Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سعید درخشانی تحلیل گر بازار سرمایه در تحلیل شرایط روز گذشته بازار سهام به بورس ٢۴ گفت: عمده دلیل نابسامانی موجود در بازار سهام جو روانی حاکم بر بازار است. وی ادامه داد: بازارهای رقیب بورس مانند ارز و سکه و املاک با رشد های نجومی روبرو بوده اند و ریسک بالایی برای سرمایه گذاری دارند اما با بررسی نسبی بازار سرمایه می توان به این نتیجه رسید که ریسک سرمایه گذاری در شرایط حال حاضر بازار سرمایه و ارزش سهام شرکت ها به نسبت متغیرهای موجود پایین تر است...

ارزیابی سعید درخشانی از آخرین تحولات بازار سهام / اشتباه نکنید ، این بازار جای فروش سهم نیست!!

بورس24 : بازار سهام روز گذشته شاهد نابسامانی و افت ارزش سهام بود، نهاد ناظر که ظاهرا تا به این جای کار تماشاچی است و بزرگان بازار نیز در این ناپایداری شرایط عملا خواسته یا ناخواسته در بازار فعال نیستند.

بازار سرمایه ایران همانند کشتی بی ناخدایی است که در طوفان شرایط حال حاضر اقتصادی هر روز به یک سو می رود و تصمیم گیران اقتصادی نیز چون در امر فرهنگ سازی در سرمایه گذاری بی تفاوت بوده اند مجبورند تا در راستای اصلاح آن هزینه های هنگفتی برای تنظیم بازار ارزو طلا و مسکن داشته باشند و هر روز با غول نقدینگی مبارزه کنند.

سعید درخشانی تحلیل گر بازار سرمایه در تحلیل شرایط روز گذشته بازار سهام به بورس24 گفت: عمده دلیل نابسامانی موجود در بازار سهام جو روانی حاکم بر بازار است.

وی ادامه داد: بازارهای رقیب بورس مانند ارز و سکه و املاک با رشد های نجومی روبرو بوده اند و ریسک بالایی برای سرمایه گذاری دارند اما با بررسی نسبی بازار سرمایه می توان به این نتیجه رسید که ریسک سرمایه گذاری در شرایط حال حاضر بازار سرمایه و ارزش سهام شرکت ها به نسبت متغیرهای موجود پایین تر است.

بسیاری از شرکت ها با ریسک فروش روبرو نیستند...

درخشانی گفت: بسیاری از شرکت های فعال در بازار سرمایه با توجه به این که فروش داخلی دارند با وجود تحریم ها مشکلی برای فروش ندارند از جمله پالایشی ها، شوینده ها، غذایی ها و... مخصوصا در صنعت پالایشی و شوینده با توجه به P/E صنعت با ریسک سرمایه گذاری کمتری نیز روبرو هستیم.

وی ادامه داد: از طرفی برخی شرکت های صادراتی مانند ملی مس اگر با مشکلات صادراتی روبرو باشند با توجه به نوع تولید ، موجودی انبار خواهند داشت که این موجودی کالای تولید شده با اندک تغییری در شرایط اقتصادی به فروش رفته و می تواند سود های خوبی را نصیب این شرکت ها کند.

سرمایه گذاران بازار سرمایه بدبینانه در بازار فعال شدند...

این تحلیل گر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در کشور در چند بخش است، یا اوراق که نرخ های 16 تا 20 درصدی دارد یا سپرده های ماه شمار که در صورت گردش وجه سود چندانی نخواهد داشت یا سکه و ارز که در حال حاضر نرخ های آن ها بالاست ، اما در شرایط فعلی بازار سرمایه PE در حدود 2 تا 3 مرتبه را در برخی صنایع شاهد است اما با این وجود شاهد افزایش فروش هستیم، با توجه به این گزاره ها یا خریداران ارز و سکه خیلی خوشبین هستند یا فروشندگان سهام در این بازار خیلی بد بین، قاعدتا باید تعادل بین بازارهای سرمایه گذاری به وجود آید که جز افزایش PE بازار نمی توان انتظار داشت.

بانک مرکزی باید ورود کند...

وی ادامه داد: در همه کشورهای دنیا وقتی بازار های مالی با مشکل روبرو می شود بانک مرکزی با تزریق نقدینگی در راستای اصلاح بازار گام برمی دارد ، مساله ای که هیچوقت در سیاست ها بانک مرکزی ایران نبوده است برای مثال بانک مرکزی چین در ماه های اخیر در حدود 90 میلیارد دلار نقدینگی در بازار سهام تزریق کرده است یا بازار سهام آمریکا در راستای اصلاح بازارهای مالی وارد عمل می شود.اگر بانک مرکزی ایران نیز در این راستا اقدام کند پول به جای سرازیر شدن در بازار های غیر رسمی در بازار مولد مالی منتقل خواهد شد. بانک مرکزی همانطور که روی اوراق بازارگردانی می کند در بازار سرمایه نیز باید فعال شود زمانی که گردش مالی در بازار سرمایه رشد داشته باشد طبیعتا فشار خرید در بازار های غیر مولد به سمت بازار های مولد حرکت می کند.

بازار بدبینانه ترین شرایط را پیش خور می کند...

وی در پایان گفت: بازار سرمایه در شرایطی که PEگروه پالایشی در محدوده 2 تا3 ، پتروشیمی ها در محدوده 4 و برخی فلزی ها در محدوه 3 تا4 است بدبینانه ترین شرایط را پیش خور می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24