Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت عرضه ۲۲۰ تومان، است؛ سود هر سهم هم ۵۵ تومان جلسه معارفه تامین سرمایه نوین برای ورود به بازار بورس، روز گذشته با حضور فعالان بازار، اصحاب رسانه و جمعی از مدیران برگزار شد. مدیر عامل این تامین سرمایه در این جلسه گفت: پیش بینی سود ۳۸۰ میلیارد تومانی ( ۵۵ تومان به ازای هر سهم) برای سال ۹۷ کاملا منطقی است و قیمت عرضه اولیه ۲۲۰ تومان خواهد بود. نادی در پاسخ یکی از سهامداران در خصوص اینکه قیمت ۲۲۰ تومانی عرضه گران نیست، گفت...

مدیر عامل تامین سرمایه نوین در جلسه معارفه: میانگین نرخ رشد سالانه سود عملیاتی تامین سرمایه همواره صعودی بوده است

بورس24 : جلسه معارفه تامین سرمایه نوین برای ورود به بازار بورس روز گذشته با حضور فعالان بازار و اصحاب رسانه و مدیران برگزار شد. 

این جلسه با پنلی که حسین عبده تبریزی (عضو شورای عالی بورس) و ولی نادی قمی (مدیریت این شرکت) و فرهاد عربلو عضو هیات مدیره بانک اقتصاد نوین و تامین سرمایه نوین سخنران آن بودند، شروع به کار کرد. 

در این پنل به سوالات پاسخ داده شد و اعلام شد که عرضه اولیه شرکت هفته آینده و با قیمت 220 تومان خواهد بود.

ولی نادی قمی، مدیر عامل تامین سرمایه نوین در خصوص اقدامات و برنامه های این شرکت در جلسه معارفه ورود به بورس این شرکت گفت: انتشار اولین صکوک اجاره در کشور، انتشار اولین صکوک مرابحه در بازار سرمایه، انتشار اولین صکوک سفارش ساخت و یا استصناع و اولین در ارائه خدمات بانکداری اختصاصی و مدیریت ثروت برجسته ترین اقدامات و دستاوردهای تامین سرمایه نوین است.

به گفته وی، مدیریت اولین کنسرسیوم تامین مالی از طریق اوراق بدهی، راه اندازی اولین صندوق بازارگردانی در کشور، تأسیس اولین و بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، انتشار اولین صکوک دولت جمهوری اسلامی ایران، فعال ترین تامین سرمایه ایران برای سه سال متوالی ۹۴ -۹۶ بنا به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار و راه اندازی و مدیریت مرکز آنلاین سرمایه گذاری نوین، Market Nib با بیش از یکصد هزار مشتری از دیگر دستاوردهای این تامین سرمایه است.

وی گفت: شرکت تامین سرمایه نوین در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان تهران در قالب شرکت های سهامی خاص و با سرمایه هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است و به استناد صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده در ۹ شهریور امسال نوع شرکت از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل شد.

وی افزود: موضوع اصلی فعالیت مطابق اساسنامه شرکت عبارت است، از پذیره نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه، عرضە اوراق بهادار، فرآیند ثبت اوراق بهادار ناشر در هر یک از بورس ها، ادغام،تملـک، تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت ها، امور مدیریت ریسک، آماده سازی شرکت ها جهت رتبه بندی توسط موسسات رتبه بندی، امور سرمایه گذاری ها، ارائه خدمات مدیریت دارایی ها، ارائه خدمات مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری و اداره صندوق مزبور، کارگزاری، سبد گردانی، بازارگردانی، کمک بـه شرکت ها در تامین منابع مالی و اعتباری، کمک به شرکت ها جهت صدور، تایید و قبول ضمانت نامه هاسرمایه انسانی تامین سرمایه نوین شامل ۵۵ نفر است، که از این تعداد ۲۴ درصد دارای مدرک کارشناسی،۵۱ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۸ درصد دکتری و دانشجوی دکتری هستند.

کارنامه نوین در یک نگاه...

وی ادامه داد: حجم کل اوراق منتشره با مشاورة تامین سرمایه نوین از ابتدای تاسیس تاکنون به میزان ۶۳،۲۶۲ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: همچنین حجم کل اوراق تحت تعهد بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی از ابتدای تاسیس تاکنون به میزان ۵۰،۷۱۸ میلیارد ریال می باشد.

نادی قمی ادامه داد: ۱۸،۳۹۳ میلیارد ریال از اوراقی که تحت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه نوین بوده، سر رسید شده است، که تعهدات مذکور بدون مواجهه با ریسک عدم وجود نقدینگی کافی، یا ریسک نکول به اتمام رسیده که این امر یک موفقیت بزرگ برای تامین سرمایه محسوب می شود.

مدیر عامل این تامین سرمایه در شرف ورود به بازار سرمایه گفت: تاکنون ۳۵،۱۸۳ میلیارد ریال افزایش سرمایه با مشاوره شرکت تامین سرمایه نوین در بازار سرمایه انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین ۶ شرکت سهامی عام با مشاوره شرکت تامین سرمایە نوین در بازار سرمایه تاسیس و سهام آن ها عرضه شده است.

ارائه حرفه ای خدمات 

به گفته وی، شرکت تامین سرمایه نوین در فرآیند تاسیس شرکت های سهامی عام و یا فرآیند افزایش سرمایە شرکت های سهامی عام از محل مطالبات و آورده نقد، تعهد پذیره نویسی جهت افزایش سرمایه به مبلغ ۱۲،۵۵۵میلیارد ریال سهام را عهده دار بوده است.

این مقام مسئول در تامین سرمایه نوین اذعان داشت: تامین سرمایە نوین گرچه از بدو تاسیس خود به ارائە خدمات مشاوره A&M ،اصلاح ساختار و ارزشیابی سهام پرداخته است، اما ارائە حرفه ای خدمات مذکور، به صورت یک دپارتمان مجزا را از سال ۹۵ توسعه داده است.

به گفته او تعداد ارزشیابی های صورت گرفته در این واحد ۱۱۷ گزارش ارزشیابی است.

آینده شرکت در مسیر بانک داری اختصاصی ...

حسین عبده تبریزی ، عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که بانکداری اختصاصی چه آینده ای در این شرکت خواهد داشت؟ گفت: با توجه به جامعه هدف موردنظر بانکداری اختصاصی، این مساله در سوداوری آتی بسیار به سزا خواهد بود.

در ادامه پنل نادی قمی افزود: این شرکت از سال ۸۹ تا کنون تعداد ۳۹ فقره اوراق بدهی با حجم ۵۰.۸۱۷ میلیارد ریال منتشر نموده است، همچنین تعداد قراردادهای مشاوره افزایش سرمایه، قراردادهای عرضه و پذیرش و نیز قراردادهای ارزشیابی مجموعا به ترتیب ۱۳،۵۶ و ۱۱۷بوده است.

نادی گفت: میانگین نرخ رشد سالانه سود عملیاتی شرکت در سال های گذشته همواره صعودی و در حدود ۵۴ درصد بوده است. همچنین سود عملیاتی شرکت در پایان آذر جاری برابر ۳۱۰۳۶۷۸میلیون ریال بوده است، که ۸۰ درصد بودجه شرکت برای سال مالی ۹۷ را پوشش داده است.

قیمت عرضه ۲۲۰، سود هر سهم ۵۵ تومان

وی در پایان با اشاره به عرضه این شرکت طی هفته آینده افزود: بانک اقتصاد نوین سهامدار ۳۴ درصدی این تامین سرمایه، تنها عرضه کننده سهام در روز عرضه اولیه خواهد بود.

به گفته او پیش بینی سود ۳۸۰ میلیارد تومانی ( ۵۵تومان به ازای هر سهم) برای سال ۹۷ کاملا منطقی است و قیمت عرضه اولیه ۲۲۰ تومان خواهد بود.

نادی در پاسخ یکی از سهامداران در خصوص اینکه قیمت ۲۲۰ تومانی عرضه گران نیست، گفت: ما معمولا اوایل اردیبهشت مجمع برگزار می کنیم و در حال حاضر چنانچه بر اساس شاخص قیمت بر درآمد که شاخص متداول ارزش گذاری فعلی در بازار است، سود ۵۵ و p/e , معادل ۴ قیمتی مناسب است، به علاوه اینکه در حال حاضر در دهمین ماه عملکرد شرکت هستیم و می بایست سود سال دیگر را نیز در نظر گرفت که p/e تقریبا نزدیک سه می شود.

افزایش سرمایه ای از سود انباشته در راه است... 

نادی قمی در پایان با اشاره برنامه های شرکت گفت: کسب و حفظ بالاترین سهم بازار در ارائه خدمات تضمین و تعهد پذیره ‌نویسی معامله‌گری، کارگزاری، بازارگردانی، سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری، تحقق نسبت ۸۰ درصدی در خصوص سطح رضایت مشتریان ،افزایش سرمایه به ۹ هزار میلیارد ریال تا پایان سال ۹۸ ،ارائه خدمات کامل در خصوص ارزشیابی و ریز کاوی، دستیابی به بازدهی پایدار حقوق صاحبان سهام به میزان نرخ بازده بدون ریسک به علاوه ۵ درصد، جزو اهداف کلان و برنامه های نوین است. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24