Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

چرا معاملات شنبه باطل شد؟ چرا نماد متوقف شد؟! شرکت نورد و لوله اهواز این روزها با تحولات مهمی روبروست. خبرها حاکی از آن است، که مالکیت این شرکت در حال تغییر است. هم زمان با این خبرها هم...

پاسخ به دو پرسش مهم درباره فاهواز

بورس24 : شرکت نورد و لوله اهواز این روزها با تحولات مهمی روبروست. 

خبرها حاکی از آن است، که مالکیت این شرکت در حال تغییر است. هم زمان با این خبرها نماد فاهواز نیز در روزهای گذشته یکبار دیگر به کانون توجهات نوسان گیران بازار تبدیل شده است.

فاهواز که یک سهم بازار پایه ج فرابورسی است، روز شنبه هفته جاری بیش از 28 میلیون و 225 هزار سهم معامله را تجربه کرد و بهای سهم بین محدوده 80 تا 90 تومان نوسان داشت.

با توجه به قیمت روز قبل که در محدوده 68 تومان بود، نوسانات نخستین روز از هفته جاری فاهواز به بیش از 30 درصد رسید.

اما صبح روز دوشنبه و پیش از آغاز معاملات خبر رسید که معاملات روز شنبه فاهواز ابطال شده است و در یک ساعت ابتدایی معاملات نیز ناظر بازار نسبت به توقف این نماد اقدام کرد.

بهنام محسنی معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 علت ابطال معاملات فاهواز را در روز شنبه این چنین اعلام کرد: با توجه به انتشار اخبار مربوط به فاهواز مبنی بر نقل و انتقال سهام و همچنین در خصوص وضعیت افزایش سرمایه این شرکت از سازمان خصوصی سازی استعلام گرفته ایم و در انتظار پاسخ آن سازمان هستیم. 

وی افزود: خبرهایی که در خصوص تغییر در وضعیت سهامداری فاهواز انتشار یافت موجب شد، تا سهام فاهواز رشد قابل توجهی کند.

او گفت: از این رو فرابورس تصمیم گرفت، تا به منظور بررسی درست و غلط بودن این خبرها که موجب ایجاد نوسانات شدید قیمت فاهواز شد، معاملات روز شنبه این نماد را مورد تائید قرار نداده و ابطال نماید.  

صابر جعفروند آذر رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی نیز در خصوص علت توقف نماد فاهواز در روز دوشنبه 17 دی ماه به خبرنگار بورس24 گفت: با توجه به انتشار خبرهای مربوط به تغییرات سهامداری شرکت نورد و لوله اهواز نماد این شرکت متوقف شد، تا درباره آخرین تغییرات مالکیتی و سهامداری این شرکت اطلاعات شفافی بدست آید.

به گفته او در صورت تغییر سهامدار عمده و نقل و انتقال سهام این فرآیند بایستی در بازار فرابورس ایران ثبت شود و تا آن زمان بهتر است معامله ای بر روی نماد این شرکت صورت نگیرد. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24