Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

علی نصیری گفت: خوشبختانه موفق به صادرات سه محموله زغال سنگ به کشور چین بوده ایم که این مهم در سال های اخیر بی نوعی می توان گفت برای نخستین بار صورت گرفته است و تا پیش از این صادراتی در خصوص زغال سنگ نداشته ایم. ارسال سه محموله صادراتی زغال سنگ به کشور چین را به فال نیک می گیریم که می تواند خبر خوبی برای این صنعت باشد.

خبر خوب برای صنعت زغال سنگ/ صادرات نخستین محموله زغال سنگ به چین

بورس24 : علی نصیری مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در گفت وگو با خبرنگار بورس24 در خصوص وضعیت صنعت زغال سنگ گفت: هم اکنون صنعت زغال سنگ روزهای خوبی را سپری نمی کند. چرا که منتظر افزایش قیمت هایی است که حالا در تمامی کشور جاری شده و صنعت زغال سنگ از آن محروم بوده است. از آذر ماه مقرر بر این شده است که قیمت زغال سنگ بر اساس 26.5 درصد شمش فولاد خوزستان در بورس کالا قیمت گذاری و اجرا شود.

وی افزود: البته این افزایش قیمت هم مورد توافق خریدار است و هم موافقت تولید کنندگان زغال سنگ را نیز به همراه دارد. اختلاف نظراتی در خصوص پاداش و جرایم وجود دارد که امیدواریم جلسات نهایی که در این خصوص برگزار کرده ایم در هفته های آتی به سرانجام برسد و به صورت یک فرمول، قیمت زغال سنگ به طور کامل مشخص و اعلام شود. هم اکنون در حال مذاکره در خصوص تعیین نحوه پاداش و جرایم برای سال آینده هستیم.

معاون اقتصادی انجمن زغال سنگ در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه موفق به صادرات سه محموله زغال سنگ به کشور چین بوده ایم که این مهم در سال های اخیر به نوعی می توان گفت برای نخستین بار صورت گرفته است و تا پیش از این صادراتی در خصوص زغال سنگ نداشته ایم. ارسال سه محموله صادراتی زغال سنگ به کشور چین را به فال نیک می گیریم که می تواند خبر خوبی برای این صنعت باشد.

با افزایش قیمت ها نیازی به صادرات نخواهیم داشت

علی نصیری که رئیس کمیته اقتصادی انجمن زغال سنگ ایران نیز هست، بیان کرد: امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم بدون هیچگونه مشکلی زغال سنگ تولیدی خود را به سایر کشورها صادر کنیم. اگر هم طی سال های گذشته صادراتی صورت گرفته باشد زغال سنگ حرارتی بوده است. در حقیقت شرکت های صادر کننده اگر حتی بخواهند با ارز نیمایی اقدام به صادرات این محصول کنند، عدد قابل توجهی خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های آتی این بخش گفت: بیشترین هدف و دغدغه بخش زغال سنگ این است که بتواند تولید خود را در داخل به فروش برساند. چنانچه افزایش قیمت در این بخش صورت گیرد نیاز چندانی به صادرات زغال سنگ هم نخواهیم داشت چرا که کشور ما وارد کننده این محصول نیز هست. بخش زغال سنگ در صورتی که بتواند بدون دغدغه و مشکلی در خصوص فروش داخلی خود اقدام کند این صنعت رشد قابل توجهی خواهد داشت.

نصیری در ادامه گفت: عمده واردات ما از کشور استرالیا انجام می شود. با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به طور حتم تحریم ها در خصوص واردات این محصول به کشور تاثیر منفی خواهد داشت اما در خصوص صادرات مشکل چندانی وجود ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24