Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حسینی گفت: دوشنبه اول بهمن ۱۳۹۷ یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎های ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲،۴۲ دلار به ازای هر بشکه در بورس انرژی عرضه می‌شود.

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد؛ اول بهمن ۹۷، سومین عرضه نفت خام در بورس انرژی

بورس24 : علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی افزود: دوشنبه اول بهمن ۱۳۹۷ یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎های ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲،۴۲ دلار به ازای هر بشکه در بورس انرژی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر امکان تسویه حساب با ارز‌های بین‌المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا از تفاوت‌های عرضه این دوره با دوره‌های قبل است، اظهار کرد: دوره تسویه حساب معاملات نیز از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است.

حسینی با بیان اینکه مجوز‌های لازم از سران سه قوه برای عرضه ۳ میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی دریافت شده است، افزود: در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‌های بعدی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

وی درباره نحوه پرداخت وجوه و تحویل نفت خریداری شده هم گفت: متقاضیان باید ۶ درصد از مبلغ قرارداد را بصورت پیش پرداخت واریز و پس از برنده شدن در مناقصه ۲۰ درصد از مبلغ نهایی محموله خریداری شده را پرداخت کنند و با ارائه ضمانت نامه بانکی به میزان ۱۲۵ درصد مبلغ باقی مانده ارزش محموله آن را تحویل گرفته و پس از یک دوره ۶۰ تا ۹۰ روزه آن را تسویه کنند.

حسینی، تسویه تمام ریالی را از مزیت‌های این عرضه عنوان کرد و افزود: نحوه تحویل نفت نیز هم در بندرگاه‌ها و هم بصورت کشتی به کشتی فراهم است و همه افراد ذی صلاح داخلی و خارجی می‌توانند در این عرضه شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24