Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : جلسه بررسی و تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ، با حضور فعالان بازار سرمایه و تحلیلگران و خبرنگاران روز سه شنبه هفته گذشته در تهران تشکیل شد و برنامه‌های این شرکت در سال های آینده و استراتژی های آن مطرح گردید. در ابتدای جلسه بیان شد ، ۷۵ درصد مصرف LAB کشور توسط صنایع شیمیایی ایران تامین می شود ، همچنین کشورهایی چون هند و پاکستان کشورهایی هستند که صادرات این شرکت به آنها انجام می گردد.

در نشست تحلیلی «شیران» چه گذشت؟

بورس24 : جلسه بررسی و تحلیل بنیادی شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران ، با حضور فعالان بازار سرمایه و تحلیلگران و خبرنگاران روز سه شنبه هفته گذشته در تهران تشکیل شد و برنامه‌های این شرکت در سال های آینده و استراتژی های آن مطرح گردید.

در ابتدای جلسه بیان شد ، ۷۵ درصد مصرف LAB کشور توسط صنایع شیمیایی ایران تامین می شود ، همچنین کشورهایی چون هند و پاکستان کشورهایی هستند که صادرات این شرکت به آنها انجام می گردد.

همچنین عنوان شد، تغییرات قیمت نفت تاثیرات زیادی بر روی شرکت خواهد داشت به طوری که با افزایش قیمت نفت قیمت محصولات بالا خواهد رفت و برعکس با کاهش قیمت نفت قیمت محصولات افت می کند. نکته مثبت این موضوع حساسیت کمتر نرخ LAB به کاهش قیمت نفت می باشد.

یکی دیگر از عواملی که بر روی شرکت و حاشیه سود آن تأثیر دارد تغییرات نرخ ارز است که نوسانات آن بر حاشیه سود شرکت تاثیر گذار خواهد بود .با توجه به صادرات محور بودن شرکت افزایش نرخ ارز همواره بر روی روند سود سازی این شرکت تاثیر مثبتی به همراه داشته است.

طبق آنچه بیان شد، شرکت از سال ۹۳ تاکنون به دلیل افت قیمت نفت درآمد نزولی داشته و مبلغ فروش آن کاهش یافته است، اما تلاش می شود که در آینده حاشیه سود شرکت بیشتر گردد .

در خصوص فروش صادراتی شرکت عنوان شد که، ۵۴ درصد تولیدات شرکت صادراتی و ۴۶ درصد داخلی است ، همچنین ۸۸ درصد فروش LAB در داخل انجام می شود.

مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در این جلسه پرسش و پاسخ ، در پاسخ به سوال یکی از فعالان و تحلیلگران بازار در خصوص بلوک شیران گفت: پیش آگهی فروش انجام شده است، لیکن با توجه به این که بلوک شیران با رقم زیادی آگهی شده است ، بعید است کسی بتواند مشتری کل این بلوک باشد، ولی دلیل اصلی آگهی بانک انجام تکلیف بوده چراکه باید به دلیل الزام دولت به خروج بانک ها از بنگاه داری ، باید این اقدام برای آگهی را انجام می داد.

جلسه پرسش و پاسخ درباره سهم مود توجه شیران این گونه ادامه پیدا کرد :در تحلیل تکنیکال سهم اهداف اولیه 700 تومانی برای سهم بررسی شد و در تحلیل بنیادی نیز سود تحلیلی این سهم به شکل محافظه کارانه برآورد شده بود و رقم 135 تومانی برای سود سال بعد محاسبه گردیده بود. انتظار تعدیلات مثبت نیز در ماه‌های آینده با توجه به موجودی پایان دوره مناسب NP ، برای این سهم وجود دارد.

در ادامه جلسه در خصوص ورود یکی از شرکت های زیر مجموعه صنایع شیمیایی ایران از سوی احمدی مدیر عامل شرکت خدمات بندری توضیحاتی عنوان شد.

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیای ایران، شرکت بازرگانی خدمات بندری ایران را در سال 81 به طور کامل از شرکت های پاکسان و شیمیایی فارس خریداری نموده است. با مراجعه به صورت های مالی شیران بهای تمام شده برای خرید این شرکت تنها کمی بیش از 35 میلیارد ریال بوده است.

احمدی افزود: این شرکت با دارا بودن اسکله اختصاصی در بندر بوشهر و با داشتن تاسیسات متعدد نظیر انواع مخازن ذخیره ، پمپ ها و خطوط لوله کشی مطابق با آنچه در اساسنامه آن آمده است می تواند با ارایه انواع خدمات بندری برای تخلیه و بارگیری انواع محصولات شیمیایی ، نگهداری آن ها در مخازن و انبارها ، ترخیص کالاها از گمرکات و مشارکت در سایر شرکت ها از طریق سرمایه گذاری روند فعالیت مستمر و سود آوری داشته باشد.

به گفته وی، از نکات بسیار چشمگیر این شرکت می توان به توان سود سازی آن اشاره کرد که با سرمایه یک میلیارد تومانی توانسته است نزدیک به 22 میلیارد تومان در سال مالی 97 سود کسب نماید.

طبق آنچه مطرح شده این شرکت به زودی به جمع شرکت های بازار سرمایه می پیوندد. عرضه این سهم در بازار سرمایه اثر بسیار مطلوبی را بر روی دارایی شیران خواهد گذاشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24