Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : «حاشیه از متن مهم تر است» واقعیتی است که دست کم درباره بورس ما صدق می کند.در بورسی که باید همه تلاش کنند در جهت عمیق شدن آن و ارتقای سواد مالی ، این روزها بسیاری از بازیگران آن به دنبال پیگیری صحت و سقم شایعه تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هستند ، بی آن که از خود بپرسند اساسا تغییر یک فرد چه تاثیری می تواند در افت و خیز بازار سرمایه داشته باشد؟ البته شاپور محمدی هم مثل روسای قبلی بازار سرمایه موافقان و مخالفان زیادی دارد.عده ای در مدح او می گویند که پاک دست بوده و عده ای هم می گویند با خودرویی ها بد بوده و اجازه نداده این صنعت رشد کند!! باری ؛ بورس ما شاید جزو معدود ترین بورس های دنیا باشد که جا به جایی مدیران آن تا مدت ها ذهن بازیگران آن را درگیر کند ، اما چه خوب یا بد ، این بازار بازهم با شایعه تغییر آقای رئیس مواجه است.

شایعه تغییر رئیس بورس پیگیری شد

بورس24 : «حاشیه از متن مهم تر است» واقعیتی است که دست کم درباره بورس ما صدق می کند.در بورسی که باید همه تلاش کنند در جهت عمیق شدن آن و ارتقای سواد مالی ، این روزها بسیاری از بازیگران آن به دنبال پیگیری صحت و سقم شایعه تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هستند ، بی آن که از خود بپرسند اساسا تغییر یک فرد چه تاثیری می تواند در افت و خیز بازار سرمایه داشته باشد؟

البته شاپور محمدی هم مثل روسای قبلی بازار سرمایه موافقان و مخالفان زیادی دارد.عده ای در مدح او می گویند که پاک دست بوده و عده ای هم می گویند با خودرویی ها بد بوده و اجازه نداده این صنعت رشد کند!!

باری ؛ بورس ما شاید جزو معدود ترین بورس های دنیا باشد که جا به جایی مدیران آن تا مدت ها ذهن بازیگران آن را درگیر کند ، اما چه خوب یا بد ، این بازار بازهم با شایعه تغییر آقای رئیس مواجه است.

مدت ماموریت شاپور محمدی که از مرداد 95 ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را عهده دار شده در بهمن 97 به پایان می رسد.گفته می شود او در آستانه پایان ماموریت 30 ماهه خود در عالی ترین نهاد نظارتی بازار سرمایه به فرهاد دژپسند وزیر جدید اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس به طور شفاهی اعلام کرده که تمایل به ادامه حضور در ساختمان ملاصدرا را ندارد.البته در این باب روایت دیگری هم وجود دارد که می گوید شاپور محمدی که دوستی چندین و چند ساله با آقای وزیر دارد با پیشنهاد خداحافظی از بورس ، اصطلاحا خواسته که دژپسند معذب نباشد و براحتی بتواند در خصوص تداوم حضور یا عدم حضور او تصمیم بگیرد.

یکی از دلایل انتشار این شایعه افت حدود 10 درصدی بازار سرمایه از 5 آبان ماه یعنی زمانی است که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد شد ، افتی که البته در هفته های گذشته عدد آن بالاتر هم بود.

شیوع نسبتا گسترده این شایعات و گمانه زنی ها سبب شد تا پیگیر صحت و سقم ماجرا شویم.

تکذیب شد!

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در خصوص شایعه احتمال تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به خبرنگار بورس24 گفت: در مورد موضوع رفتن رئیس سازمان بورس تاکنون در شورای عالی بورس موضوعی مطرح نشده است و در آخرین جلسه شورا هیچ گونه موضوعی در این باب مطرح نشده است.

وی تاکید کرد : موضوع تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزو اختیارات وزیر اقتصاد و شورای بورس است ، اما این موضوع حتی در دستور کار جلسه پیش روی شورای بورس هم نیست.

نماینده کانون ها در شورای عالی بورس با بیان این که به نظر می رسد دامن زدن به این شایعات فقط موجب اختلال در روند کاری مدیران می شود ، تاکید کرد : موضوع رفتن دکتر محمدی از بورس شایعه است و به هر حال شورا به عنوان تصمیم گیرنده در مورد موضوعاتی از این دست، تا کنون درباره تغییر رئیس سازمان بورس موضوعی را مطرح نکرده است.

این عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که دوره ۳۰ماهه رئیس سازمان بورس در بهمن ماه به پایان می رسد و آیا با وجود پایان این دوره شایعه تغییر قوت نمی گیرد؟ گفت: شورا طی دو هفته آتی جلسه عادی خود را برگزار می کند، اما همانطور که مطرح شده اصلا در صورتجلسه آتی موضوع تغییر رئیس سازمان مطرح نیست.

این عضو شورای عالی بورس در پایان تصریح کرد : شاپور محمدی عملکرد خوبی در سازمان بورس داشته و او مورد حمایت اکثریت اعضای شورای بورس است.

شاپور محمدی کیست؟

گفتنی است ، شاپور محمدی زاده اول شهریور۱۳۵۳ شهرستان خدابنده واقع در استان زنجان است.

او پس از کناره‌گیری محمد فطانت‌فرد در روز دوشنبه 11مرداد 95 به پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار رسید که عالی ترین مقام نظارتی بازار سرمایه ایران است.شاپور محمدی پس از تغییر قانون بازار سرمایه در سال 84 سومین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار است.

معاون پیشین اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران دارای مدرک دکتری اقتصادسنجی و توسعه است و عضو هیئت علمی (دانشیار) و مدیر گروه مدیریت مالی و بیمه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز است.

رئیس کنونی سازمان بورس همچنین دارای پیشینه بلند و بالایی است ، شامل : نخستین مدیرعامل بورس انرژی ، دومین دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌اندیشان مس،عضو هیئت مدیره شرکت‌های تولید فرومولیبدن کرمان، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، کارگزاری بانک تجارت، ارزش پرداز آریان ،معاون پشتیبانی پردیس علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران،عضو هیئت داوری بازار سرمایه،قائم مقام مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری هیمر،عضو شورای سرمایه‌گذاری بیمه ایران،عضو شورای عالی تحقیقات بانک سپه،رئیس کمیته امتحانات سازمان بورس و اوراق بهادار،مشاور مدیرعامل و عضو کمیته عالی اعتبارات بانک تجارت،عضو شورای تحقیقات سازمان تأمین اجتماعی،عضو کمیته شاخص سازمان بورس و اوراق بهادار.

دوران حدودا 30 ماه شاپور محمدی هر چند غیر از چند ماه اخیر با رکود بازار همراه شده بود ، اما پیشرفت هایی در مکانیزم گزارش گیری از شرکت ها به عنوان مثال گزارش های ماهانه در بازار سرمایه رخ داد و حجم دخالت نهاد ناظر در عملیات بازار هم بسیار کمتر از دوره های گذشته بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24