Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

آمریکا معافیتی ۹۰ روزه به عراق داد تا همچنان به واردات برق و گاز طبیعی از ایران ادامه دهد .

معافیت تحریمی ۹۰ روزه آمریکا به عراق برای واردات برق و گاز ایران

بورس24 : به نقل از پرس‌تی‌وی، آمریکا به عراق معافیتی 90 روز از تحریم هایش علیه ایران داده تا به واردات برق و گاز طبیعی از ایران ادامه دهد و نیازهای انرژی خود را برطرف سازد .

مقامات ارشد نزدیک به مذاکرات در روز پنجشنبه گفتند که یک هیئت نمایندگی از مقامات عراقی سعی داشتند با پایان یافتن معافیت 45 روزه قبلی، دوباره آن را تمدید کنند .

معافیت موقتی از این تحریم‌ها زمانی اضافی به عراق می دهد تا در مورد راه های پرداخت پول واردات گاز طبیعی و انرژی از ایران با ارزی غیر از دلار تصمیم بگیرد، بدون اینکه از تحریم های آمریکا تخلف کرده باشد .

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در 11 دسامبر گفت که دولت بغداد یک هیئت نمایندگی به واشنگتن می فرستد تا راههایی برای معافیت از تحریم‌های ایران پیدا کنند .

رئیس شرکت دولتی گاز جنوبی عراق گفت که عراق حداقل به دو سال زمان نیاز دارد تا تولید گاز خود را تقویت و واردات از ایران را متوقف کند .

او گفت:« تولید فعلی گاز عراق برای تامین نیازهای نیروگاه‌های برق کافی نیست، بنابراین هنوز هم از ایران گاز وارد می‌کنیم. ما حداقل 24 ماه زمان برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید گازی و آغاز تولید نیاز داریم ».

آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که عراق می‌تواند تا 45 روز گاز طبیعی و انرژی از ایران وارد کند، به شرطی که پول آن را به دلار پرداخت نکند. تحریم‌ها علیه نفت بخش نفت ایران در پنج نوامبر اجرایی شدند .

طبق مفاد قرارداد بین تهران و بغداد، ایران باید به صورت تدریجی و طی سه مرحله روزانه 35 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به بغداد صادر کند .

تجارت بین ایران و عراق 12 میلیارد دلار است ولی بغداد تحت فشار آمریکا برای متوقف کردن معامله با تهران قرار دارد .

ایران در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری عراق است و عراق علی رغم تحریم های آمریکا در ماه های اخیر مبادلات تجاری خود را با جمهوری اسلامی افزایش داده است .

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق ماه گذشته گفت که این دو کشور همسایه قرار است تجارت خود را به 20 میلیارد دلار در سال افزایش دهند .

او گفت عراقی ها به گاز طبیعی، برق، مواد غذایی و مواد صنعتی ایران نیاز دارند. اگر این صادرات متوقف شود، نه تنها ایران بلکه برای عراق هم مشکلاتی به وجود می آید .

منبع: تسنیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24