Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دولت به جز انتشار اوراق مرابحه و اخزا برای تسویه بدهی های خود اقدام دیگری انجام نمی دهد و انتشار این اوراق هم منجر به کاهش هزینه مالی نمی شود.

راه حل سرمایه گذاری البرز برای جبران کمبود نقدینگی

بورس24 : شرکت دارویی البرز و زیرمجموعه های آن همانند سایر شرکت های دارویی با هزینه های مالی سنگین رو به رو هستند. این شرکت برای جلوگیری از این تحمیل هزینه ها اقدام به افزایش سرمایه های چندین برابری نسبت به سال های گذشته کرد. از طرف دیگر مجموعه البرز و زیر مجموعه های آن تلاش کردند تا هزینه های خود را کاهش دهند. دوره وصول مطالبات نیز متغیر بسیار مهم در صنعت دارو بوده که این هلدینگی اقدامات مثبتی در جهت کاهش آن اجرایی کرده است.

محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری البرز در گفتگو با بورس24 در خصوص آخرین اوراق منتشر شده برای صنعت دارو بیان داشت: دولت به جز انتشار اوراق مرابحه و اخزا برای تسویه بدهی های خود اقدام دیگری انجام نمی دهد و انتشار این اوراق هم منجر به کاهش هزینه مالی نمی شود.

وی افزود: چرا که انتشار این اوراق باعث تحمیل هزینه تنزیل اوراق شده و هزینه مالی را هم کم نمی کند چون شرکت برای جذب نقدینگی اقدام به اخذ وام و تسهیلات بانکی می کند. این موضوع منجر به افزایش هزینه های مالی می شود.

وی ادامه داد: مجموعه البرز و شرکت های زیر مجموعه آن با کمک به افزایش سرمایه های خود در سال جاری کمک کرده تا بتواند تحریم ها را مدیریت کند و این بحران شرایط اقتصادی را به پایان برساند. از طرف دیگر باید خاطر نشان کرد مطالبات دولت هم به خوبی وصول نمی شود و همین موضوع منجر به افزایش هزینه های مالی می شود.

شیرازی خبر داد: مجموعه البرز در سال های گذشته افزایش سرمایه های پایین را در شرکت های زیر مجموعه خود داشت. در سال 97 به دلیل مشکلات نقدینگی و همچنین بالا بردن توان مالی شرکت ها اقدام به افزایش سرمایه های سنگین و بین 60 تا 100 درصدی کردیم.

مدیرعامل سرمایه گذاری البرز خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که شرکت های دارویی به سمت تسهیلات بانکی می روند، عدم وجود نقدینگی و همچنین شرایط اقتصادی کلان است، چرا که بسیاری از اقلامی مانند اقلام بسته بندی که قبلا به صورت نسیه خریداری می کردیم در سال جای باید به صورت نقدی و بعضا پیش پرداخت بخریم تا بتوانیم تورم را پوشش دهیم.

این مقام مسئول در مورد سایر اقداماتی این مجموعه هلدینگی در مقابله با شرایط بحرانی گفت: افزایش سرمایه و تامین نقدینگی و همچنین ورود داروهای جدید با قدرت نقدشوندگی بالا از جمله برنامه هایی است که این مجموعه دنبال می کند. از طرف دیگر این شرکت روی کاهش هزینه های خود تمرکز کرده و تا جایی که می تواند محقق ساختن هزینه ها را به تاخیر می اندازد. از طرف دیگر تلاش زیادی برای کاهش دوره وصول مطالبات در گروه شده و این عمل هم موفقیت آمیز بوده است، به گونه ای که شاهد کاهش دوره وصول مطالبات به اندازه 1 ماه بوده ایم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24