Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حمیدرضا خلیلی مدیر عامل نفت پارس درباره آزاد سازی قیمت لوبکات به بورس ٢۴ گفت: قیمت لوبکات از سال گذشته تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است و اخیرا نیز اعلام شده است که میزان یارانه لوبکات در حدود ۵٠٠ میلیارد تومان است که با توجه به حجم تولید و نیاز شرکت های روانکار جواب گوی تولید نیست...

روانکارها یارانه مضاعف می گیرند ؟

بورس24 : شرکت نفت پارس دقایقی پیش اعلام کرد : به استناد مصوبه مورخ ١٣٩٧/٠٩/١١ هیئت وزیران، برای فروش لوبکات با نرخ ارز رسمی(۴٢٠٠٠ ریالی) در ۵ ماهه پایانی سال ١٣٩٧، اعتباری به میزان ۵،٠٠٠ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این میزان در مقایسه با تقاضای ۴ پالایشگاه تولید کننده روانکار کافی نبوده و منجر به خرید با نرخ های محاسبه شده با نرخ ارز نیمایی خواهد شد. با توجه به مکاتبه شرکت های عرضه کننده لوبکات و مطالبه مابه التفاوت مبلغ فوق ، مراتب جهت استحضار سهامداران محترم اعلام می گردد. انجمن صنفی پالایشگاههای روغن سازی و شرکتهای فعال در این صنعت جهت رفع ابهامات موجود در حال مذاکره با مراجع ذیصلاح می باشند و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

اما جزئیات ماجرا چیست؟

حمیدرضا خلیلی مدیر عامل نفت پارس درباره آزاد سازی قیمت لوبکات به بورس24 گفت: قیمت لوبکات از سال گذشته تاکنون افزایش قابل توجهی داشته است و اخیرا نیز اعلام شده است که میزان یارانه لوبکات در حدود 500 میلیارد تومان است که با توجه به حجم تولید و نیاز شرکت های روانکار جواب گوی تولید نیست.

وی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا یارانه در نظر گرفته شده برای صنعت اصلاح شود.

خلیلی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت روغن هم آزاد خواهد شد؟ گفت: در این شرایط هزینه ها روند افزایشی داشته است و قیمت گذاری بر اساس متغیرهای قبلی است و در این شرایط قطعا با مشکلات عدیده ای در تولید روبرو خواهیم بود، قیمت روغن فعلا ثابت است. آثار این تغییرات پس از بررسی نهایی از طریق کدال اطلاع رسانی می شود و فعلا تمام ماجرا مشخص نیست و آثار این تغییرات را پس از مشخص شدن در کدال افشا می کنیم.

مدیر عامل نفت پارس درباره شرایط فروش و بودجه شرکت هم گفت: در حال حاضر تولیدو فروش در جریان است و با توجه به گزارشاتی که روی کدال منتشر شده در شرایط طبیعی قرار داریم.

وی درپاسخ به این سوال که آیا صادرات هم دارید؟ گفت: برای صادرات مشکلاتی وجود دارد و تحریم ها روند را سخت کرده است اما صادرات داریم.

گفتنی است ، در شرایط حال حاضر که اقتصاد کشور نیاز به ثبات دارد هر روز شاهد یک اقدام جدید هستیم که منجر به مانع تراشی برای تولید می شود، گویی که یک شعبه ایجاد تحریم در داخل ایجاد شده است، اخیرا روند تولید قیر با مشکل روبرو شده است .قبل از آن روی ، قبل تر مس و در جدید ترین اقدام شاهد افزایش هزینه تولید برای صنعت روانکار هستیم. یکی از اصلی ترین هزینه های تولید روغن موتور ماشین هزینه خوراک است که با مصوبه جدید دولت قطعا این صنعت با کاهش درآمد و کاهش رقابت پذیری روبرو خواهد شد و عملا این صنعت دچار بلاتکلیفی است.

روانکارها جز صنایعی هستند که قیمت محصولات آن ها از سوی ارگان های مربوطه قیمت گذاری می شود و در نتیجه نمی توانند مواد اولیه را با قیمت های آزاد تهیه کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24