Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات در نشست خبری پاسخگوی سوالات رسانه ها بود.

زمزمه افزایش حقوق دولتی معادن در سال ٩٨ / مذاکره «ومعادن» برای خرید بلوک ۵١ درصدی فولاد خوزستان

بورس24 : عصاری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات در نشست خبری گفت: امروز واحد گندله سازی صبانور در همدان رسما افتتاح می شود. این واحد تولیدی مدتی است، که به مدار تولید وارد شده است. 

وی گفت: در دو سال گذشته در حدود ٢ میلیارد یورو پروژه در مجموعه راه اندازی شده است. کک طبس در مرحله پیش راه اندازی است و توان تولید ٤٥٠ هزار تن کک را دارد و سالانه ٦٤٠ هزار تن زغال نیاز دارد. بیش از ٥ میلیارد یورو پروژه در دستور کار داریم که نیازمند تامین مالی است.

مدیر عامل «ومعادن» گفت: معادن زغال سنگ طبس بیش از ٦ میلیارد تن ذخیره معدنی دارد. هزینه اولیه برای راه اندازی کک طبس در حدود ٣٢٠ میلیارد تومان بوده است. در حال حاضر این مجموعه در مرحله پیش راه اندازی است. سرمایه گذاری معادن و فلزات مالک ٥١ درصدی کک طبس است.

عصاری درباره صادرات مجموعه گفت: در حال حاضر مشکلاتی برای صادرات موجود است، برای مثال هزینه حمل به ٢٦ دلار رسیده است و با وجودی که قیمت کنسانتره به ازای هر تن ٦٥ دلار فوب خلیج فارس است اما به دلیل تحریم ها با این قیمت امکان فروش نداریم اما خوشبختانه با تمهیداتی که در راستای کاهش هزینه تمام شده داریم همچنان سود خوبی داریم.

مدیر عامل سرمایه گذاری معادن و فلزات درباره خرید سهام سرمایه گذاری امید گفت: تقریبا یکسال است که برنامه خرید این مجموعه را داریم. از ابتدا تا کنون بارها درصد فروش تغییر کرد و ما برای خرید ٧٠ درصد از سهام این مجموعه اعلام آمادگی کردیم و حتی در راستای تامین وجوه لازم برای خرید اقدام کردیم اما متاسفانه هنوز راه به جایی نبردیم.

وی ادامه داد: آخرین قیمت کارشناسی را ٩٣٧ تومان اعلام کردند و درخواست دادیم که با توجه به شرایط فعلی قیمت سهام، قیمت پیشنهادی را تعدیل کنند، اما هنوز سهامدار عمده سرمایه گذاری امید قدم پیش نگذاشته اند. البته معامله، معامله بزرگی است و باید به فروشنده نیز به دلیل تعلل ها حق داد، اما نهایتا هنوز اقدام جدی جدیدی در راستای فروش مجموعه امید انجام نشده است.

مدیر عامل سرمایه گذاری معادن و فلزات خبر مهم دیگری به سهامداران داد و گفت: برنامه های متعددی برای تنوع بخشی به پرتفوی مجموعه داشتیم و مذاکرات متعددی هم در دست اجراست. مذاکراتی در راستای خرید ٥١ درصد از سهام فولاد خوزستان داشتیم.

وی درباره حقوق دولتی معادن گفت: در لایحه بودجه، دولت در نظر دارد حقوق دولتی را افزایش دهد و حدود ٤٣ درصد به نسبت سال قبل افزایش داشته اما هنوز معلوم نیست تصویب شود یا نه اما حقوق دولتی افزایش خواهد داشت.

این مقام مسئول در بزرگ ترین هلدینگ معدنی بورس، شایعات مربوط به تغییر مدیرعامل شرکت گل گهر را تکذیب کرد و گفت: تقی زاده در گل گهر نماینده منصوب شده از سوی ماست. حواشی زیادی در خصوص تغییرات مدیریتی در گل گهر مطرح شد اما کسی در این باره از ومعادن سوالی نپرسید. در شرایط فعلی ثبات مدیریتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا هیچ صحبتی مطرح نشده است.

عصاری در باره حقوق معادن گفت: در حال حاضر معادن در حدود ٢٠ درصد حقوق دولتی پرداخت می کنند که این رقم بر اساس پیشنهاد لایحه بودجه به حدود ٣٠ درصد افرایش خواهد داشت. در معادن بزرگ ما چادر ملو و گل گهر با توجه به حجم تولید، حقوق دولتی رقم چشمگیری نیست بنابراین سهامداران نگران این موضوع نباشند که سود شرکت های مذکور دستخوش تغییر خاصی شود.  اما در حال رایزنی هستیم که حداقل تغییر در پرداخت حقوق دولتی ایجاد شود. 

تکمیلی: 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، یکی از اقداماتی که شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات در دستور کار خود داده خرید شرکت سرمایه گذاری امید بود، با توجه به اینکه بانک سپه بر اساس قانون باید از بنگاه داری خارج شود، بسیاری بر این عقیده بودند که این معامله نهایی است، اما صبح امروز عزیزاله عصاری در نشست خبری خود گفت: یکسال است، که برنامه خرید سرمایه گذاری امید را داریم، اما در این مدت در هر مرحله یا قیمت و یا درصد فروش سهام تغییر کرده است.

به گفته او در آخرین اقدام قرار شد 70 درصد از سهام سرمایه گذاری امید با قیمت 937 تومان واگذار شود که نشد.

او ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به شرایط حال حاضر قیمت ها در بازار سرمایه منتظر تعدیل قیمت بلوک هستیم، که هنوز هیچ چراغ سبزی مبنی بر فروش بلوک سرمایه گذاری امید از سوی بانک سپه روشن نشده است.

وی به حقوق دولتی در لایحه بودجه نیز اشاره داشت و گفت: بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه به مجلس عدد حقوق دولتی معادن 43 درصد افزایش داشته است، که با این حساب شرکت ها باید در حدود 30 درصد پرداختی داشته باشند، البته این تغییرات در شرکت های بزرگ مانند چادر ملو و گلگهر تاثیر شگرفی بر سود آوری و افزایش هزینه نخواهد داشت.

عصاری به اقدامات انجام شده از سوی این هلدینگ معدنی هم گفت: برای اولین بار کنسرسیوم اکتشاف با حضور بزرگترین شرکت های معدنی کشور تشکیل دادیم، اما با توجه به شرایط موجود هنوز پهنه ای در اختیار این کنسرسیوم قرار نگرفته است، اما خوشبختانه در جلسه اخیر با ریاست هیئت عامل ایمیدرو با نتایج مثبتی در این باره دست یافتیم.  

او گفت: همچنین مجموعه «ومعادن» به منظور پیوند صنعت با دانشگاه در نظر دارد تا شرکتی تاسیس کند و حلقه واسط برای نوآوری های دانشگاهی در صنعت باشد و بر اساس پایلوت پلن ها و طرح های عملیاتی فعالیت های صنعتی را اجرایی خواهیم کرد.

عصاری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سود سازی سرمایه گذاری معادن فلزات گفت: سود امسال ما نزدیک به دو برابر سال گذشته خواهد بود که 70 تا80 درصد از آن نیز مربوط به مسائل ارزی و مابقی آن مربوط به پروژه های توسعه ای است، که در مدار تولید قرار گفته است، اما با توجه به شرایط سال 98 شرایط برای حفظ این سود سخت است.

او گفت: چرا که افزایش هزینه هایی که در نیمه دوم سال عملیاتی شد، در سال آتی از ابتدای سال خواهد بود و باید در کنترل هزینه ها به شدت اقدام عملیاتی صورت دهیم.

مدیر عامل «ومعادن» درباره تولید سنگ آهن نیز گفت: با توجه به برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد خام در افق 1404 در حدود 32 میلیون تن سنگ آهن کمبود داریم و این میزان جز با اکتشاف پهنه جدید مقدور نیست.

وی درباره فروش شرکت های زیر مجموعه هم گفت: گل گهر در حال حاضر 16میلیون تن کنسانتره و 12 میلیون تن گندله تولید می کند.

عصاری افزود: همچنین به زودی خطوط تولید آهن اسفنجی این مجموعه وارد مدار تولید می شود همین طور سایر شرکت های دیگر نیز تولیداتی دارند، در شرایط فعلی فولاد مبارکه 50 درصد از تولید فولاد کشور را در اختیار دارد و اگر تولید این مجموعه کاهش یابد کم کم تقاضا ی مواد اولیه کم می شود و مشکلات بعدی برای شرکت های تولید کننده مواد اولیه ایجاد می شود؛ بنابراین وزارت صنعت باید در راستای تسهیل تولید و صادرات این واحد های تولیدی اقدام کند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24