Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس، پس از بازگشایی نماد «وشهر» متعلق به بانک شهر عملیات بازارگردانی در این نماد بازار پایه‌ای به روش مبتنی بر حراج از سوی تامین سرمایه تمدن آغاز خواهد شد. حداقل تعهد معاملات روزانه بازارگردان در این نماد ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار سهم و دامنه مظنه آن ٣ درصد است ضمن آنکه دوره زمانی بازارگردانی در نماد «وشهر» یک‌ساله بوده و دارای قابلیت بازنگری پارامترهای مرتبط با آن در مقاطع سه ماهه است. در تبصره ٢ از ماده ١٠ دستورالعمل بازارگردانی مبتنی بر حراج در فرابورس ایران آمده فرابورس می‌تواند نسبت به اعطای مجوز بازارگردانی در نمادهای قابل معامله در بازار پایه صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری با رعایت شرایط این ماده اقدام کند. در این راستا پیرو مجوز فعالیت و درخواست شرکت تامین سرمایه تمدن مبنی بر بازارگردانی سهام بانک شهر، مجوز بازارگردانی از سوی فرابورس به این تامین سرمایه اعطا شده است...

بانک شهر به بازار سهام بر می گردد ؛ بازارگردان هم دارد...

بورس24 : معاملات فرابورس ایران در میانه این هفته کاری شاهد تغییر مالکیت 995 میلیون ورقه به ارزش 4 هزار و 795 میلیارد ریال بود که همزمان با دادوستدهای صورت‌گرفته در بازارها شاخص کل نیز افت نزدیک به 17 واحدی را تجربه کرد.

رصد معاملات امروز دوشنبه 26 آذرماه در بازارهای فرابورس حاکی از آن است نماد ذوب‌آهن با مبادله 302 میلیون سهم به ارزش 563 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش معامله را در میان تمامی بازارهای فرابورس کسب کرده است. پس از آن نمادهای «مادیرا»، «سمگا» و «شغدیر» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان باقی نمادهای مورد معامله در بازارهای فرابورس به خود اختصاص دادند.

روز جاری بازار اول و دوم به ترتیب شاهد جابه جایی 111 و 555 میلیون سهم به ارزش 478 و 1762 میلیارد ریال بودند. بازار پایه‌ای‌ها نیز در مجموع سه تابلو این بازار به استقبال معامله 302 میلیون سهم به ارزش 568 میلیارد ریال رفتند. در بازار پایه طبق اعلام مدیر پذیرش فرابورس نماد معاملاتی «کهرام» متعلق به شرکت تولیدی گرانیت بهسرام و نماد «شفارا» متعلق به شرکت پتروشیمی فارابی در پی موافقت کمیته درج فرابورس ایران در تابلو ج بازار پایه درج شدند. شرکت نخست از گروه کاشی و سرامیک و شرکت دوم از گروه محصولات شیمیایی است.

بازارگردانی در سهم بازار پایه‌ای «وشهر»

از سوی دیگر طبق اعلام مدیر نظارت بازار و بازرسی فرابورس، پس از بازگشایی نماد «وشهر» متعلق به بانک شهر عملیات بازارگردانی در این نماد بازار پایه‌ای به روش مبتنی بر حراج از سوی تامین سرمایه تمدن آغاز خواهد شد. حداقل تعهد معاملات روزانه بازارگردان در این نماد 3 میلیون و 800 هزار سهم و دامنه مظنه آن 3 درصد است ضمن آنکه دوره زمانی بازارگردانی در نماد «وشهر» یک‌ساله بوده و دارای قابلیت بازنگری پارامترهای مرتبط با آن در مقاطع سه ماهه است. در تبصره 2 از ماده 10 دستورالعمل بازارگردانی مبتنی بر حراج در فرابورس ایران آمده "فرابورس می‌تواند نسبت به اعطای مجوز بازارگردانی در نمادهای قابل معامله در بازار پایه صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری با رعایت شرایط این ماده اقدام کند." در این راستا پیرو مجوز فعالیت و درخواست شرکت تامین سرمایه تمدن مبنی بر بازارگردانی سهام بانک شهر، مجوز بازارگردانی از سوی فرابورس به این تامین سرمایه اعطا شده است.

ریزش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

همزمان با معاملات‌ صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس شاخص کل روز جاری نزدیک به 17 واحد کاهش یافت و در بالاتر از ارتفاع 1809 واحدی ایستاد. نمادهای «ذوب»، «کگهر»، «هرمز»، «میدکو» و «شراز» تا سطح حداکثر 9 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند و در مقابل نماد «مارون» با تاثیر مثبت نزدیک به 4 واحدی از شتاب ریزش بیشتر آیفکس کاست.

بازار ابزارهای نوین مالی روز جاری شاهد خرید و فروش 12 میلیون ورقه به ارزش 1988 میلیارد ریال بود. نماد «اشاد9» در پی تغییر مالکیت 154 هزار ورقه از این اوراق به ارزش بیش از 135 میلیارد ریال صدرنشین سایر اوراق مورد مبادله در این بازار شد. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز اغلب اوراق با ریزش قیمتی روبه‌رو و در دامنه 259 هزار تا 559 هزار ریال دادوستد شدند.

منبع : فرابورس ایران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24