Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : بازار سهام روز گذشته، با افت ٢۵٠٠واحدی به کار خود پایان داد بازاری که در آن اکثر قریب به اتفاق نماد ها منفی بودند و فشار فروش دربازار سهام روز گذشته موج می زد که منجر به افت ١.۵۶درصدی شاخص کل شد. بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره علل منفی های روز گذشته در بازار سهام به بورس ٢۴ گفت:باید به این موضوع توجه داشت که میزان رضایت افراد وابسته به سطح انتظارات آنهاست در نتیجه هر چه سطح انتظارات بالاتر باشد میزان نارضایتی بیشتر و هر چه سطح انتظار پایین تر باشد سطح انتظار نیز پایین تر است...

تحلیل بهروز خدارحمی از منفی های اخیر بورس / سرمایه گذاران مشغول جا به جایی سهام هستند و جای نگرانی نیست...

بورس24 : بازار سهام روز گذشته، با افت 2500واحدی به کار خود پایان داد بازاری که در آن اکثر قریب به اتفاق نماد ها منفی بودند و فشار فروش دربازار سهام روز گذشته موج می زد که منجر به افت 1.56درصدی شاخص کل شد.

بهروز خدارحمی مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات درباره علل منفی های روز گذشته در بازار سهام به بورس24 گفت:باید به این موضوع توجه داشت که میزان رضایت افراد وابسته به سطح انتظارات آنهاست در نتیجه هر چه سطح انتظارات بالاتر باشد میزان نارضایتی بیشتر و هر چه سطح انتظار پایین تر باشد سطح انتظار نیز پایین تر است.

وی ادامه داد: مساله موجود این است که شرایط اقتصادی در حال حاضر خاص است و سطح انتظارات با شرایط اقتصادی تعدیل نشده است. اگر سرمایه گذاران به این مساله توجه نکنند که بازار سرمایه نمی تواند خلاف جهت بازار های اقتصادی حرکت کند و اگر افراد انتظارات خود را از بازار و سودآوری شرکت ها منطبق با شرایط اقتصادی تعدیل نکرده باشد موضوعی که رخ می دهد این است که سرمایه گذار پس می زند و تعداد فروشنده ها افزایش می یابد ، چیزی که شاهد آن هستیم.

تغییر فاز سهامداری بازار را منفی کرده است...

خدا رحمی گفت: در همین بازار که عمدتا فروشنده هستند برخی از سهام موجود در بازار ارزنده هستند، اما این ارزنده بودن در بازار این روزها با بازار دو ماه پیش متفاوت است در آن دوران سهام مبتنی بر صادرات خریدار بیشتری داشت ، اما امروز سهام ریالی با توجه بیشتری روبرو است ، همین جابه جایی سرمایه گذاران در بین نماد ها در روند منفی بازار اثر گذار است.

انتظارات سهامداران باید با شرایط اقتصادی تعدیل شود...

وی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح این است که برخی با توجه به ابعاد انتظاراتی که از بازار داشتند اعلام نگرانی کردند و شاهد هستیم که با کوچکترین خبر مثبت یا منفی بازار گارد خرید یا فروش به خود می گیرد ، در نتیجه تا انتظارات بر اساس متغیرهای فعلی اقتصاد تعدیل نشود این رویکردها را در بازار شاهد خواهیم بود.

بازار پتانسیل سرمایه گذاری دارد...

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار پتانسیل سرمایه گذاری دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به گزارشاتی که شرکت ها منتشر می کنند بازار پتانسیل سرمایه گذاری دارد و در شرایط حال حاضر با توجه به گزارش ها ، سرمایه گذاران در حال جابه جایی سهام خود هستند.

سرمایه گذاران صورت های مالی نه ماهه را تحلیل کنند خوب است...

این خبره بازار سرمایه با بیان این که طبیعتا سرمایه گذاران با بررسی گزارشات نه ماهه، روند صادرات شرکت ها، صورت گردش وجه نقد بابت وصول مطلبات و سایر بخش های گزارش ها می توانند متناسب با آن تصمیم گیری کنند، گفت: پس قطعا با توجه به تفاوت های زیادی که بین گزارش های شش ماهه و نه ماهه شاهد هستیم یک شیفت الگوی سهامداری باید شکل بگیرد.

برخی سهام ها اکنون بسیار ارزان و خریدنی هستند

خدارحمی خاطر نشان کرد : در شرایط فعلی قیمت های امروز برخی از سهام حاضر در بازار متناسب با تغییرات قیمت ارز و تورم موجود در قیمت های سال گذشته در حال معامله هستند و فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در بازار وجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24