Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص واگذاری و عرضه سهام آلومینیوم ایران توسط سازمان خصوصی خبر داد و جزئیات این بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس را تشریح کرد.

بررسی تحقیق و تفحص از واگذاری سهام آلومینیوم ایران توسط خصوصی‌سازی در کمیسیون اقتصادی مجلس

بورس24 : علی‌اکبر کریمی با اشاره به تحقیق و تفحص از واگذاری ارز سهام شرکت سهامی آلومینیوم اظهار داشت: در پی واگذاری بلوک سهام بیشترسازی متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد که از طریق بورس توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد شاعبه‌ها، سوالات و ابهاماتی مطرح شد که در نتیجه آن عده‌ای از نمایندگان در رابطه با این واگذاری این بلوک سهام تقاضای تحقیق و تفحص دادند.

وی افزود: این تقاضای تحقیق و تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاء شد و بعد از بررسی‌های مقدماتی که انجام شده بود نهایتا موضوع بررسی تحقیق و تفحص سهام آلومینیوم ایران در دستور جلسه این هفته کمیسیون اقتصادی برای دوشنبه قرار گرفت، و در آنجا تقاضا کنندگان تحقیق و تفحص مسائل خود را مطرح می‌کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نتیجه رای گیری دال بر تصویب انجام این تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی باشد، گزارش کمیسیون به صحن مجلس برای بررسی و تصویب نهایی تحقیق و تفحص ارائه می‌شود و باید منتظر نتیجه این مراحل در صحن علنی مجلس ماند.

کریمی بیان کرد: تحقیق و تفحص در مجلس اثر مستقیم روی یک فرآیند اجرایی ندارد به این معنا که به فرض اگر یک اقدامی در فرایند امور اجرایی صورت گرفته به صرف ارائه تقاضای تحقیق و تفحص آن اتفاق اجرایی الزاما ممکن است منتفی نشود.

وی عنوان کرد: اگر نتیجه تحقیق و تفحص، احراز تخلف در فرایند امور اجرایی باشد و در جریان این واگذاری سهام تخلف از قانون وجود داشته باشد، این تخلف بعد از تصویب در مجلس به مرجع قضایی ارجاع داده می‌شود، و بعد از آن مرجع قضایی می‌تواند ورود کرده و حکم مبنی بر ابطال فرآیند سهام صادر کند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24