Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیر عامل: فروش صادراتی شرکت ۲۱ درصد افزایش یافت / رتبه سوم شرکت های سیمانی بازار سرمایه را از آن خود کردیم هراتی معاون اقتصادی و مالی شرکت سیمان هرمزگان در مجمع این شرکت، گفت: در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کردیم، که این کار غیر ممکن به نظر می رسید، اما...

تقسیم سود ١٠٠ تومانی در مجمع سیمان هرمزگان

بورس24 : مجمع عمومی سیمان هرمزگان امروز آغاز به کار کرد. این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آبان 98 مبلغ 126.8 تومان سود به ازای هر سهم ساخته است.

هراتی معاون اقتصادی و  مالی شرکت سیمان هرمزگان در این مجمع گفت: در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کردیم، که این کار غیر ممکن به نظر می رسد.

او ادامه داد: سال ۹۷ بیشتر از تمام پنج سال گذشته تولید کلینکر داشته ایم، که این کار هم رکورد قابل توجهی است. 

وی تاکید کرد: همچنین شرکت سیمان هرمزگان از نظر بازدهی تولید رتبه سوم شرکت های سیمانی بازار سرمایه را کسب کرده، در حالی که دو شرکت نخست ظرفیت اسمی تولیدشان بسیار پایین تر از شرکت سیمان هرمزگان است و همچنین فروش صادراتی ما نیز۲۱ درصد افزایش داشته است. 

این مجمع به ازای هر سهم ۱۰۰ تومان سود تقسیم کرد.

تکمیلی: 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هرمزگان عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی رایزن با حضور 91 درصد از سهامداران برگزار شد.

در این مجمع جمالی به عنوان رییس مجمع، بابالوییان و تیما به عنوان ناظران، خان محمدی به عنوان حسابرس و مهدی باشتی به عنوان مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان دراین مجمع حضور داشتند.

ابتدا هراتی معاون مالی و اقتصادی شرکت، گفت: در سال مالی منتهی به ۳۰آبان ماه  ۱۳۹۷ هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کردیم، که این کار غیر ممکن به نظر می رسد.

وی ادامه داد: سال ۹۷ بیشتر از تمام پنج سال گذشته تولید کلینکر داشته ایم، که رکورد قابل توجهی است. همچنین شرکت سیمان هرمزگان از نظر بازدهی تولید رتبه سوم شرکت های سیمانی بازار سرمایه را کسب کرده، در حالی که دو شرکت نخست ظرفیت اسمی تولیدشان بسیار پایین تر از شرکت سیمان هرمزگان است. همچنین فروش صادراتی ما نیز۲۱ درصد افزایش داشته است.

در ادامه مهدی باشتی مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان، اظهار کرد: رسالت شرکت در سال جاری علاوه بر انجام وظایف معمول خود، به نگاه علمی و نظام مند معطوف شده است و در این راستا با انجام بررسی های جامع در جهت پیگیری اهداف راهبردی شرکت نسبت به طراحی و تدوین برنامه راهبردی خود قدم برداشته ایم.

او گفت: تدبیر و استراتژی هیات مدیره رصد دقیق مستمر و نظام مند کلیه شئونات شرکت از جمله حوزه منابع انسانی است. از این منظر منابع انسانی مهم ترین سرمایه شرکت تلقی شده و رویکرد ارتقای توانمندی نیروی انسانی شرکت از طریق اصلاحات ساختاری ارتقائ توان ارزش آفرینی نیروها اقدامات رفاهی انگیزشی و نهایتا افزایش بهره وری با هدف حفظ و ایجاد ارزش برای ذینفعان به ویژه سهامداران همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: در سالی که گذشت کاهش تقاضای سیمان که به دلیل رکود اقتصادی سنگین و به تبع آن توقف طرح های عمرانی و رکود در صنعت ساخت و ساز را به همراه داشته است موجبات کاهش قیمت محصولات کارخانجات سیمانی را در داخل کشور به همراه داشته و از طرف دیگر روندن کاهشی قیمت های جهانی را نیز شاهد بوده ایم و مسروریم که این موضوع در کنار افزایش هزینه ای تولید، با تدبیر هیات مدیره و تلاش و کوشش شبانه روزی مجاهدان عرصه تولید در شرکت موجب کاهش ارزش آفرینی برای سهامداران محترم نشده و علیرغم وجود نوسانات متعدد در ورودی ها و خروجی های محیط کسب و کار نتایج عملکرد همکاران در سال جاری بیانگر این است که بنیادی محکم ، پویا و منعطف در زیر ساخت ها و ساز و کارهای سیمان هرمزگان نهادینه شده است.

مدیرعامل سیمان هرمزگان تصریح کرد: در سال مالی آتی با همت تیم مدیریتی و همکاران با تجربه و جوان درصد ایجاد تغییرات بنیادی برای شناخت علمی بازار برقراری ارتباط موثر با گروه های مختلف مشتریان و گسترده تر کردن دامنه فعالیت بازار سازی هستیم.

در ادامه خان محمدی حسابرس شرکت بندهایی مندرج در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند که به شرح زیر است:

بند چهار: به نظر این موسسه صورت های مالی یاد شده در بالا وضعیت مالی شرکت سیمان هرمزگان در تاریخ  30 آبان 1397 و عملکرد مالی و جریان های نقدی شرکت را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می دهد.

بند پنج: همان طور که در یاددشت 5 توضیحی صورت های مالی افشا شده است، سرفصل حسابهای دریافتنی در تاریخ ترازنامه شامل مبلغ 431.271 میلیون ریال مطالبات معوق است.

با توجه به وثائق اخذ شده از بابت مطالبات مذبور، جمعا مبلغ 76.582 میلیون ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در حساب ها منظور شده و اقداماتی جهت وصول مطالبات فوق انجام شده است. زمان و چگونگی وصول و تصفیه مطالبات مذبور، موکول به نتیجه این اقدامات خواهد بود.

بند 6: مسئولیت سایر اطلاعات با هیات مدیره شرکت است. سایر اطلاعات شامل اطلاعات موجود در گزارش تفسیری مدیریت است. اظهارنظر این موسسه نسبت به صورت ها ی مالی در برگیرنده اظهارنظر نسبت به سایر اطلاعات نیست و نسبت به آن هیچ نوع اطمینانی اظهار نمی شود.

در ارتباط با حسابرسی صورت های مالی، مسئولیت این موسسه مطالعه سایر اطلاعات به منظور شناسایی مغایرت های بااهمیت آن با صورت های مالی یا با اطلاعات کسب شده درفرآیند حسابرسی و یا تحریف های با اهمیت است. در صورتیکه این موسسه به این نتیجه برسد که تعریف با اهمیتی در سایر اطلاعات وجود دارد. باید این موضوع را گزارش کند. در این خصوص نکته قابل گزرشی وجود ندارد.

بند هفت: مفاد ماده 240 اصلاحیه قانون تجارت مبنی بر پرداخت سود اعلام و تصویب شده در موعد قانونی رعایت نشده است.

بند 9: معاملات مندرج در یادداشت توضیحی 32 به عنوان کلیه معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت که طی سال مورد گزارش انجام شده و توسط هیات مدیره در پایان سال به اطلاع این موسسه رسیده مورد بررسی قرار گرفته است. معاملات مذکور با رعایت تشریفات مقرر در ماده قانونی یاد شده در خصوص کسب مجوز از هیات مدیره و عدم شرکت مدیر ذینفع در رای گیری صورت نپذیرفته است. معاملات مذبور در روال خاص شرکت های وابسته انجام شده است.

بند 10: گزارش هیات مدیره درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت موضوع ماده 232 اصلاحیه قانون تجارت که به منظور تقدیم به مجمع عمومی عادی صاحبان سهام تنظیم گردیده. مورد بررسی این موسسه قرار گرفته است. با توجه به رسیدگی های انجام شده نظر این موسسه به موارد با اهمیتی که حاکی از مغایرت اطلاعات مندرج در گزارش مذکور با اسناد و مدارک ارائه شده از جانب هیات مدیره باشد جلب نشده است.

بند 11: بنده 2 ماده 7 دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تهیه و ارائه صورت های مالی سالیانه حداقل 10روز قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی رعایت نشده است. 

بند 12: در ارتباط با رعایت مفاد دستورالعمل کنترل های داخلی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران در چارچوب چک لیست ابلاغی و یا در نظر گرفتن محدودیت های ذاتی کنترل های داخلی، این موسسه به موارد با اهمیتی حاکی از عدم رعایت موارد مندرج در چک لیست مذکور برخورد نکرده است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24