Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، برگزار شد. این شرکت در مجمع امروز خود ١١ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و...

تقسیم سود و تصویب افزایش سرمایه در مجمع «وتوصا»

بورس24 : شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران امروز در مجمع خود 11 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد. 

شرکت قصد داشت، سرمایه خود را از 190 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان برساند، که سازمان بورس با افزایش سرمایه 110 میلیارد تومانی موافقت نکرد و اجازه افزایش سرمایه تا سقف 75 میلیارد تومان را به این شرکت داد. با این افزایش سرمایه که حدود 39 درصد می شود، سرمایه وتوصا به 265 میلیارد تومان رسید.

رضا مرادی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، در این مجمع گفت: در سال مالی منتهی به ۹۷.۰۶.۳۱ هیات مدیره پس از بررسی های کارشناسی دقیق به این نتیجه رسید، که احتمال بروز شرایط تورمی و واکنش مثبت بازار سهام به تحولات اقتصادی وجود دارد.

او گفت: اما به دلیل تمرکز بیش از دو سوم منابع شرکت در سهام آلومینیوم ایران و پروژه ساختمانی کوهسار منابع مالی نزد شرکت به منظور سرمایه گذاری در سهام و بهره گیری از رونق بازار سهام مناسب، آزاد نبود.

مرادی ادامه داد: با اهتمام فراوان در زمینه واگذاری بلوکی سهام آلومینیوم و نیز فروش املاک، هر دو ماموریت محقق و منابع شرکت برای سرمایه گذاری های جدید تجهیز شد.

وی گفت: خالص ارزش دارایی های شرکت در سال مالی بر اساس محاسبات کارشناسی افزایشی بوده و این افزایش ۸۶ درصدی خالص ارزش روز دارایی ها را به رقم ۷۲۶۹ میلیارد ریال در پایان سال مالی ۹۷ رسانده است. این افزایش با احتساب سود تقسیمی شرکت در سال مالی منتهی به ۹۶.۰۶.۳۱ به ۹۰ درصد می رسد.

به گفته او رشد مزبور عموما ناشی از خرید بلوکی شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و سرمایه گذاری سبحان و رشد بازار بورس بوده است.

مدیر عامل شرکت در پاسخ به پرسش یکی از سهامداران حاضر در مجمع گفت: هم اکنون در خصوص سه شرکت خریداری شده زیر مجموعه خود اقساطی داریم، که تمام تلاش خود را می کنیم تا سال آینده تمامی این اقساط پرداخت شود و با توجه به سودآوری شرکت این مهم محقق خواهد شد و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

تکمیلی... 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، صبح امروز با حضور 60.89 درصد از سهامداران برگزار شد.

در این مجمع رامین ربیعی به عنوان رییس مجمع، رضا مرادی به عنوان مدیرعامل شرکت، امیری و محرم خانی به عنوان ناظران، شروین شهریاری به عنوان دبیر مجمع و همچنین شیرازی به عنوان حسابرس حضور داشتند.

در ابتدا رضا مرادی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، گفت: فضای کسب وکار کشور در سال مالی 1397 متاثر از سیاست های اقتصادی داخلی و رخدادهای سیاسی بین المللی شکل گرفت.

به گفته او در نگاه تحلیلگران اقتصادی، سیاست تثبیت پنج ساله نرخ ارز با رشد متوسط سالانه  27درصدی نقدینگی تناسب نداشت و در نتیجه شکل گیری یک نقطه تعادلی جدید برای این پارامتر مهم اقتصادی ناگزیر بود.

وی افزود: از این رو فعالان بازار سرمایه با در نظر داشتن تجربه رشد بازار سرمایه در اوایل دهه 90، سبد دارایی خود را سامان بخشیده و با توجه به وضعیت مناسب قیمت های جهانی در بازارهای کالا محور، اقبال قابل توجهی به سوی شرکت های صادراتی و صنایع بزرگ بورسی نشان دادند.

او افزود: در سایه این تحولات، به ویژه پس از افزایش بهای نفت و محصولات شیمیایی و فلزات اساسی در بهار 1397، شاخص بورس با رشد 87 درصدی به رقم 160 هزار واحد در پایان سال مالی رسید. مدیریت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با رصد پیوسته تحولات محیط اقتصادی به ویژه شاخص های پیش نگر تورم و نرخ ارز، محور اقدامات خود را خرید سبدی بهینه از صنایع صادراتی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور و در گام اول، سهام ایرالکو در یک موقعیت مناسب پس از شناسایی سودی بی نظیر به فروش رسید و به موازات آن با تلاش همکاران شرکت باقی مانده واحدهای مجتمع مسکونی کوهسار به خریداران واگذار شد. ثمره این اقدامات تامین نقدینگی مناسب برای تنوع بخشی به ترکیب دارایی ها و افزایش وزن سهام شرکت های صادراتی از طریق خرید اهرمی سهام بلوکی شرکت های سرمایه گذاری صنعت و معدن و سرمایه گذاری سبحان بود.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، در ادامه بیان کرد: با افزوده شدن 51 درصد از سهام شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت و 91 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری سبحان، ارزش روز سبد دارایی تحت مدیریت شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران به 12000 میلیارد ریال بالغ گردید.

وی تصریح کرد: پس از خرید موفق شرکت های سرمایه گذاری و در راستای بهینه سازی نظام اجرایی در گروه، ساختار فعالیت در کل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران به صورتی متمرکز ساماندهی و کل تیم شرکت در یک ساختمان جدید مستقر شد.

او تاکید کرد: امید است، که تلاش تیم مدیریت منجر به باروری و سودآوری هر چه بیشتر شرکت و تامین منافع کلیه ذی نفعان در افق آتی شود.

در ادامه حسابرس قانونی شرکت بندهای درج شده در اطلاعات این شرکت را برای سهامداران حاضر در مجمع خواند که به شرح زیر است:

بند2-8 مغایر با استانداردهای حسابداری، در تهیه صورت های مالی تلفیقی گروه، روش ارزش ویژه در خصوص شرکت های وابسته نماد اندیش آرین، ارتباطات سیار هوشمند امین، توسعه بازار کالای تند مصرف ایرانیان پیشرو و شرکت کسب و کارهای نوپای آوای تک پردیس انجام نشده است.

همچنین سال مالی 11 شرکت وابسته و یک شرکت فرعی شرکت سمایه گذاری صنعت و معدن پس از سال مالی شرکت اخیرالذکر است. در حالی که طبق استانداردهای حسابداری، دوره مالی شرکت های فرعی و وابسته حداکثر 3 ماه قبل از صورت های مالی شرکت اصلی می توانند باشد، بنابراین باید صورت های مالی شرکت های مزبور برای دوره مالی مشابه با شرکت اصلی تهیه و مبنای تلفیق و روش ارزش ویژه قرار گیرد.

شهریاری معاون سرمایه گذاری شرکت در خصوص این بند اظهار کرد: شرکت هایی که ذکر شده عمدتا شرکت های کوچکی هستند، که سال مالی آن ها 3 ماه با سال مالی ما متفاوت است. البته بنا به درخواست ما تغییر نمی دهند. این بند باقی خواهد ماند تا تا زمانی که سال مالی آن ها با ما یکی شود.

بند 2-10 به شرح یادداشت های توضیحی 2-7 و 1-5 صورت های مالی، کلیه واحدهای مسکونی پروژه کوهسار تا پایان سال مالی مورد گزارش به فروش رسیده و اقدامات شرکت جهت اخذ جواز پایان کار و سند تفکیکی واحد های فروش رفته پروژه   مذکور در جریان است.

ضمن آن که مبلغ 117 میلیارد ریال از اسناد دریافتنی شرکت اصلی همزمان با دریافت اسناد تفکیکی قابل وصول خواهد بود.

در همین خصوص شهریاری تصریح کرد: امیدواریم تا بهار سال آینده صدور سند تک برگی واحدهای این پروژه نیز انجام شود. از آغاز تا تحویل خانه تنها 27 ماه طول کشید، که به نوع خود رکوردی در این خصوص زده شد.

بند 8-10 وضعیت مبلغ 157 میلیارد ریال مطالبات گروه از اشخاص ثالث بابت قرارداد پیش خرید بخشی از پروژه السو و دعاوی حقوقی مطروحه و آخرین نتایج آن به تفصیل در یادداشت توضیحی 2-3-5 صورت های مالی منعکس است. با عنایت به رد اعاده دادرسی خوانده توسط دادگاه تجدید نظر پرونده مذکور برای ادامه عملیات اجرایی به اجرای احکام اعاده گردیده که نتیجه قطعی آن هنوز مشخص نشده است.

در پایان در پرسشی که یکی از سهامداران از اعضای هیات مدیره مطرح کرد، مبنی بر اینکه چرا سه شرکت را به صورت اقساطی خریداری کرده اید و آیا با افزایش سود توان پرداخت این اقساط وجود دارد یا خیر؟ مدیرعامل شرکت رضا مرادی در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به این که تیم ما پیش بینی افزایش نرخ دلار را کرده بود، توانستیم خریدهای خوبی را انجام دهیم و البته ثمر آن را هم دیدیم که سود شرکت به هشت برابر خود رسید. تنها تلاش ما این است، که بتوانیم اقساط خود را پرداخت کرده تا به سال آینده در این خصوص نیز مشکلی نداشته باشیم.

گفتنی است، در پایان نیز علاوه بر تصویب صورت های مالی برای هر سهم 11 تومان سود در نظر گرفته شده و همچنین افزایش سرمایه 39 درصدی این شرکت نیز در نظر گرفته شد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24