Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

محمد عالمی مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو در گفت وگو با خبرنگار بورس ٢۴ در خصوص برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: محصول یابی همواره در برنامه های ما بوده است. طرح های توسعه ای اینچنینی ما ممکن است یک محصول جدید باشد و یا ممکن است یک برند جدید باشد. کما این که یک برنامه ای را در دستور کار داریم که در سال جاری و در همین ماه های پایانی سال آغاز کرده و با قوت بیشتری در سال آینده ادامه خواهیم داد تا بتوانیم سهم فضای کاری خود را در بازار افزایش دهیم...

مهمترین دغدغه شوینده ها چیست؟دسترسی به ارز نیمایی

بورس24 : مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو گفت: 50درصد افزایش نرخ در پودر و 70درصد افزایش نرخ مایعات داشته ایم که این افزایش نرخ ها به اخذ مجوز طی سه مرحله از انجمن و سازمان حمایت مرتبط بوده است ، اما با این حال حتی پوشش هزینه های افزایش مواد اولیه مورد نیاز ما را نیز نمی دهد. علاوه بر این ها تامین ارز نیمایی نیز بسیار دشوار بوده و به راحتی صورت نمی گیرد.

محمد عالمی مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص برنامه های توسعه ای این شرکت گفت: محصول یابی همواره در برنامه های ما بوده است. طرح های توسعه ای اینچنینی ما ممکن است یک محصول جدید باشد و یا ممکن است یک برند جدید باشد. کما این که یک برنامه ای را در دستور کار داریم که در سال جاری و در همین ماه های پایانی سال آغاز کرده و با قوت بیشتری در سال آینده ادامه خواهیم داد تا بتوانیم سهم فضای کاری خود را در بازار افزایش دهیم.

وی در خصوص علت اصلی جهش فروش و رسیدن به سود مناسب در 70 درصد محصولات این شرکت اظهار کرد: در حقیقت اگر نگاه منصفانه ای داشته باشیم خواهیم دید که کمپانی مانند ما نزدیک به 36 درصد از مواد اولیه اش وارداتی بوده و ارز 3800 تومانی انتهای سال گذشته که از دولت دریافت می کردیم، هم اکنون 8هزار تومان ارز نیمایی شده است. اگر حتی مواد اولیه مان را 60درصد بهای تمام شده در نظر بگیریم چنانچه این 60درصد صد در صد رشد کرده باشد، طبیعتا باید 60 درصد رشد نرخ فروش داشته باشیم. بهای تمام شده فروش و افزایش نرخ ما در خصوص پودر 50درصد و در مایعات حدود 70 درصد بوده است.

محمد عالمی بیان کرد: 50درصد افزایش نرخ در پودر و 70درصد افزایش نرخ مایعات داشته ایم که مرتبط به اخذ مجوز طی سه مرحله از انجمن و سازمان حمایت بوده است اما با این حال حتی پوشش هزینه های افزایش مواد اولیه مورد نیاز ما را نیز نمی دهد. علاوه بر این ها تامین ارز نیمایی نیز بسیار دشوار بوده و به راحتی صورت نمی گیرد.

تامین ارز ، دغدغه اصلی تولید کنندگان

مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو با بیان اینکه انتهای سال گذشته هوشمندی داشته ایم و توانستیم بخشی از مواد اولیه را تامین کنیم ، افزود: تمام تلاش خود را داریم تا بهای تمام شده محصولات کاهشی باشد. همچنین از برنامه های آتی ما این است که موادی که سالیان سال به عنوان ماده اولیه در محصولات ما مورد استفاده قرار می گیرد و همواره وارداتی بوده است را تولید کنیم تا به طبع آن بهای تمام شده محصولات نیز کاهش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که چالش های سال آینده با توجه به تحریم ها و شرایط اقتصادی چه مواردی هستند؟ اذعان کرد: به هر حال این موضوع به فضای سیاسی جامعه وابسته است. در حقیقت اتفاقات پیش رو یا مثبت خواهند بود و یا منفی و حد وسطی را نمی توان برای آن در نظر گرفت. یا شرایط برای تولید کنندگان بهبود می یابد و یا این که مشکلات همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. دغدغه اصلی شرکت هایی مانند ما تامین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه است. چنانچه این مهم تحقق نیابد قطعا در تامین مواد اولیه دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24