Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ما چندین برابر سرمایه شرکت اوراق تحت مدیریت داریم بیشتر سرمایه‌ گذاری ها هم در صندوق های لوتوس صورت پذیرفته نماینده سهامدار عمده: شفافیت و اطلاع‌ رسانی درست به سهامداران هدف ماست با بهترین اصول مدیریتی شرکت را حمایت می کنیم کاظم‌ زاده، مدیر صندوق طلای این تامین سرمایه نیز درباره زمان عرضه سهام لوتوس پارسیان گفت: ما عجله‌ ای برای عرضه نداشتیم، ولی در عرضه سهم، سهامداران یک طرف هستند و نظر باقی ذی‌ نفعان و مسئولان هم باید در نظر گرفته شود و...

مدیر عامل لوتوس پارسیان در مراسم معارفه سهم: کاهش سود سپرده‌ های بانکی برایمان نگران‌ کننده نیست

بورس24 : مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان، درباره ماه‌ شمار شدن سود سپرده‌ های بانکی و تاثیر آن بر سودآوری این شرکت که فردا قرار است، ۱۰ درصدش در بورس عرضه شود، گفت: کاهش سود سپرده‌ های بانکی برای ما نمی‌ تواند نگران‌ کننده باشد. 

علی تیموری شندی امروز (سه‌ شنبه) در جلسه‌ ای که به مناسبت عرضه لوتوس پارسیان در بورس برگزار شد، در پاسخ به اینکه آیا کاهش سود سپرده‌ های بانکی بر عملکرد و سود شما تاثیر می‌ گذارد؟ اظهار کرد: این طور نیست، که کاهش نرخ بهره بانکی، تامین سرمایه را تحت تاثیر قرار ندهد ولی ما چندین برابر سرمایه شرکت اوراق تحت مدیریت داریم، در عین حال ما همیشه در سرمایه‌ گذاری در بانک‌ ها با سود بالا پرهیز کرده‌ ایم. ما بیشتر در صندوق های خودمان سرمایه‌ گذاری کردیم در نتیجه کاهش سودها توسط بانک مرکزی نمی‌ تواند ما را نگران کند. 

وی در پاسخ به اینکه چرا منابع شما به جای سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه در اوراق با درآمد ثابت و بازار پول سرمایه‌ گذاری می‌ شود و به نوعی منابع از بازار سرمایه به سمت بازار پول می‌ رود؟ گفت: اساسا اساسنامه تامین سرمایه‌ ها اجازه نمی‌ دهد که جز در حوزه‌ هایی که تعهد پذیره‌ نویسی یا بازارگردانی دارد، سرمایه خود را در بازار سرمایه سرمایه‌ گذاری کند.

تیموری شندی در پاسخ به اینکه هدف شما از حضور در بازار سرمایه چیست، اظهار کرد: حضور ما در بازار سرمایه دو علت داشت، یکی محدودیت‌ هایی که بانک مرکزی برای برخی از سهامداران اعمال کرد و بخشی‌ اش هم به خاطر اعتباری بود که حضور در بازار سرمایه می‌ تواند برای شرکت ها بیاورد.

وی در خصوص سرمایه اولیه شرکت در ابتدای تاسیس، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۰ تامین سرمایه لوتوس پارسیان با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه تاسیس شد؛ این در حالی است که طی این سال‌ ها شرکت با تبدیل سود خود به سرمایه، توانسته سرمایه ثبتی را به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهد. همچنین برنامه‌ هایی برای افزایش این سرمایه پس از برگزاری مجمع داریم.

همچنین در این مراسم علی روحی - نماینده سهامدار عمده - درباره عرضه ۱۰ درصد از سهام تامین سرمایه پارسیان در بورس، گفت: شفافیت و اطلاع‌ رسانی درست به سهامداران هدف ماست. 

وی افزود: ما مایل هستیم که شرکت‌ های زیرمجموعه ما به حداکثر به سود ممکن برسند ولی اولویت اصلی، شفافیت و ارایه اطلاعات شفاف به بازار است.

وی درباره اینکه آیا سهامدار عمده از سهم حمایت خواهد کرد، گفت: تعریف ما از حمایت این نیست، که سهم را روی قیمت خاصی جمع کنیم، تعریف ما از حمایت این است که با بهترین اصول مدیریتی شرکت را حمایت کنیم، تا سهم از درون شرایط مساعدی داشته باشد. 

کاظم‌ زاده، مدیر صندوق طلای این تامین سرمایه نیز درباره زمان عرضه سهام لوتوس پارسیان گفت: ما عجله‌ ای برای عرضه نداشتیم ولی در عرضه سهم، سهامداران یک طرف هستند و نظر باقی ذی‌ نفعان و مسئولان هم باید در نظر گرفته شود.

او گفت: با توجه به صحبت هایی که با شرکت بورس داشتیم، قرار شد که فردا ۱۰ درصد از سهم را عرضه کنیم. از آنجایی که اسفند ماه معمولا زمان عرضه اوراق است و بازار به سهام کم توجه می‌ شود و در نتیجه تمایل داشتیم الان وارد بورس شویم.

گفتنی است، طبق اطلاعیه‌ ای که شرکت بورس اوراق بهادار تهران رسما منتشر کرده است، چهارشنبه جاری (سوم بهمن) ۱۰ درصد از شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار دوم بورس عرضه خواهد شد.

این عرضه به روش ثبت‌ سفارش و با کف قیمت هر سهم ۱۹۵ تومان و سقف قیمت ۲۰۵ تومان عرضه خواهد شد. در عرضه اولیه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان ۵۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۰ درصد از کل سهام این شرکت فروخته می‌ شود.

طبق اطلاعیه‌ ای که مدیریت بازار بورس تهران اعلام کرده فقط ورود قیمت در محدوده قیمتی یاد شده مجاز است و کشف قیمت صرفا در این محدوده انجام می‌ شود.

همچنین هر کد حقیقی یا حقوقی در این عرضه، حداکثر تا ۲۰۰۰ سهم می‌ تواند خریداری کند و متعهد خرید این سهم، در صورت عدم خریداری این سهم توسط عموم تا سقف ۵۰ درصد خرید را تعهد کرده است.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24