Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

متهم پرونده خطاب به دادگاه: من هر چه کردم، به دستور دومان بود هیچ گونه اطلاعی هم از فعالیت‌ های اقتصادی شرکت نداشتم! قاضی: وقتی فهمیدی آنها مجوز ندارند، چرا ادامه دادی؟ / به کارمند شرکت بورس چرا رشوه دادی؟! متهم: من که فقط راننده بودم، فقط! / دومان گفت، بانک مرکزی برای مجوز با ما لج کرده! متهم خطاب به دادگاه گفت: بنده از سال ۹۵ در شرکت دومان توکان مشغول به کار شدم و تمام کار‌های اجرایی را به دستور دومان انجام می‌ دادم و...

برگزاری چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت دومان توکان

بورس24 : چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان «شرکت دومان توکان» امروز (یکشنبه ۲۳ دی ماه) در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی آغاز شد. 

گفتنی است؛ این پرونده ۵ متهم دارد که یک متهم این پرونده که یک خانم است در حال حاضر متواری است و اتهام وی معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

شرکت «دومان توکان» با هدف سرمایه تحت پوشش کار اقتصادی در تولید و احداث هتل و رستوران دست به تخلفاتی زدند.

گردش مالی این شرکت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و به پرونده متهمان این پرونده به اتهام مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و کلاهبراری رسیدگی می‌ شود، اما مدیر عامل این شرکت معتقد است فقط ۲ میلیارد تومان به مردم بدهکار است.

گفتنی است؛ این شرکت ۱۸۶ شاکی دارد.

شرکت دومان توکان مجوز سرمایه گذاری نداشته است.

این شرکت برای ورود در بورس درخواست می‌ دهد که طبق روال درخواست ثبت و به آن یک شرکت می‌ دهد، اما مدیران این شرکت از این شماره به عنوان مجوز استفاده می‌ کند.

مدیران شرکت دومان توکان از تاریخ ۹۳/۱۲/۱۱ تا ۹۷۱۲/۱۶ اقدام به بستن ۸۳۰ فقره قرارداد با مردم کرده‌اند. متهمان این شرکت برای رسیدن به مقاصد خود حدود ۳ میلیارد تومان رشوه پرداخت کرده‌ اند.

در جلسه اول رسیدگی به دادگاه متهمان پرونده «شرکت دومان توکان» کیفرخواست متهمان قرائت شد که تعدادی از شکات نیز به بیان مطالب خود پرداختند.

در جلسه دوم دادگاه نیز بخش دیگری از مطالب شکات استماع شد و نماینده رسمی دادگستری مطالب خود را ارائه و دومان سهند متهم ردیف اول پرونده به دفاع از خود پرداخت.

همچنین جلسه دوم و سوم دادگاه به دفاعیات متهم ردیف اول اختصاص پیدا کرد.

در جسله سوم دادگاه آخرین دفاعیات از متهم ردیف اول پرونده گرفته شد و حال در جلسه امروز دادگاه دیگر متهمان پرونده به دفاع از خود می‌ پردازند.

در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از مهدیه ذکایی متهم ردیف دوم پرونده خواست تا در جایگاه قرار بگیرد و به سؤالات پاسخ دهد.

ذکایی گفت: بنده متولد سال ۵۴ بدون سابقه کیفری و متأهل هستم.

قاضی پرسید: شغل شما قبل از دستگیری چه بوده؟

متهم پاسخ داد: کارمند شرکت دومان توکان بودم.

قاضی پرسید: جرم شما مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و کلاهبردی شبکه‌ای است، از خود دفاع کنید.

متهم خطاب به دادگاه گفت: بنده از سال ۹۵ در شرکت دومان توکان مشغول به کار شدم و تمام کار‌های اجرایی را به دستور دومان انجام می‌ دادم و هیچ گونه اطلاعی از فعالیت‌ های اقتصادی شرکت نداشتم. چندین بار خواستم از موضوعات مالی اطلاع پیدا کنم که با برخورد بد دومان مواجه شدم و همیشه دومان به من می‌ گفت: ما کار بدی انجام نمی‌ دهیم و به دلیل قسم برادری که با وی خوردم، حرفهایش را باور کردم.

وی افزود: دومان در جلسه قبل گفته بود که وکلا در زندان حاضر نشدند و بنده آن را تکذیب می‌کنم. وکلا یکبار به دادگاه آمدند و ۴۰ دقیقه صحبت کردیم، هر بار هم که با وکیلم تماس می‌گرفتم، پاسخگو بود.

متهم ردیف دوم پرنده ادامه داد: کل مبلغی که بنده گرفتم ۳ میلیارد تومان بود که بخشی از آن نقدی و مابقی فرش و ماشین بود که تحویل دادگاه داده شد.

این متهم در دفاع از خود گفت: دومان یکبار گفته که به من ۳ میلیارد تومان داده است و بار دیگر ۵ میلیارد تومان که اگر به همین منوال پیش برویم فکر می‌کنم تمام بدهی سرمایه‌گذاران را من پرداخت کنم.

قاضی خطاب به متهم گفت: نقش خود را در گردش مالی و تهدید سپرده گذاران برای ممانعت از پس گرفتم پول خود توضیح دهید.

متهم پاسخ داد: من یک نفر را هم تهدید نکردم. نقش بنده در شرکت باز نگهداشتن رستوران‌ها بود.

قاضی پرسید شما قبل از شرکت دومان توکان کجا شاغل بودید؟

متهم پاسخ داد: در یک شرکت حقوقی فعالیت می‌کردم.

قاضی پرسید: در آن شرکت چکار می‌کردید؟

متهم گفت: در آن شرکت نیز کار‌ها را پیگیری می‌کردم.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما در مؤسسه حقوقی دومان توکان معاون حقوقی بودید.

متهم ردیف دوم پرونده پاسخ داد: بنده در معاونت حقوقی شرکت کار می‌کردم.

قاضی پرسید: چقدر حقوق می‌گرفتید.

وی پاسخ داد: ابتدا ۳ میلیون و بعد ۵ میلیون. من از صبح به دفتر کار می‌رفتم و بعدازظهر‌ها نیز تا ۱۲ شب به رستوران‌ها سرکشی می‌کردم.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما وجوه دیگری را نیز تحت عنوان هدیه از شرکت دومان دریافت کردید.

متهم بیان کرد: دومان همیشه می‌گفت: شما باید همراه خود پول داشته باشید که هر وقت گفتم چیزی را خرید کنید، پول همراه داشته باشید.

قاضی از متهم پرسید: شما به افراد رشوه می‌دادید.

متهم پاسخ داد: من به هیچ کس رشوه ندادم. فقط در یک مورد به فردی به نام گودرزی که خودش را مأمور اماکن ناجا معرفی کرده بود و قصد داشت یکی از رستوران‌ها را پلمپ کند، ۵ میلیون تومان دادم که بعد هم متوجه شدم این فرد مأمور نبوده و ۴ میلیون از پول‌ها را از وی پس گرفتم.

قاضی خطاب به متهم بیان کرد: شما به فردی به نام اردشیر که خود را منتسب به بانک مرکزی معرفی کرده بود، ۵۰ میلیون تومان رشوه دادیم.

متهم پاسخ داد: من یک هزار تومانی هم به کسی رشوه ندادم. دومان می‌گفت: ما آنقدر درآمد داریم که باید همیشه پول همراه تمام کارکنان باشد که هر زمانی لازم بود، خرج کنند.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما ۳ میلیارد از شرکت پول گرفته‌اید و به غیر از آن ۳۰۰ میلیون تومان هم هزینه درمان همسرتان، ۲۵۰ میلیون تومان بابت خرید سانتافه، ۲ میلیون تومان برای خرید ساعت، ۵۰ میلیون برای خرید زانتیا و ۲۰ میلیون برای خرید خط رند موبایل گرفته‌اید.

متهم در پاسخ به صحبت‌های قاضی گفت: دومان می‌گفت: شما باید ماشین گران قیمت سوار شوید تا کلاس کار بالا رود.

قاضی بیان کرد: شما چه سمتی داشتید که باید کلاس کار حفظ می‌شد و ساعت ۲ میلیونی استفاده می‌کردید؟

متهم پاسخ داد: ساعت من ۲۰۰ هزار تومان هم ارزش ندارد. فقط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بنده داده بود تا هر زمانی که می‌خواست فرش و کالا خریداری کنم.

قاضی خطاب به متهم گفت: پس می‌توان گفت که شما در شرکتی کار می‌کردید که دنیای هرج و مرج بود و هرکس که می‌خواست رشوه می‌داد و کالا‌های گران قیمت خریداری می‌کرد.

متهم گفت: من اشتباه کردم و فریب دومان را خوردم. حق صد درصد با سرمایه گذاران است و من ۷ صبح تا ۱۲ شب در خدمت دومان بودم.

قاضی گفت: ما هنوز نمی‌دانیم شما چکاره بودید.

متهم پاسخ داد: من هر کاری در شرکت انجام می‌دادم. یکبار برای جلوگیری از پلمپ یکی از رستوران‌ها به دیوان عدالت اداری رفتم و هر کاری که به من گفتند، انجام می‌دادم.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما مسئول رشوه دادن در شرکت بودید.

متهم پاسخ داد: روزی که من و دومان در کربلا قسم برادری خوردیم، فکر نمی‌کردم که دومان به من دروغ بگوید.

قاضی گفت: شما در دفتر حقوقی کار می‌کردید و با قوانین آشنا بودید. شما به ندا مختارزاده پیام دادید که سپردهگذران را از پس گرفتن پل خود منصرف کند.

متهم گفت: دومان یک کانال تلگرامی راه‌اندازی کرده بود که فردی به نام شاهین کارمند شرکت آن را هدایت می‌کرد و این فرد اطلاعات شرکت را به افرادی فروخته بود و بنده به ندا مختارزاده گفتم که شاهین و رحمت پناهی را به شرکت بکشاند تا ببینیم چرا اطلاعات شرکت را فروخته است.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما در جریان کلاهبرداری شرکت بودید؟

متهم پاسخ داد: بنده هیچ ارتباطی با حیف و میل پول سرمایه‌ گذاران نداشتم. 

قاضی خطاب به متهم گفت: شما تعدادی از سپرده‌گذران را تهدید کردید.

متهم پاسخ داد: من این کار را نکردم حتی یک بار که دومان قصد برخورد فیزیکی با یکی از سپرده‌ گذران را داشت، ممانعت کردم.

قاضی صلواتی بیان کرد: شما همیشه شبه سلاح به همراه داشتید.

متهم ردیف دوم پاسخ داد: دومان یک شبه سلاح خریداری کرده بود که با آن بازی می‌ کرد و، چون ساچمه‌ ای بود، چشم را کور می‌ کرد و یک روز با آن سلاح با من شوخی کرد که آن را گرفتم و در کشو گذاشتم. 

قاضی افزود: شما شوکر، باتوم و اسپری به همراه داشتید.

متهم پاسخ داد:من برای این‌ها مجوز دارم و مجوز‌ها را هم تحویل دادگاه دادم.

قاضی از متهم پرسید: اختلاف شما با دومان چه بود که اخراج شدید؟

ذکایی متهم ردیف دوم پاسخ داد: من اختلافی با دومان نداشتم و از سال ۹۵ که دستگیر شدیم، همراه هم بودیم. من به جز ۵ میلیون تومان به کسی رشوه ندادم.

قاضی گفت: شما خودتان را مأمور انتظامی معرفی می‌ کردید.

متهم گفت: من هیچ وقت این کار را نکردم. 

در ادامه دادگاه نماینده دادستان با قرارگرفتن در جایگاه خطاب به قاضی و متهم گفت: متهم مدعی است، که از جریان مالی شرکت اطلاع ندارد، اما به ندا مختارزاده گفته که هر طور شده از رحمت پناهی ویس بگیرد.

متهم پاسخ داد: این پیام مربوط به رحمت پناهی است. دومان همیشه می‌گفت که باید پول همراه داشته باشید.

قاضی خطاب به متهم گفت: روز ۴ دی ماه سال ۹۴ که اخبار سراسری شبکه طی اطلاعیه بانک مرکزی اعلام کرد که شرکت دومان توکان مجوز ندارد، چرا از کار در این شرکت انصراف ندادید و به کارمند شرکت بورس رشوه دادید.

متهم گفت: من فقط دو مرتبه کارمند بورس را دیدم؛ آن روز هم با دومان به عنوان راننده به شرکت بورس رفتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: مگر راننده همراه با مدیرعامل در جلسات شرکت می‌کند؟

ذکایی متهم ردیف دوم پاسخ داد: روزی که اخبار خبر مجوز نداشتن شرکت را اعلام کرد، به دومان گفتم و او هم به من گفت که ما ۱۱ سال است که کار می‌کنیم و، چون بانک مرکزی با ما لج کرده، این خبر را پخش کرده است. من هم به دلیل اینکه به دومان اعتماد داشتم، هر چه می‌گفت: باور می‌کردم.

قاضی بیان کرد: شاید به این دلیل باشد که دومان بی‌حساب و کتاب به شما پول می‌داد.

در ادامه نماینده دادستان با نشان دادن عکسی در دادگاه گفت: اگر شما کارمند و راننده شرکت بودید، چرا بادیگارد داشتید.

متهم پاسخ داد: این افراد مسئول حراست مجموعه دومان توکان هستند و روزی که روزنامه آسمان آبی که متعلق به شرکت دومان است در نمایشگاه مطبوعات غرفه داشت، ما برای بازدید رفته بودیم که مسئول حراست مجموعه هم همراه ما آمد و این عکس مربوط به آن روز است.

وی ادامه داد: مگر من چه شخصیتی هستم که بادیگارد داشته باشم.

نماینده دادستان گفت: فیلم دیگری از شما با بادیگارد به دادگاه تحویل داده شده است.

متهم گفت: اگر این فیلم در دادگاه پخش شود، من تمام اتهامات دومان را قبول می‌ کنم.

ذکایی متهم ردیف دوم پرونده افزود: من به صراحت می‌ گویم که کار خلافی نکردم و هیچ پول حرامی وارد زندگی خود نکردم.

قاضی از متهم پرسید: شما در شمال کشور ویلا خریداری کردید.

متهم بیان کرد: من برای خودم ویلا نخریدم.

وی گفت: دومان به بنده گفت که قصد دارد در هتل قو سرمایه‌گذاری کند و من را هم فرستاد تا در شمال ویلا بخرم، تا زمانی که کارمندان برای کار‌های اجرایی می‌روند، پول هتل ندهیم.

قاضی خطاب به متهم گفت: مگر شما راننده نبودید، پس چرا برای خرید ویلا اقدام کردید؟ چند نمونه از پروژه‌ های سودده شرکت را نام ببرید.

متهم پاسخ داد: رستوران‌ ها.

قاضی بیان کرد: رستوران‌ ها فقط ۲۵۰ میلیون تومان سود داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24