Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ارسال نامه از سوی اعضای دولت به شکل انفرادی یا جمعی به ایشان یک روال معمول است متاسفم که پیرامون این مساله جوسازی شد / شایعات را به شدت تکذیب می کنم رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: این کار هیچ مشکل و مساله خاصی ندارد و اتفاقا مقام معظم رهبری هم محبت فرمودند و پاسخ نامه مذکور را دادند و پاسخ ایشان هم کاملا مفید بود و...

واکنش واعظی به شایعات منتشر شده پیرامون نامه اعضای دولت به مقام معظم رهبری

بورس24 : رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی در آمریکا گفت: آمریکا مرتب برای دیگران از حقوق بشر دم می زند اما شاهد بودیم که در داخل این کشور، رنگین پوستان همیشه با مشکل مواجه بوده اند. 

محمود واعظی روز چهارشنبه، برخورد دولت آمریکا با خانم هاشمی را از جمله تبعیض هایی دانست که همواره رنگین پوستان در آمریکا با آن مواجه‌اند و افزود: خانم هاشمی دو اتهام دارد؛ یکی اینکه رنگین پوست و دیگری اینکه مسلمان است. 

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مساله اسلام ستیزی در دولت آقای ترامپ بیش از پیش در حال نمایان شدن است ، اظهارداشت: وظیفه ما حمایت همه جانبه از خانم هاشمی و بسیج افکار عمومی دنیا برای آزادی سریع وی می باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آنچه که نامه اخیر تعدادی از اعضای دولت به مقام معظم رهبری و شایعات منتشر شده پیرامون آن ، عنوان شد ، گفت: این شایعات را قویا تکذیب می کنم. در دولت یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا و اعضای کابینه با دفتر مقام معظم رهبری، بسیار نزدیک بوده و هست. خودم زمانی که وزیر ارتباطات بودم نامه های متعددی را در قالب گزارش و یا درخواست ارائه رهنمود، خدمت ایشان داشتم.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه ارسال نامه از سوی اعضای دولت به شکل انفرادی یا جمعی یک روال معمول است و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است، تصریح کرد: ۸ نفر از اعضای دولت در شورایعالی پولشویی عضو هستند و ۲ هفته قبل به این جمع بندی می رسند که مباحث مطرح شده در این شورا را درباره لوایح ۴ گانه و محدودیتهایی که ممکن است در اثر تصویب نشدن این لوایح پیش بیاید، خدمت مقام معظم رهبری گزارش کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: این کار هیچ مشکل و مساله خاصی ندارد و اتفاقا مقام معظم رهبری هم محبت فرمودند و پاسخ نامه مذکور را دادند و پاسخ ایشان هم کاملا مفید بود و اساسا فلسفه این نامه نوشتن اعضای دولت خدمت مقام معظم رهبری دریافت همین رهنمودهاست. این روالی کاملا عادی و معمول است، وی تصریح کرد: متاسفم که پیرامون این مساله جوسازی شد. این اختلاف و فاصله انداختن در داخل کابینه و دفتر مقام معظم رهبری و دولت است. در این نامه به هیچ وجه نه بحثی از استعفا مطرح شده بود و نه چیز دیگری از این قبیل.

وی خاطرنشان کرد: روابط دولت با دفتر مقام معظم رهبری روابط بسیار صمیمانه ای است و لذا خواهش من این است که رسانه ها به این دست مسائل توجه نکنند. البته ما در دفتر رئیس جمهور خواستیم که این مساله دنبال شود و ریشه یابی هم کردیم که این خبر اول کجا منتشر شده است. متاسفانه یک خبر بی پایه و اساس در جایی منتشر می شود و خبرگزاری ها آن را بازنشر می دهند.

دکتر واعظی درباره مهمترین مباحث جلسه امروز دولت نیز گفت: بخش قابل توجهی از وقت جلسه امروز صرف بررسی لایحه جامع انتخابات و ابعاد آن شد که ابعاد مختلف آن بحث شد و موضوع بسیار مهمی است. بحث دیگر هم درباره دو لایحه ای است که الان در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: اهمیتی که اعضای دولت برای این لوایح قائل هستند ناشی از آن است که فکر می کنیم در این شرایط که با تحریمهای شدید مواجه هستیم، نباید با تصویب نکردن این لوایح، خود تحریمی هم بکنیم. دولت آمادگی کامل دارد تا در جلسه دولت یا مجمع به همه سوالات و ابهامات درباره این لوایح پاسخ دهد و خواهش ما این است که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت این لوایح توجه کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: موضوع دیگر مطرح شده در جلسه امروز گزارش بسیار خوبی بود که مهندس حجتی وزیر جهادکشاورزی درباره قاچاق محصولات دامی ارائه کرد و اعضای دولت درباره این گزارش و گرانی برخی اقلام این محصولات بحث کردند. نکته بسیار مهم در این شرایط این است که با توجه به تحریم و التهاباتی که در جامعه وجود دارد و فضای جنگ روانی و تبلیغاتی که از طرف آمریکا و برخی کشورهای معاند انجام می شود، بتوانیم از حقوق مردم به نحو موثرتری حمایت کنیم.

دکتر واعظی تصریح کرد: اعضای دولت همچنین تاکید داشتند که امروز بیش از هر زمانی نیازمند این هستیم که مردم یک نماینده در زمینه کنترل توزیع کالا و قیمت ها در دولت داشته باشند. در گذشته این کار توسط وزیر بازرگانی انجام می شد و رئیس جمهور امروز گفت که باید تلاش کنیم و از مجلس بخواهیم که هر چه سریع تر، حتی اگر لازم باشد با قید دو یا سه فوریت، وزارت بازرگانی دوباره تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از وزارت بازرگانی در وزارت صمت و بخشی در وزارت جهادکشاورزی است و ایجاد هماهنگی بین آنها سخت است. ماموریت اصلی وزارت جهادکشاورزی، در حوزه کشاورزی است و وزارت صمت هم ماموریت اصلی اش تولید و صنعت و معدن است لذا اینجا وزارت بازرگانی را بیش از هر زمانی نیاز داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه لایحه تشکیل مجدد وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، تاکید کرد: با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم و تشکیل وزارت بازرگانی جزو مطالبات جدی مردم است؛ همه می گویند باید نظارت و کنترل بیشتر شود و لذا امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم وزارت بازرگانی مجددا تشکیل شود.

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره مصاحبه یکی از فعالین سیاسی درباره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و زیر سوال بردن عملکرد و دستاوردهای ایشان و واکنش برخی دیگر از فعالین سیاسی که این مصاحبه را آغاز روندی برای تخریب رئیس جمهور توصیف کرده بودند، گفت: نمی دانم اینها چه ربطی بهم دارند. آنچه می توانم بگویم این است که خدماتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای این کشور داشته غیرقابل انکار است.

وی افزود: مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی هم همواره معتدل بوده و عملکرد ایشان هم در دوران ریاست جمهوری و هم در دوران ریاست مجلس و هم در دوران ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام روشن است. برای همه روشن است که رویکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی چگونه بوده و حالا با یک مصاحبه که نمی شود کسی مثل آقای هاشمی را از آنچه به آن اعتقاد داشته، تغییر داد. به نظر می رسد مردم ما همواره قدرشناس مسئولین کشور هستند و با این گونه مصاحبه ها چیزی تغییر نمی کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان بولتون مبنی بر اینکه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات دروغ و غلط می دهد، و همزمان اصرار برخی جریانهای سیاسی برای خروج از برجام، اظهار داشت: آقای بولتون چه الان و چه زمانی که سمتی نداشت مخالفت و دشمنی اش با ملت، دولت و حکومت ایران علنی بوده است.

دکتر واعظی ادامه داد: حالا که آقای بولتون مسئولیت گرفته می خواهد برای دشمنی با ایران از هر ابزاری استفاده کند و معلوم نیست همه حرفهایی که ایشان می زند نظر کلیت دولت آمریکا باشد. بولتون از جمله کسانی بود که تلاش کرد آمریکا از برجام خارج شود و دیدند که اروپا و عموم کشورهای جهان مثل روسیه و چین در برابر آنها ایستادند و آمریکایی ها در نهایت منزوی شدند. حالا آقای بولتون و همفکرانش به روشهای مختلف علاقمندند فضاسازی کنند تا در این عرصه تنها نمانند و به نظرم این تلاشی است که هیچ نتیجه ای نخواهد داد.

وی با بیان اینکه در ایران کسی تحت تاثیر این فضاسازی، جوسازی ها و تبلیغات قرار نمی گیرد، تصریح کرد: دنبال این هستیم که آگاهانه بر اساس منافع کشور تصمیم بگیریم و تا زمانی که برجام منافع سیاسی، بین المللی و اقتصادی کشور را تامین می کند در برجام خواهیم ماند. برخی مخالفت های تندروانه با برجام چیز جدیدی نیست و عده ای از همان ابتدا با برجام مخالف بودند و الان هم مخالفند. مهم این است که دولت بر اساس نظر آنها عمل نمی کند. برای دولت نظر مراجع رسمی کشور و به ویژه مقام معظم رهبری مهم است که بر اساس آنها عمل کرده و خودش را با آنها هماهنگ می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور شخصا در جلسات مجمع که به بررسی لوایحی مثل اف ای تی اف مربوط است، شرکت نخواهد کرد، گفت: قطعا در زمانی که این مباحث مورد بحث واقع می شود، دولت حضور بسیار فعال خواهد داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24