Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به گزارش بورس٢۴،بانک سینا در بازار سرمایه جز بانک های با ثبات و حاشیه امنیت بالا طبقه بندی می شود بانکی که مشکلات ساختاری نداشته و با وضعیت عملیاتی مناسب و سود سازی خوبی مورد توجه هم سهامداران و هم طیف سپرده گذاران می باشد.

بانک سینا، بانکی با ثبات هم در بازار سرمایه هم در بازار پول!!!

بانک سینا در بازار سرمایه، جز بانک های با ثبات و حاشیه امنیت بالا طبقه بندی می شود بانکی که مشکلات ساختاری نداشته و با وضعیت عملیاتی مناسب و سود سازی خوبی مورد توجه هم سهامداران و هم طیف سپرده گذاران می باشد.

ابتدا در صورت های مالی این بانک، شاهد رشد درامد های بانک چه درآمد تسهیلات دهی و چه درآمد سرمایه گذاری ها هستیم از سوی دیگر کاهش هزینه ها با کاهش سود پرداختی در سپرده ها نیز به میزان 2 درصد روی داده است.

برآیند درآمد های مشاع و غیر مشاع بانک سبب شده تا بانک سینا با رشد 20 درصدی سود خود در عملکرد 9 ماهه امسال به نسبت دوره مشابه سال قبل همراه شود.

بانک سینا را می توان، به عنوان یکی از قانون مدارترین بانک ها در زمینه جذب سپرده ها طبقه بندی کرد.

همانطور که مشخص است، نرخ سود سپرده های کوتاه مدت در این بانک 10 درصد و سپرده های بلند مدت بانک 15 درصد می باشد به عبارتی این بانک کمترین هزینه را در بین بانک ها در جذب منابع طبق ابلاغیه بانک مرکزی دارد.

این بانک علاوه بر مدیریت بسیار خوبی که در نرخ منابع داشته توانسته با هنر بالایی با رشد 19 درصدی جذب سپرده های کوتاه مدت در 9 ماهه به نسبت پایان سال 96 همراه شود.

از سوی دیگر، جمع منابع بانک با رشد حدود 7 درصدی در 9 ماهه امسال همراه شده است.

در نهایت، بر خلاف سایر بانک ها که نرخ کفایت سرمایه به عنوان شاخص مهم در ریسک بانک ها تلقی می شود و اکثر بانک ها کفایت سرمایه بسیار پایین و حتی منفی دارند کفایت سرمایه این بانک در سطوح 8.6 مرتبه ای بوده که نشان می دهد ریسک عملیاتی بانک بسیار پایین و بانک سینا بانکی قابل اتکا در وضعیت فعلی هم از سوی سهامداران و هم سپرده گذاران می باشد که با رشد خوب و با ثباتی در سودآوری نیز همراه است.

منبع خبر: سازمان اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24