Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : اخیرا نمایندگان مجلس در جریان بررسی اصلاحات طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی طرحی را به تصویب رساندند. این طرح حاکی از آن است که افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی هایشان به مدت ۵ سال معاف از مالیات خواهند بود. تا پیش از تصویب این ماده قانونی تنها شرکت هایی که مشمول ماده ١۴١ و متحمل زیان انباشته بودند برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی های خود از مالیات معاف می شدند. مشروط بر این که با اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ماده ١۴١ خارج شوند...

جزئیاتی درباره تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها

بورس24 : اخیرا نمایندگان مجلس در جریان بررسی اصلاحات طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی طرحی را به تصویب رساندند. این طرح حاکی از آن است که افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی هایشان به مدت 5 سال معاف از مالیات خواهند بود.

تا پیش از تصویب این ماده قانونی تنها شرکت هایی که مشمول ماده 141 و متحمل زیان انباشته بودند برای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی های خود از مالیات معاف می شدند. مشروط بر این که با اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از ماده 141 خارج شوند.

حال بر اساس این ماده قانونی اخیر که 12 دی ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی درآمده به نظر می رسد کلیه شرکت ها می توانند در صورت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی تا 5 سال از مالیات معاف شوند. این خبر مهمی برای شرکت های بازار سرمایه محسوب می شود.

هنوز ابلاغیه ای به دست سازمان نرسیده است

طوبی دهقانی مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران در این باره به خبرنگار بورس24 اعلام کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده از سازمان بورس هنوز مصوبه ای در این خصوص به سازمان ابلاغ نشده است. این ماده قانونی فعلا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما اجریی شدن آن منوط به تهیه آئین نامه اجرایی است.

او اضافه کرد: فعلا نمی توان استنباط دقیقی از این مصوبه داشت و تا زمانی که هیات دولت آن را تصویب نکرده جزئیات آن مشخص نیست.

تکلیف معافیت مالیاتی شرکت ها تا 3 ماه آینده مشخص می شود

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ابراز داشت: بر اساس ماده ای که در صحن علنی مجلس 12 دی ماه به تصویب درآمد افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های آن ها، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به مدت 5 سال از شمول مالیات معاف است.

او اضافه کرد: البته این مصوبه مشروط به دو عامل شده است. نخست این که بنگاه های اقتصادی یاد شده طی 5 سال اخیر تجدید  ارزیابی نشده باشد و دوم این که آئین نامه اجرایی این ماده که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می شود حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران برسد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا کلیه شرکت هایی که طی 5 سال گذشته تجدید ارزیابی نشده باشند امکان استفاده از این قانون و برخورداری از معافیت مالیاتی در صورت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دارند یا این که تنها شرکت های زیان دهی که به واسطه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی از ماده 141 خارج شوند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد، تاکید کرد: هنوز جزئیات این قانون مشخص نیست و در این مصوبه اعلام نشده است. باید دید در آئین نامه اجرایی این ماده که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید چه توضیحات و جزئیاتی ارائه خواهد شد.

او اذعان داشت: سه ماه پس از آن که این ماده قانونی به شورای نگهبان راه پیدا کند و مورد تائید واقع شود، لازم الاجرا شدن آن توسط رئیس جمهور تشخیص داده خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24