Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت بورس تهران امروز عملکرد ١٠ ماهه این شرکت در سال جاری را تشریح کرد.

صحرایی: تفاهم نامه با بورس شانگهای در حال نهایی شدن است

بورس24 : علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس تهران در نشست خبری با حضور رسانه ها شرکت کرد که مهم ترین مسائل مطرح شده توسط او را در زیر می خوانید:

*توصیه می کنیم سرمایه گذاران مبتدی مستقیم وارد این بازار نشوند و از طربق صندوق ها اقدام کنند. 

* ۱۲ تفاهم نامه با بورس های مختلف داریم که با بورس شانگهای در حال نهایی شدن است.

*ساختمان سعادت آباد ۹۶ درصد پیشرفت کار داشته و هر دو حالت (واگذاری و انتقال به آن ساختمان) در دستور کار است.

*تغییرات قیمتی در نماد هایی مانند "قشرین" در حال بررسی است و فعلا نماد متوقف است تا تصمیم گرفته شود که اگر لازم است از بورس خارج شود.

*میانگین توقف نمادهای معاملاتی در سال گذشته ۳۶ روز کاری بوده که هم اکنون به یک روز کاری رسیده است.

* ۱۰۶ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه داریم. ۹۷ شرکت کارگزاری معاملات برخط انجام می دهند. تعداد ۱۸۳۵ ایستگاه معاملاتی در کل کشور داریم و۲۲ تالار منطقه ای فعال هستند.

تکمیلی:

نشست خبری امروز مدیر عامل شرکت بورس تهران در روز جاری برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار بورس24 علی صحرایی،  مدیر عامل بورس تهران در نشست خبری روز جاری در جمع خبرنگاران گفت:  فعالیت یازده صندوق قابل معامله به ارزش ۱۴ هزار میلیارد ریال  انجام می شود.  

صحرایی کل شرکت های حاضر در بورس تهران را ۳۲۴ شرکت اعلام کرد و گفت: ۱۳۷ شرکت در بازار اول و ۱۷۸ شرکت در بازار دوم حضور دارند. همچنین در بازار بدهی ۳ ورقه درجا معامله شده است، که ارزش اسمی آن ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال صندوق های قابل معامله رشد داشته و یک صندوق به آن اضافه شده است، که ارزش اسمی آن ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی،  اما باید توجه داشت که تامین مالی بورس تهران ۱۵۶ هزار میلیارد ریال بوده که بخش قابل توجهی از آن مربوط به عرضه اولیه است.

سعادت آباد را می فروشیم یا...

صحرایی در مورد استراتژی شرکت بورس برای ساختمان سعادت آباد گفت: در مورد ساختمان سعادت آباد ۹۶ درصد پیشرفت کار داشته و هر دو حالت ( واگذاری و انتقال به آن ساختمان) در دستور کار است.

وی در خصوص نماد های اخراجی از بورس گفت:  تغییرات قیمتی در نماد هایی مانند "قشرین" در حال بررسی است و فعلا نماد متوقف است تا در مورد اینکه اگر لازم است از بورس خارج شود

مدیر عامل بورس تهران افزود: میانگین توقف نمادهای معاملاتی در سال گذشته ۳۶ روز کاری بوده که هم اکنون به یک روز کاری رسیده است. همچنین ۱۰۶ شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه داریم. تعداد ۱۸۳۵ ایستگاه معاملاتی در کل کشور و۲۲ تالار منطقه ای فعال هستند.

وی گفت: کیک بازار سرمایه بزرگ شده و افزایش ورود شرکت ها به ایجاد شفافیت بیشتر کمک کرده است و منابع نقدی موجود در کشور گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در بورس می یابند. 

مدیر عامل بورس تهران گفت:  افزایش نقدشوندگی بازار را از جمله برنامه های مهم است و  هنوز به لحاظ فرهنگی مردم ایران دوست دارند که از طریق مستقیم وارد بازار سرمایه شوند ولی ما نیاز داریم، صندوق های منطقه ای داشته و منابع بیشتری از مردم را وارد بازار سرمایه کنیم.

به گفته وی، با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ای برگزار شد که در آن بر لزوم فرهنگ بازده در بازار سرمایه و ارتقای سواد مالی در بورس تاکید شد؛ البته یکی از برنامه های اساسی بهبود زیرساخت های معاملاتی است و این سامانه معاملات در ایران قدیمی است.

مدیر عامل بورس تهران در ادامه افزود: بورس تهران در حوزه ابزارهای جدید نیز فعالیت هایی را داشته که بر اساس آن مقررات مربوطه ثبت و مصوبات لازم از سوی شورای صنفی دریافت گردیده است، به نحوی که اوراق فروش تبعی به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده است. اما مشکلی از سوی ناشران با سازمان امور مالیاتی وجو دارد که بر مبنای آن از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخواست شده تا هزینه این تامین مالی جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی محاسبه گردد.

صحرائی از افزایش سرمایه شرکت ها به میزان ۱۲۳ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: این افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا آورده نقدی بوده که نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد را نشان می دهد. 

صحرایی گفت: توصیه می کنیم، سرمایه گذاران مبتدی مستقیم وارد این بازار نشوند و از طریق صندوق ها اقدام کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24