Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر انرژی عربستان گفت: «عربستان سعودی می‌خواهد از طریق ساخت یک پالایشگاه نفتی و مشارکت با پاکستان در کریدور اقتصادی چین و پاکستان به تعادل توسعه اقتصادی این کشور کمک کند».

عربستان پالایشگاه نفتی ۱۰ میلیارد دلاری در پاکستان می‌سازد

بورس24 : به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان گفت عربستان سعودی قصد دارد یک پالایشگاه نفتی 10 میلیارد دلاری در بندر آب‌های عمیق گوادر پاکستان راه اندازی کند.

پاکستان می‌خواهد سرمایه‌گذاری و سایر حمایت‌های مالی را برای مقابله با کسری بودجه فزاینده خود که بخشی از آن نتیجه افزایش قیمت نفت بوده ،جذب کند. سال گذشته عربستان سعودی یک بسته شش میلیارد دلاری به پاکستان ارائه داد که شامل تامین مالی واردات نفت خام می شود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در گوادر گفت:« عربستان سعودی می خواهد از طریق ساخت یک پالایشگاه نفتی و مشارکت با پاکستان در کریدور اقتصادی چین و پاکستان به تعادل توسعه اقتصادی این کشور کمک کند».

او گفت بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماه فوریه برای امضای قرارداد به پاکستان سفر می کند. وی افزود عربستان سعودی در بخش‌های دیگر هم سرمایه گذاری خواهد کرد.

پکن قول داده به عنوان بخشی از کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) 60 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند که شامل ساخت نیروگاه‌های برق، بزرگراه های اصلی، خطوط ریلی جدید و توسعه خطوط قدیمی و بالا بردن ظرفیت بنادر می شود.

عربستان با راه‌اندازی یک پالایشگاه نفتی در گوادر، یک شریک بزرگ در CPEC خواهد بود.

طبق گزارش‌های رسیده، فالح با وزیر نفت و وزیر امور دریانوردی پاکستان دیدار کرده تا در مورد همکاری هایی در زمینه های پالایشگاهی، پتروشیمی، معدن و انرژی تجدیدپذیر با هم گفتگو کنند.

از زمان به قدرت رسیدن دولت نخست وزیر عمران خان در ماه اوت، پاکستان بسته های کمک های اقتصادی از طرف عربستان، امارات و چین دریافت کرده است.

نخست وزیر پاکستان در روز پنجشنبه گفت که اسلام‌آباد انتظار دارد قراردادهای سرمایه‌گذاری با عربستان و امارات در هفته های آینده امضا کند.

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24