Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح: سال ۹۸ به هیچ عنوان این طرح اجرایی نمی شود در سال گذشته دولت با پیش بینی دریافت جریمه از کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، امکان اعطای معافیت را فراهم کرد؛ اما در سال جاری این بند از لایحه بودجه سال آینده حذف شده است...

طرح جریمه سربازان غایب در بودجه ۹۸ متوقف شد

بورس24 : در سال گذشته دولت با پیش بینی دریافت جریمه از کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، امکان اعطای معافیت را فراهم کرد اما در سال جاری این بند از لایحه بودجه سال آینده حذف شده است. 

دریافت جریمه بر حسب مدرک تحصیلی از دیپلم تا دکترای تخصصی رشته های علوم پزشکی و بالاتر درجه بندی می شد و مبالغ بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان را در بر می گرفت.

در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده اما بندی در این خصوص پیش بینی نشده است. 

پیش از این رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال نخست اجرای طرح جریمه ریالی سربازی بیش از ۱۹۰ هزار نفر با پرداخت جریمه ریالی از سربازی معاف شده و از این طرح بهره‌ مند شدند، گفت: اما در سال‌های بعد روند بهره‌ مندی از این طرح کاهش یافت و افراد کمتری اقدام به پرداخت جریمه ریالی کردند.

کمالی با بیان اینکه از نظر ستاد کل نیروهای مسلح این طرح نمی‌ توانست به شکل دائمی اجرا شود، گفت: اجرای دائمی این طرح سبب می‌شد تا دیگر افراد رغبتی برای اعزام به سربازی نداشته و تصور کنند که پس از هشت سال می‌ توانند با پرداخت جریمه از سربازی معاف شوند، که این موضوع اعتراض بسیاری از خانواده‌ ها را نیز به دنبال داشته و افراد بسیاری به دلیل اینکه ممکن است هشت سال دیگر با پرداخت جریمه ریالی از سربازی معاف شوند، نه شغل مناسبی برای خود انتخاب کرده، نه سربازی‌ شان را تعیین تکلیف کرده بودند و نه راهکاری در مواجهه با محدودیت‌ های اجتماعی اعمال شده برای مشمولان غایب داشتند. بنابراین مشکلات زیادی را برای این افراد و همچنین خانواده‌ هایشان ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه قرار بود سال ۹۶ آخرین مرحله از اجرای طرح جریمه ریالی سربازی باشد، گفت: اما با پیگیری‌ هایی که انجام شد ستاد کل نیروهای مسلح سرانجام موافقت کرد که در سال ۹۷ نیز طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی اجرا شود؛ اما دیگر در سال ۹۸ به هیچ عنوان این طرح اجرا نخواهد شد و سال ۹۷ آخرین زمان اجرای این طرح خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24