان کوتاهی نماد بانک گردشگری باز بوده است. اقداماتی در این راستا انجام شده است که قیمت سهم ما متناسب و مورد قبول سهامداران باشد. امروزه می بینیم که اقبال به سمت سهام بانکی بسیار خوب است. هیات مدیره تمام تلاش خود را می کند تا بتوانیم در موعد مقرر بازگشایی نماد صورت گیرد. در حقیقت حمایت از سهام داران از وظایف ما است. 
در ادامه مشرقی حسابرس بانک گردشگری بند های مندرج در صورت های مالی مورد نظر را برای سهامداران خواند که به شرح زیر است: 
بند پنج: با توجه به دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه محاسبه ذخیره مطالبات مشکوک الوصول موسسات مالی و اعتباری و طبقه بندی تسهیلات، لازم بود جهت تسهیلات امهالی و مطالبات از شرکت های فرعی و وابسته در انطباق با رویه مندرج در یادداشت ۹_۸ صورت های مالی ذخیره مطالبات مشکوک الوصول به میزان ۱۱۳۲ میلیارد ریال در حساب ها لحاظ می شود که در این شرایط ضمن آنکه مانده تسهیلات اعطایی و مطالبات از شرکت های فرعی و وابسته معادل ۱۱۳۲ میلیارد ریال کاهش می یافت مانده زیان خالص سال نیز به همین میزان افزایش یافت. 
بند۶: درآمد تسهیلاتی اعطایی مندرج در یادداشت۱_۳۲ شامل مبلغ ۴۶۶ میلیارد ریال سود تعهدی شناسائی شده نسبت به مانده مطالبات مشکوک الوصول مندرج در سر فصل سایر حساب ها و اسناد دریافتنی است. در این خصوص با توجه به موضوع عدم حصول اطمینان از وصول مانده این مطالبات در سررسیدهای مربوطه شناسایی سود این مطالبات از انطباق لازم با استانداردهای حسابداری برخوردار نیست. 
بند۱۴: سرفصل سایر حساب ها و اسناد دریافتنی شامل مبلغ ۲۵ میلیارد تومان پرداخت های انجام شده به شرکت های تامین سرمایه آرمان سرمایه گذاری آتیه صبا و سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی بابت کارمزد ارائه خدمات تعهد پذیرفته نویسی سهام بانک در افزایش سرمایه به موجب قراردادهای منعقده است. در این خصوص در غیاب توافق نامه های انجام شده با سهامداران عمده بانک در خصوص چگونگی بازپرداخت این وجوه و عدم دریافت پاسخ تاییدیه در خواستی حهت تایید مانده این مطالبات ازآثار احتمالی ناشی از چگونگی تسویه مبالغ مزبور اطلاعی حاصل نشده است. 
در ادامه این مجمع صورت های مالی سه ماهه پایان سال ۹۶ نیز مورد بررسی قرار گرفته و مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. همچنین به دلیل زیان ده بودن بانک سودی میان سهامداران تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24