Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مصطفی تنها دبیر انجمن لاستیک و تایر در گفت و گو با بورس ٢۴ در خصوص افزایش نرخ این صنعت بیان داشت: صنعت تایر برای تایرهای رادیال ٢٠ درصد و برای تایرهای بایاس ٣٢ درصد افزایش نرخ داده است که مسلما تاثیر این موضوع در صورت های مالی شرکت های تولید کننده دیده خواهد شد. اما این افزایش نرخ بیشتر برای پوشش هزینه های تولید مصرف می شود چرا که ما شدیدا با افزایش نرخ مواد اولیه رو به رو بوده ایم.

صورت های مالی تایرسازان تغییر می کند ؛ به دلیل افزایش نرخ اخیر

بورس24 : شرکت های تولید کننده لاستیک و تایر پس از مدت ها توانستند موافقت های لازم در خصوص افزایش نرخ را دریافت کنند و ما شاهد افزایش نرخ به اندازه 20 تا 30 درصد برای محصولات تایرسازان بودیم، از آنجایی که شرکت ها این افزایش نرخ را پیش بینی نکرده بودند شاهد تعدیل در صورت ها خواهیم بود و این موضوع می تواند منجر به اقبال به سمت سهام تایرسازان شود و هر شرکت با توجه به نوع محصولی که تولید می کند اصلاحات و تعدیلات خود را لحاظ خواهد کرد.

مصطفی تنها دبیر انجمن لاستیک و تایر در گفت و گو با بورس24 در خصوص افزایش نرخ این صنعت بیان داشت: صنعت تایر برای تایرهای رادیال 20 درصد و برای تایرهای بایاس 32 درصد افزایش نرخ داده است که مسلما تاثیر این موضوع در صورت های مالی شرکت های تولید کننده دیده خواهد شد. اما این افزایش نرخ بیشتر برای پوشش هزینه های تولید مصرف می شود چرا که ما شدیدا با افزایش نرخ مواد اولیه رو به رو بوده ایم.

وی ادامه داد: افزایش نرخ صنعت تایر بیشتر برای جبران خسارت های ناشی از افزایش قیمت های مواد اولیه خواهد بود و البته بستگی به نوع محصولات تولید شده توسط شرکت ها ، این افزایش نرخ می تواند بر فروش آن ها تاثیر بگذارد.

این مقام صنفی عنوان کرد: به عنوان مثال شرکت کویر تایر، تولید کننده تایرهای رادیال و شرکت لاستیک پارس تایر تولید کننده تایرهای بایاس و گروه بارز تولید کننده هر دو نوع تایر است که بسته به نوع محصولات تاثیر این افزایش نرخ در صورت های مالی آن ها اعمال خواهد شد.

تنها تصریح کرد: این افزایش نرخ اعمال شده و بعید می دانم تا سال دیگر شاهد افزایش نرخ جدیدی در این صنعت باشیم. اعمال این تغییر قیمت ها از نیمه آذرماه خواهد بود و تاثیر آن ها مشاهده خواهد شد و از آن جایی که شرکت ها این افزایش را پیش بینی نکرده بودند ، قطعا شاهد اصلاح در صورت های مالی شرکت های تولید کننده تایر خواهیم بود.

وی در مورد مطالبات از خودروسازان نیز خاطر نشان کرد: مطالبات از خودروسازان بهبود یافته است ، البته ما هنوز مسائل و مشکلات قدیم را داریم اما دوره وصول مطالبات ما کمتر شده است و امیدواریم بهتر هم بشود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24