Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : روز گذشته شاهد عرضه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی بودیم عرضه ای با قیمت ۵۶ دلار به ازای هر بشکه که با توجه به عدم حضور مشتری این عرضه بدون تقاضا به گوشه رینگ معاملات رفت. عرضه هایی که کاملا مشخص است در شرایط حال حاضر ایران عملا جایی در بازارهای رسمی ندارد، چرا که مشتریان خارجی علاقه ای به پرداخت جرائم قابل توجه ندارند. علی صادقین دکتری اقتصاد انرژی درباره علل شکست عرضه روز گذشته نفت در بورس انرژی به بورس ٢۴ گفت: بحث اصلی دراین باره است که خریداران نفت در شرایط فعلی که هم بازار جهانی با مازاد عرضه روبرو است و هم قیمت های عرضه بر مبنای قیمت جهانی است و فرصتی برای آربیتراژ ندارند و از طرفی بخش خصوصی تجربه لازم برای عرضه نفت به کشورهای همسایه را ندارد با مشکلاتی روبرو است...

چرا کسی از بورس انرژی نفت نمی خرد؟

بورس24 : روز گذشته شاهد عرضه نفت خام سبک ایران در بورس انرژی بودیم عرضه ای با قیمت 56 دلار به ازای هر بشکه که با توجه به عدم حضور مشتری این عرضه بدون تقاضا به گوشه رینگ معاملات رفت. عرضه هایی که کاملا مشخص است در شرایط حال حاضر ایران عملا جایی در بازارهای رسمی ندارد، چرا که مشتریان خارجی علاقه ای به پرداخت جرائم قابل توجه ندارند.

علی صادقین دکتری اقتصاد انرژی درباره علل شکست عرضه روز گذشته نفت در بورس انرژی به بورس24 گفت: بحث اصلی دراین باره است که خریداران نفت در شرایط فعلی که هم بازار جهانی با مازاد عرضه روبرو است و هم قیمت های عرضه بر مبنای قیمت جهانی است و فرصتی برای آربیتراژ ندارند و از طرفی بخش خصوصی تجربه لازم برای عرضه نفت به کشورهای همسایه را ندارد با مشکلاتی روبرو است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی مشکلاتی از جمله حمل، بیمه، عدم تجربه کافی بخش خصوصی برای عرضه نفت و مشکلات ناشی از انتقال ارز و ... منجر به بی انگیزگی خریدار می شود.

صادقین گفت:تمام مشکلاتی که در بالا گفته شد منجر به این می شود که مشتری خارجی برای نفت در بازار رسمی انرژی نباشد از طرفی مشتریان داخلی هم پالایشگاه ها هستند که نیازی به خرید از بورس انرژی ندارند و نیاز آن ها از سوی شرکت ملی پالایش و پخش تامین می شود.

وی در ادامه افزود:بنابراین در شرایط فعلی سیاست عرضه نفت در بورس انرژی سیاست جذابی نیست مگر این که افق آتی قیمت نفت صعودی باشد و شاهد مازاد تقاضا باشیم و یا این که مشکلات حمل و نقل و بیمه و صادرات برای بخش خصوصی تسهیل شود.

این کارشناس ارشد در حوزه اقتصاد انرژی درباره روند آتی قیمت نفت هم گفت: چشم انداز آتی نفت 60 تا 65 دلار است حداقل تا تابستان سال آتی نباید انتظار رشد قابل ملاحظه ای داشته باشیم،مگر رشد های مقطعی آن هم در اثر مشکلاتی در خطوط انتقال یا اتفاقاتی از قبیل مسائل حال حاضر در ونزوئلا یا اخباری در خصوص عدم تمدید فروش نفت ایران به 8 کشور، می تواند شوک کوتاه مدتی بر قیمت داشته باشد و با توجه به تحلیل ها قیمت نفت برنت در محدوده 60تا 65 دلار در نوسان خواهد بود و فعلا روند افزایشی برای قیمت نفت تصور نمی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24