Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سید حسین سلیمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص تصمیمات این شورا برای تجمیع نماد بورس ها به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: شورای عالی بورس کمیته ای دارد که قبل از این که مسائل در شورا مطرح شود، ابتدا در کمیته عنوان می گردد. در نتیجه، نظرات کارشناسی ابتدا در آن کمیته مطرح شده و نتیجه کل به شورا پیشنهاد داده می شود...

تجمیع نماد بورس ها منتفی نشده...

بورس24 : طی دو ماه گذشته ، بازار سرمایه دستخوش تلاطمات و افت و خیز های زیادی بوده است که متوقف بودن نماد برخی شرکت ها از جمله بورس ها در بازار نزولی ، تجمیع زیان و قفل نقدینگی را برای سهامداران در پی داشته است.آنچه مطرح شده، حکایت از این دارد که سهام بورس های انرژی و کالا دوباره کشف قیمت و با ادغام نمادها مواجه خواهند شد.

تا قبل از توقف نماد ها ، شاهد بودیم که نماد «انرژی ۳» که ویژه حقیقی هاست ، با قیمت بیش از ۷۰۰۰ تومان هم معامله شده است ( اکنون قیمت به زیر 6000 تومان تنزل پیدا کرده است) ، در حالی که قیمت سهام بورس انرژی حقیقی ها ، با قیمت بورس انرژی که نهادهای مالی داد و ستد می نمایند ۱۰۰۰ درصد تفاوت دارد!

از سال ها پیش نهاد نظارتی بازار سرمایه برای این که سهام این بورس ها به دلیل ماهیت حاکمیتی بودن دست اشخاص حقیقی و حقوقی خاصی نیفتد ، چند نماد برای این شرکت ها تعریف کرد تا به صورت سنتی نصاب های سهامداری که حداکثر ٢.۵ درصد تعیین شده بود را رصد کرده و کنترل نماید.اما در سال های اخیر رشد و توسعه این بورس ها سبب شد تا چند نرخ برای سهام نهادهای اجرایی بازار سرمایه ایجاد شود ، به عنوان مثال سهام بورس انرژی ویژه حقیقی ها در نماد «انرژی 3» هم اکنون 5800 تومان است ، اما بورس انرژی ویژه نهادهای مالی در نماد «انرژی ١» تنها حدود 800 تومان قیمت دارد!

در ماه های گذشته این چند نرخی بودن و پیشرفت بازار به لحاظ نرم افزاری و امکان کنترل نرم افزاری نصاب های سهامداری سبب شد تا چهره های مختلف بازار خواستار تجمیع این نمادها برای جلوگیری از سفته بازی شوند.

بر همین اساس شورای عالی بورس قرار است تصمیم گیری نهایی را برای ادغام این نماد ها بر عهده بگیرد.

شورا تصمیم گیرنده نهایی...

سید حسین سلیمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص تصمیمات این شورا برای تجمیع نماد بورس ها به خبرنگار بورس24 گفت: شورای عالی بورس کمیته ای دارد که قبل از این که مسائل در شورا مطرح شود، ابتدا در کمیته عنوان می گردد. در نتیجه، نظرات کارشناسی ابتدا در آن کمیته مطرح شده و نتیجه کل به شورا پیشنهاد داده می شود.

وی گفت: در کمیته مذکور نظرات مخالف و موافق در خصوص تجمیع نمادها وجود داشته ، ولی این نظرات کافی برای تصمیم گیری نبوده است.

به گفته وی، احتمالا در این هفته دوباره موضوع مطرح می شود ، تا نظرات اعضا برای بار دیگر شنیده شود، به هر حال یکسان سازی قیمت بورس ها با اختلافات و نظرات مخالف و موافق زیادی روبه رو گردیده اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

به گفته وی، بنده فکر می کنم، نهایتا با نظر کارشناسی ، این دوگانگی و نحوه قیمت گذاری به دو روش از بین برود. به هر حال اعضای شورا سه برابر این کمیته هستند و تصمیم گیری نهایی با شورا است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24