Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شرکت ذوب روی اصفهان که ۱۰۰ درصد آن در اختیار باما است، ظرفیت تولید ١٠هزار تن شمش روی را دارد. از این میزان ۷۰ درصد محصولات آن صادراتی بوده و ۳۰ درصد در بورس کالا قیمت گذاری می شود .

با زیرمجموعه ارزشمند «باما» که قصد ورود به بازار سهام را دارد آشنا شوید

بورس24 : هلدینگ «باما» در نظر دارد یک شرکت زیر مجموعه خود را که در زمینه تولید شمش روی فعالیت می کند، بورسی کند. ذوب روی اصفهان تولید کننده شمش روی با عیار 99.97درصد بوده که عمده فروش محصولات آن صادراتی است. این شرکت پس از پذیرش در فرابورس،  به زودی عرضه اولیه می شود. به گفته مدیران این شرکت برنامه سهامدار عمده عرضه 10 درصد سهام این شرکت در بورس است که با توجه به شرایط بازار و سیاست های فرابورس زمان عرضه مشخص خواهد شد. سید فرهنگ حسینی، مدیرعامل هلدینگ صنعتی و معدنی امیر در خصوص جزئیات ورود این شرکت به بازار سرمایه با بورس24 گفت و گویی داشته است.

*ذوب روی اصفهان متعلق به چه شرکتی است و چه میزان تولید دارد؟

شرکت ذوب روی اصفهان که ۱۰۰ درصد آن در اختیار باما است، ظرفیت تولید 10هزار تن شمش روی را دارد. از این میزان  ۷۰ درصد محصولات آن صادراتی بوده و ۳۰ درصد در بورس کالا قیمت گذاری می شود .

*شرکت مواد اولیه خود را چگونه تامین می کند؟

مواد اولیه این شرکت از معدن انگوران، باما و سایر معادن است که تنها واحد ایران با تکنولوژی «ولز» بوده، که بر اساس این تکنولوژی خاک کم عیار را تغلیظ کرده و برای الکترولیز استفاده می کند.

*صادرات شرکت به کدام کشورها است؟

صادرات این شرکت به هند و چین از طریق امارات بوده و مشکل نقل و انتقالات وجه وجود ندارد. به طور کلی در ایران ۲۰۰ هزار تن شمش روی تولید می شود، که ۵۰ هزار تن مصرف داخلی بوده و الباقی صادر می گردد.

*پیش بینی تان از فروش و قیمت جهانی شمش روی چیست؟

این شرکت در شش ماهه ۳۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده و ارز حاصل از فروش در سامانه نیما است. همچنین قیمت گذاری محصولات بر اساس قیمت های جهانی LME فروخته می شود و انتظار داریم برای سال ۲۰۱۹ قیمت شمش روی در حدود ۲۴۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان به فروش برسد. شرکت با وجود اینکه در 6 ماهه اول سال نیمی از محصولات خود را به فروش رسانده و سود خوب شناسایی کرده ، انتظار می رود در نیمه دوم سال عملکرد بهتری هم داشته باشد.

*دلیل ورود این شرکت به بازار سرمایه چیست؟

با توجه به اینکه شرکت ذوب و روی اصفهان طی ۱۰ سال گذشته زیر مجموعه باما بوده، برای اینکه بتواند طرح های توسعه خود را به راحتی انجام دهد و تامین مالی مناسبی داشته باشد، برنامه ورود به بازار سرمایه را در دستور کار داشته ایم.

*شرکت برنامه طرح توسعه دارد؟

سرمایه این شرکت ۶۰ میلیارد تومان است و در نظر داریم برای تامین خوراک و یا اکتشاف و طرح توسعه افزایش ظرفیت در آینده افزایش سرمایه بدهیم.

*پذیرش شرکت در چه مرحله ای است؟

این شرکت فعلا در مرحله هیئت پذیرش فرابورس بوده و صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده و گزارش تفسیری خود را ارائه داده است، که عرضه سهم به زمان بندی فرابورس بستگی دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24