Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت‌ های مصوب میوه به ۴ هزار صنف میوه‌ فروش اعلام شده است، گفت...

شب یلدایی با اسانس گرانی میوه و شیرینی و آجیل!

بورس24 : رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت‌های مصوب میوه به 4 هزار صنف میوه‌ فروش اعلام شده است، گفت: روزانه به همراه نمایندگان سازمان تعزیرات به اجرای دقیق این قیمت‌ ها نظارت می‌ کنیم و با هر گونه گران‌ فروشی مقابله و جریمه خواهیم کرد.  

شب یلدا در راه است بسیاری از مردم آماده می‌شوند تا مراسم این شب را که معمولاً به همراه میوه و شیرینی و آجیل است به همره خانواده و خویشاوندان انجام دهند.

قیمت میوه در ماه‌ های اخیر به دلایل افزایش ارز، بالا رفتن صادرات و سرما زدگی سال گذشته افزایش یافته بود و این نگرانی وجود داشت، که قیمت این محصول برای شب یلدا هم دوباره افزایش یابد.

گفت‌ و گویی با اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی انجام دادیم تا از وضعیت انواع میوه در بازار از نظر عرضه و قیمت و همچنین نظارت‌ها بر بازار میوه باخبر شویم.

کارگر گفت: تلاش می‌کنیم تا قیمت میوه را برای شب یلدا کنترل کنیم، قیمت‌های مصوب را به تمام اصناف اعلام کردیم و آنها موظف هستند این قیمت‌ها را اجرا کنند،نمایندگان اتحادیه و سازمان تعزیرات به صورت گروهی به تمام مغازه‌ها و میوه‌فروشی‌ها سرکشی می‌کنند تا حتماً قیمت‌های مصوب اجرا شود و اگر صنفی بخواهد گران‌فروشی کند با آنها برخورد شدید شده و جریمه می‌شوند.

وی گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم در آماده‌باش کامل هستند و به نحوه صحیح اجرای قیمت‌های مصوب نظارت می‌کنند ضمن اینکه به همه اصناف میوه‌فروشی لزوم رعایت قیمت‌ها و تبعات عدم اجرای آن پیامک شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه چه حاشیه سودی را برای فروشندگان تعیین کرده‌اید، گفت: بر اساس فاکتوری که از میادین میوه و تره‌بار دارندمغازه‌داران مجاز هستند تا 35 درصد بیش از فاکتور خرید، بفروشندو هر گونه تخطی از این حاشیه سود مستوجب جریمه می‌شود.

کارگر در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مغازه‌های گران‌فروش جریمه شده‌اند، گفت: بله، پرونده‌های آنها در تعزیرات است.

وی همچنین با بیان اینکه بازار از نظر عرضه و فراوانی میوه هیچ کمبودی ندارد، گفت: به تمام اصناف میوه‌فروشی هم تأکید کردیم که در طی این چند روز سود کمتری را دریافت کنند.

از کارگر سؤال شد آیا سود تا 35 درصد بالاتر نیست، گفت: با توجه به وجود ضایعات و خرابی در میوه معمولاً حاشیه سود میوه‌فروش‌ها بین 8 تا 10 درصد است که یک سود حداقلی برای آنها محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌های مصوب برای پایین و بالای شهر یکی است، گفت: قیمت‌های بالای شهر تنها به دلیل کیفیت خوب گران‌تر عرضه می‌شوند وگرنه قیمت‌هایی که تصویب شده است در کیفیت‌های مشابه در بالای شهر و پایین شهر یکسان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به اینکه فاکتورهای صادره تا چه اندازه قابل اعتماد هستند که شما ملاک بررسی‌هایتان قرار داده‌اید، گفت: فاکتورها حاوی مُهر، آدرس و تلفن حجره میوه‌ فروشی است و کوچک ترین تخلفی را می‌ توان پیگیری کرد. 

به هر حالاتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت 14 میوه را تعیین کرده و برای آنها کف قیمت و سقف قیمت مشخص کرده است و هر کس این قیمت را رعایت نکند جریمه می‌ شود.

قیمت هر کیلوگرم میوه در عمده‌فروشی و قیمت منطقی خرده‌فروشی (بر اساس حداکثر سود ۳۵ درصدی قانونی) / منبع: فارس 

ردیفنام میوهکف قیمت عمده‌فروشی (تومان)سقف قیمت عمده‌فروشی (تومان)حداکثر قیمت خرده‌فروشی (تومان)
۱انار۴۰۰۰۵۵۰۰۷۴۲۵
۲هندوانه۱۰۰۰۲۵۰۰۳۳۷۵
۳پرتقال جنوب۵۰۰۰۷۰۰۰۹۴۵۰
۴پرتقال شمال۱۵۰۰۲۵۰۰۳۳۷۵
۵نارنگی پیج۳۰۰۰۴۰۰۰۵۴۰۰
۶نارنگی یافا۲۵۰۰۴۵۰۰۶۰۷۵
۷نارنگی انشو۳۰۰۰۴۰۰۰۵۴۰۰
۸سیب زرد۴۰۰۰۷۰۰۰۹۴۵۰
۹سیب قرمز۳۰۰۰۷۰۰۰۹۴۵۰
۱۰انگور بی‌دانه زرد۳۰۰۰۶۰۰۰۸۱۰۰
۱۱انگور بی‌دانه قرمز۵۰۰۰۷۰۰۰۹۴۵۰
۱۲انگور شاهرودی۳۵۰۰۴۵۰۰۶۰۷۵
۱۳کیوی۳۰۰۰۶۰۰۰۸۱۰۰
۱۴موز۸۵۰۰۹۵۰۰۱۲۸۲۵

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24