Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه سال آینده را موجب کاهش هزینه‌های دولت دانست.

تاکید یک نماینده بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام برای کاهش هزینه‌های دولت

بورس24 : سید مهدی مقدسی اظهار کرد: دولت در بودجه‌ای که به مجلس ارائه شد سعی کرد به زعم خود واقعیت‌ها را در نظر بگیرد. جهت گیری بودجه این است که تولید را بیشتر مورد توجه قرار دهد و کاهش هزینه ها مدنظر باشد. همچنین در بحث مربوط به کارکنان دولت به بازنشستگان و حمایت از صندوق ها باید توجه بیشتری صورت می‌گرفت و باید جبران شود. چرا که این امر با اسناد بالادستی برنامه ششم قدری فاصله دارد که انتظار داریم جبران شود.

وی اضافه کرد: ما باید در بودجه سعی کنیم نقاط آسیب پذیر سال‌های قبل مثلاً وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم تا در شرایط بحرانی دچار آسیب نشویم و درآمد جایگزین داشته باشیم. علاوه بر این دولت خیلی بزرگ است و باید به دنبال کوچک کردن خود گام بردارد. این جزو اسناد بالادستی است و حالا که ما در مضایق بودجه ای هستیم دولت باید در جهت کاهش تصدی گری و کوچک کردن دولت قدم بردارد.

نماینده مردم اراک در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی، بودجه باید تولید محور باشد، البته در بخش‌هایی به این موضوع توجه شده ولی در بخش‌های اصلی باید تلاش کنیم این موضوع را جبران کنیم.

مقدسی اضافه کرد: امیدواریم با بررسی‌هایی که در کمیسیون های تخصصی صورت می‌گیرد و ارائه پیشنهادات نمایندگان، اصلاحات لازم به گونه‌ای اعمال شود که بودجه واقع بینانه تر باشد. البته دولت سعی کرده بودجه را واقع‌بینانه بیاورد ولی به نظر ما این امر نیاز به اعمال اصلاحاتی دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تاکید اسناد بالادستی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، تصریح کرد: این موضوع در اسناد بالادستی آمده اما متاسفانه در عمل به آن توجه نشده است و ما حتما باید راهکارهای عملی برای برون رفت از این وضعیت داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به وجود ۴١ هزار پروژه نیمه تمام و بیش از سه هزار پروژه ملی نیمه تمام گفت: این پروژه‌ها می‌توانند در لیست واگذاری قرار گیرد، ولی باید شرایط واگذاری را اصلاح و آن را برای خریداران تسهیل کنیم. واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی بر اساس اسناد بالادستی برنامه ششم و بودجه ۹۷ باید انجام می شد و حالا این موضوع در بودجه ۹۸ هم تکرار شده که امیدواریم عملیاتی شود.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24