Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مطالبات بانک از نیروگاه دماوند دریافت شد / از بانک ها نیز ایضا، ۴۷۰ میلیارد تومان سپرده بانک ۲۰ درصد افزایش داشته / در بین بانک ها بورسی هم رتبه دوم هستیم این مقام مسئول در بانک دی، گفت: سامانه بانکی روشندلان راه اندازی شده است و وصول مطالبات غیر جاری، اصلاح ترکیب سپرده ها و توسعه زیر ساختی و افزایش سرمایه از محور های بانک بوده است...

مدیر عامل بانک دی در مجمع: امیدوارم، نماد به سرعت بازگشایی شود

بورس24 : مجمع بانک دی با حضور ۷۳.۸۶ درصدی سهامداران آغاز شد. رئیس مجمع رضا سهم دینی بود و ناظر اول نیز تبریزی نام داشت.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مدیر عامل بانک در این مجمع گفت: پس از بازگشایی سهام ترکیب سهامداران تغییر کرد. در حال حاضر سرمایه بانک نسبت به سایر بانک ها هم کمتر است. وی افزود: برای بانک و افزایش نسبت کفایت سرمایه نیاز به افرایش سرمایه داریم.

وی گفت: در راستای تکلیف مجمع سال گذشته ، قیمت سهام شرکت ۱۱۹ درصد رشد داشته است و جلوگیری از ادغام با موسسه افضل توس (ناکارآمد) اقدام مهم شرکت بوده است.

به گفته وی؛ بارگشایی بعد از دو سال دستاورد ما بوده است و امیدواریم پس از مجمع نیز به سرعت نماد بازگشایی شود.

این مقام مسئول در بانک دی ادامه داد: سامانه بانکی روشندلان راه اندازی شده است و وصول مطالبات غیر جاری، اصلاح ترکیب سپرده ها و توسعه زیر ساختی و افزایش سرمایه محور های بانک بوده است. 

وی گفت: ۱۲۰۰میلیارد تومان از نیروگاه دماوند مطالبات بانک دی بود که دریافت شد و ۴۷۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک ها نیز احیا شد.

همچنین به گفته این مقام مسئول بهبود جریان وجوه نقد در قالب استفاده درست از عقود اسلامی راه اندازی شده است. ایجاد فرآیند بررسی و نظارت بر طرح ها به منظور مدیریت تسهیلات اعطا شده و بررسی و تعیین تکلیف تسهیلات متقابل شرکت های عضو گروه نیز انجام شده است.

وی گفت: سال ۹۷ معادل ۲۰درصد رشد منابع داشتیم. به گفته وی؛ طی اقدامات انجام شده، به ۶۲ شعبه سود ده و ۳۵ شعبه زیان ده رسیده ایم، که به ترتیب ۲۹ و ۵۶ شعبه بوده است.

وی گفت: ۷ دوره مزایده املاک داشتیم، ساماندهی شعب استیجاری به منظور کاهش اجاره بها نیز سیاست شرکت بوده است.

وی گفت: سپرده بانک ۲۰درصد افزایش افزایش داشته است و در بین بانک ها بورسی رتبه دوم هستیم و ۹۶ درصد منابع ما در نیروگاه دماوند است که به نظر ارزش افزوده خوبی دارد. 

در ادامه مطرح شد، تکلیف بانک مرکزی بوده که افرایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی انجام شود و در حال بررسی است، تا شرکت بتواند اگر بتواند از این محل افزایش سرمایه دهد و از زیان خارج شود. همچنین گفته شد، سایر محل های افزایش سرمایه نیز مورد بررسی قرار می گیرد. 

تکمیلی: 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، قربانی گفت: پایان سال ۹۶ ترکیب انواع سپرده های اشخاص حقیقی و حقوقی نزد بانک دی نسبت به سال مالی قبل حدود ۴ درصد کاهش داشته است. همچنین بانک دی با تشکیل کمیته ویژه وصول مطالبات و طی برگزاری ۷۵ جلسه نسبت به تعیین تکلیف نزدیک به ۴۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات غیر جاری که در سال های گذشته ایجاد شده اقدام کرده است.

وی گفت: رشد ۲۵ درصدی درآمدهای غیر مشاع بانک دی و افزایش ۵۰ درصد کاربران حوزه اینترنت بانک دی، در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته و موفقیت شعب در جذب منابع نشان از تجربه و تلاش بانک دارد.

 وی گفت: پایان سال ۹۶ ترکیب انواع سپرده های اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به سال مالی قبل حدود ۴ درصد کاهش داشته است. همچنین  پایان سال ۹۶ مانده خالص تسهیلات با کاهش حدود ۵.۲ درصدی نسبت به پایان سال ۹۵ مواجه بوده است.

افزایش سرمایه در راه است

وی گفت: از دستاورد های کلیدی سال ۹۶ اخذ گواهینامه بین المللی ایزو ۳۱۰۰۰ در حوزه ریسک، بهترین بانک عضو شبکه شتاب از دیدگاه کیفیت خدمات، و رتبه برتر در حوزه امنیت بانکداری الکترونیک در بین بانک های کشور است. 

به گفته او ۲۲۰ درصد رشد در تعداد مراجعات به بانکداری مجازی رتبه اول و دریافت شاهین طلایی در دومین جشنواره تبلیغات ایران در تبلیغات محیطی و تهیه برنامه یکپارچه و جامع تبلیغاتی ۳۰ درصد رشد تعداد مشتریان همراه با جذب ۳۲.۱ درصد از نقدینگی کل کشور نیز از دیگر دستاوردهای بانک بوده است. 

مدیر عامل در ادامه گفت: تکلیف بانک بانک مرکزی بوده که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی انجام شود و در حال بررسی هستیم تا شرکت بتواند اگر بتواند از این محل افزایش سرمایه دهد و از زیان خارج شود.                                                                                          

    

مصوبات مجمع 

*در این مجمع سهامداران سوالاتی مطرح نکردند، چرا که موضوعات در گزارش هیات مدیره به وضوح توضیح داده شد. 

* همچنین در مورد بندهای حسابرسی بیشتر این بندها یا تکلیف شد که در زمان دیگری انجام شوند یا در مدت تا برگزاری مجمع این بندها رفع گردید.

* شرکت حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس اصلی انتخاب شد. 

* بانک به دلیل زیان انباشته تقسیم سود نداشت. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24