Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ارباب رجوع هر کسی که باشد، مثل بقیه مردم است قضیه‌ ای که رخ داد، موجب تاسف بود خدا رحمت کند، کسی که اندازه خودش را بداند دادستان کل کشور گفت: قضیه‌ ای که دو سه روز قبل اتفاق افتاد خیلی موجب تاسف است، که در نظام اسلامی یک نماینده و معاون وزیر و...؛ بخواهد کارهایی کند که شان و جایگاهش نیست...

واکنش دادستان کل کشور به حاشیه جنجالی چند روز اخیر

بورس24 : دادستان کل کشور گفت: قضیه‌ ای که دو سه روز قبل اتفاق افتاد خیلی موجب تاسف است، که در نظام اسلامی یک نماینده و معاون وزیر و... بخواهد کارهایی کند که شان و جایگاهش نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در نشست حقوقی کاربردی موسسه آموزش عالی شهید قدوسی (قوه قضاییه) که صبح امروز در معاونت منابع انسانی برگزار شد، با اشاره به مساله حقوق عامه گفت: ما یک نظام سکولار و نظام لیبرالی مانند غرب، نیستیم بلکه ما نظام جمهوری اسلامی هستیم و این قانون اساسی ماست. در نظام اسلامی از یک مدیر مسلمان چه خواسته‌اند؟

وی افزود: یکی از مسئولیت‌ های سنگینی که در مدیریت‌ ها داریم این است که تلاش کنیم قانون اجرا شود. قاضی در مقام قضاوت این حق شرعی و قانونی را دارد که تفسیر خودش از قانون را بگوید اما تفسیر خودش را باید با روح قانون بسازد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: برداشت از قانون برای قاضی حجت است و برای مدیران و مسولانی که مسولیت اجرایی دارند هم به همین صورت است و باید در چارچوب قانون عمل کنند. هیچ مقام دیگری نمی تواند قانون را برای دیگران تفسیر کند یا قانون روشن است که باید عمل شود و اگر در جایی از قانون ابهام باشد وظیفه مجری است که تفسیر ان قانون را از مجلس بخواهد.

وی با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: در اجرای این قانون با ابهاماتی مواجه شدند که باید از مجلس سوال شود که آیا قانون شامل فلان رییس یا مدیر می شود یا نمی‌شود. اگر ما قانون را ابزاری قرار دهیم و بدنبال این باشیم که اهداف خودمان را جلو ببریم در اینجا مفسده زیادی شامل جامعه می شود. آنچه که کشور را به پیش میبرد و سامان می دهد و جناح‌های بندی سیاسی را حاکم بر جریان اجرایی کشور نمی‌کند قانون است و اجرای قانون می‌تواند برای کشور سعادت بیاورد. هر جا ابهامی باشد وظیفه مقامات قانونگذار است که آن را رفع کنند.

منتظری تاکید کرد: ما درصدد تهیه پیش نویس لایحه حقوق عامه هستیم که بسیار مهم است، زیرا بسیاری از مواردی که به کشور آسیب می‌ زند مربوط به این است که حقوق عامه معطل مانده است و متاسفانه بسیاری از حقوق عامه متصدی ندارد. باید از حقوق عامه دفاع شود و احیای حقوق عامه باید مطالبه عمومی شود.

وی افزود: قضیه‌ ای که دو سه روز قبل اتفاق افتاد خیلی موجب تاسف است که در نظام اسلامی یک نماینده و معاون وزیر و... بخواهد کارهایی کند که شان و جایگاهش نیست. خدا رحمت کند کسی که اندازه خودش را بداند. همان طور که مدیر و کارمند وظیفه دارد که ادای وظیفه کند، ارباب رجوع هم هر کسی که باشد مثل بقیه مردم است.

منبع: ایسنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24