Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر اجرایی بانک دولتی UCO هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های هند، پرداخت پول نفت ایران به روپیه را در حساب ۹ بانک ایرانی نزد UCO Bank آغاز کردند.

هند پول نفت را به حساب ۹ بانک ایرانی واریز می‌کند

بورس24 : به نقل از رویترز، مدیر اجرایی بانک دولتی UCO هند اعلام کرد که پالایشگاه‌های هند، پرداخت پول نفت ایران به روپیه را در حساب ۹ بانک ایرانی نزد UCO Bank آغاز کردند.

این اولین باری است که از آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا بر ضد ایران، چنین پرداخت‌هایی انجام می‌شود.

چاران سینگ، مدیر اجرایی بانک دولتی یوسی‌او به رویترز گفت: امروز ما مبالغ خوبی از سوی برخی از شرکت‌های نفتی دریافت کردیم.

او نامی از پالایشگاه‌ها و میزان پولی که سپرده‌اند را ذکر نکرد.

هند، سومین واردکنند بزرگ نفت جهان، به دنبال ادامه دادن به واردات نفت خود از ایران است، چرا که این کشور حمل‌ونقل رایگان و دوره پرداخت طولانی را به عنوان امتیاز ارائه می‌کند. به این ترتیب قرار شده است که ایران از این صندوق روپیه‌ای بیشتر برای واردات از هند استفاده کند.

نیودهلی به تازگی طی اعلامیه‌ای پرداخت‌های انجام شده به شرکت ملی نفت ایران را از مالیات‌های سنگین خود معاف کرد و به این ترتیب ۱.۵ میلیارد دلار از پول‌های پالایشگاه‌ها آزاد شد.

یک منبع آگاه صنعت نفت خبر داد که بزرگترین پالایشگاه هند، شرکت نفت هند و شرکت پالایشگاهی و پتروشیمی هند، برای واردات نفت ایران پول پرداخت کرده‌اند.

به دنبال تاخیر در ایجاد مکانیزم پرداخت غیر دلاری اروپا، ایران مکانیزم‌های پرداخت پول نفت خود را متنوع کرده است که این شامل قراردادهای تهاتری با شرکای تجاری‌ای مانند هند، چین و روسیه می‌باشد.

در دور قبلی تحریم‌ها هند ۴۵ درصد از پول نفت ایران را به روپیه پرداخت می‌کرد اما در دور جدید تمام پرداخت‌ها با روپیه‌ خواهد بود، چراکه هند به دنبال اصلاح توازن تجاری خود با ایران است.

واردات هند از ایران، در بازه آوریل تا نوامبر، که ۹۰ درصد آن را نفت تشکیل می‌داد، بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار شده است.

آقای سینگ گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلا پرداخت‌های خود را به ۱۵ بانک انجام می‌دادند، اما حالا پرداخت‌های خود را به صورت سپرده در حساب ۹ بانک ایرانی قرار خواهند داد، چراکه یکی از این ۱۵ بانک بسته شده است و ۴ بانک دیگر هم تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گرفته‌اند.

این ۹ بانک، بانک سامان، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کارآفرین، بانک سرمایه، بانک خاورمیانه، انک شهر، بانک حکمت ایرانیان و بانک گردشگری، هستند.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24