Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : معاون دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن شب گذشته با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اعلام کرد: آمار معاملات مسکن در تهران نشان می دهد سوداگران ملکی به خط پایان خرید و فروش های خود رسیده اند و از بازار خارج شده اند. پروانه اصلانی با بیان اینکه تغییر میزان معاملات آپارتمان های کوچک و بزرگ متراژ در تهران معنای مشخصی دارد افزود: تعداد معاملات خرید آپارتمان های زیر ٧٠ مترمربع افزایش یافته در حالی که خرید و فروش واحدهای بالای ٢ تا ۵ میلیارد تومان کاهش قابل توجه پیدا کرده است. این تغییرات بیانگر خروج سفته بازها و سوداگران از بازار معاملات مسکن است...

خط پایان سوداگری در بازار مسکن

بورس24 : معاون دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن شب گذشته با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اعلام کرد: آمار معاملات مسکن در تهران نشان می دهد سوداگران ملکی به خط پایان خرید و فروش های خود رسیده اند و از بازار خارج شده اند.

پروانه اصلانی با بیان اینکه تغییر میزان معاملات آپارتمان های کوچک و بزرگ متراژ در تهران معنای مشخصی دارد افزود: تعداد معاملات خرید آپارتمان های زیر 70 مترمربع افزایش یافته در حالی که خرید و فروش واحدهای بالای 2 تا 5 میلیارد تومان کاهش قابل توجه پیدا کرده است. این تغییرات بیانگر خروج سفته بازها و سوداگران از بازار معاملات مسکن است.

البته تحلیلی که معاون دفتر اقتصاد مسکن درباره این تغییر ارایه کرد با نظر مخالف مجری کارشناس برنامه گفت و گوی ویژه خبری روبرو شد!

افزایش معاملات خرید واحدهای کوچک الزاما نمی تواند به معنای از بین رفتن معاملات سفته بازانه و در اختیار گرفتن بازار توسط تقاضای مصرفی باشد چرا که طی دو سال گذشته، همین سفته بازها و سرمایه گذاران ملکی، خیلی خوب تشخیص داده اند در کجای بازار ملک باید سرمایه گذاری کنند تا به سود حداکثری برسند.

سفته بازها نیز همچون خانه اولی ها، خرید واحدهای کم متراژ را به واحدهای بزرگ متراژ ترجیح می دهند چون می دانند در رکود سنگین سال آینده، واحدهای کم متراژ حکم تراول چک را دارد و در سریعترین زمان ممکن به فروش می رسد.

بیش از 60 درصد معاملات خرید مسکن در تهران به واحدهای با مساحت کمتر از 80 متر مربع اختصاص دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24