Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نظری: مردم دستگاه پول سازی برای جبران کسری بودجه نیستند، که... علی اعطا: هنوز که چیزی به شورا نرسیده! دو عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز (جمعه) به برخی خبرها مبنی بر تدوین لایحه پولی شدن پنج تونل و بزرگراه در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری واکنش نشان دادند...

واکنش ٢ عضو شورا به خبر پولی شدن تونل های تهران

بورس24 : دو عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز(جمعه) به برخی خبرها مبنی بر تدوین لایحه پولی شدن پنج تونل و بزرگراه در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری واکنش نشان دادند.

علی اعطا سخنگوی شورا در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: مرجع تصویب عوارض و بهای خدمات شهر تهران، شورای شهر است. 

وی ادامه داد: لایحه تعیین بهای خدمات تردد وسایل نقلیه در چند تونل و بزرگراه هنوز به شورا ارسال نشده و بنابراین شورا هنوز در رد و قبول آن نظری نداده است.

اعصا افزود: پس از ارسال لایحه از شهرداری، شورا با رعایت جمیع جهات و مصالح عمومی تصمیم گیری خواهد کرد.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در توئیتر اعلام کرد: اخذ عوارض از خودروها برای تردد در تونل‌ های شهری صرفا ایده‌ای است که معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار مطرح کرده و لایحه‌ ای برای آن به شورا نیامده است.  

وی اضافه کرد: مردم دستگاه پولسازی برای جبران کسری بودجه نیستند و با شناختی که از همکارانم دارم این پیشنهاد در صورت ارائه به شورای شهر رد می‌ شود.

روز گذشته خبری مبنی بر تهیه و ارسال پیش نویس پولی کردن پنج تونل و بزرگراه پایتخت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در برخی رسانه ها منتشر شد که بازتاب های زیادی داشت.

بر پایه اعلام برخی منابع، بر اساس این لایحه تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض می شوند و خودروها برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که حداقل آن عوارض حدود سه هزار تومان پیش بینی خواهد شد.

طول تونل، داشتن معاینه فنی و معاینه فنی برتر و نیز ساعت تردد ازجمله شاخص های تعیین میزان عوارض اعلام شده است.

به گزارش ایرنا مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز امروز در این باره واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه شهرداری هیچ طرحی را برخلاف مصلحت عمومی اجرا نمی کند اعلام کرد: پولی شدن تونل های پایتخت هنوز به تایید شهردار نرسیده است.

شهرداری تهران همچنین افزود: طرح دریافت بهای تردد از تونل های شهری در قالب لایحه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد شده و صِرف ارائه پیشنهاد به منزله پذیرش آن نیست و ارسال آن به شورای اسلامی شهر تهران مستلزم تایید آن در شهرداری تهران است.

شهرداری تهران خاطرنشان کرده است: هر طرحی که در دوره جدید مدیریت شهری به اجرا در می آید در راستای مصلحت و منفعت عمومی جامعه خواهد بود و در این دوره هیچگونه طرحی که برخلاف مصالح شهر و منافع شهروندان باشد، اجرا نمی شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مدیریت شهری با درک شرایط دشوار اقتصادی موجود جامعه، خود را در کنار شهروندان می داند و از اجرای هر گونه طرحی که باعث افزایش هزینه، ایجاد دشواری و بروز نگرانی برای شهروندان شود، اجتناب خواهد کرد.

منبع: ایرنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24