Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : بازار سرمایه و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران این روزها نه مثبت دلچسبی دارد و نه منفی ناامید کننده ای. به نظر می رسد که شاخص کل نه راه پس دارد و نه راه پیش. حجم معاملات این دماسنج اقتصادی گاهی آن قدر پایین است که نمی توان به مثبت های بازار دل بست. به همین دلیل به نظر می رسد بازار سرمایه جذابیت تابستان را ندارد و در خوابی زمستانی که از پاییز آغاز شده فرو رفته ؛ پیرو همین موضوع اهالی و سهامداران خرد بازار کم کم سعی می کنند تا سرمایه خود را در سایر بازارها و ابزارهای مالی نیز تقسیم نمایند.

صندوق ها جایگزین سهام شده اند؟؟

بورس24 : بازار سرمایه و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران این روزها نه مثبت دلچسبی دارد و نه منفی ناامید کننده ای. به نظر می رسد که شاخص کل نه راه پس دارد و نه راه پیش. حجم معاملات این دماسنج اقتصادی گاهی آن قدر پایین است که نمی توان به مثبت های بازار دل بست.

به همین دلیل به نظر می رسد بازار سرمایه جذابیت تابستان را ندارد و در خوابی زمستانی که از پاییز آغاز شده فرو رفته ؛ پیرو همین موضوع اهالی و سهامداران خرد بازار کم کم سعی می کنند تا سرمایه خود را در سایر بازارها و ابزارهای مالی نیز تقسیم نمایند.

یکی از ابزارهای مالی که مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته و می توان گفت جایگزینی برای بازار سهام به حساب می آید، سرمایه گذاری در انواع صندوق های سرمایه گذاری است. این صندوق ها که در انواع ثابت، مختلط و سهامی فعالیت می کنند، از آبان ماه و با کم رونق شدن بازار سرمایه شاهد ورود سرمایه های زیادی به خود هستند.

حجم صندوق های سرمایه گذاری در آبان و آذر در مقایسه با تابستان نشان می دهد که توانسته اند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت خود جذب نمایند که یکی از دلایل این رشد سرمایه گذاری در انواع صندوق ها می تواند به عدم اقبال بازار سرمایه و سکون آن باز گردد. از طرف دیگر ما شاهد جلسه مدیرعامل شرکت بورس با انواع صندوق ها برای حمایت از بازار سرمایه بودیم تا آن ها نیز به رشد بازار کمک کنند و از افت بیشتر قیمت ها جلوگیری به عمل آورند. این موضوع نشان می دهد که بسیاری از سهم های بازار در کف قیمتی خود قرار دارند و نیاز به یک محرک برای رشد دارند، محرکی که از جنس نقدینگی باشد. به نظر می رسد این محرک در کوتاه مدت و گاهی میان مدت قوی تر از محرک بنیادی شرکت ها هم عمل می کند.

پیمان تاتائی مدیر صندوق های با درآمد ثابت شرکت تامین سرمایه امید در خصوص صندوق امید آسمان که قرار است به تازگی کار خود را آغاز نماید، گفت: این صندوق در حالی فعالیت خود را آغاز می کند که اخذ مجوز برای فعالیت صندوق کاری بسیار دشوار شده است، از طرف دیگر به نظر می رسد بازه فعلی می تواند زمان خوبی برای پذیره نویسی این صندوق ETF باشد. این روزها صندوق های بازار سرمایه فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند.

وی ادامه داد: صندوق امید آسمان یک صندوق ETF بوده که از ابتدای بهمن ماه تا پنجم همان ماه شاهد پذیره نویسی آن در تمامی شعب کارگزاری ها خواهیم بود و 5 روز فرصت مناسبی برای این موضوع به حساب می آید.

تاتائی در خصوص سقف این صندوق عنوان کرد: این صندوق فعلا 100 میلیاردی بوده و مسلما مطابق با دستورالعمل های بورس و قوانین آن اقدام به افزایش سقف و افزایش سرمایه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در خصوص بازدهی این صندوق با توجه به این که یک صندوق با درآمد ثابت است، گفت: این صندوق با درآمد ثابت در سه ماهه اول خود بازدهی حداقل 20 درصدی سالانه را به سرمایه گذاران خود خواهد داد.

وی تاکید کرد: تا 65 درصد ارزش واحدهای این صندوق می تواند به عنوان وجه تضمین در پرتفوی سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد. ضمن این که پرداخت سود این صندوق، روزشمار بوده و به صورت ماهیانه انجام می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24