Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : افرادی که در نقاط مختلف شهر تهران برای خرید آپارتمان جستجو می کنند و با قیمت های اعلامی از سوی مشاوران املاک روبرو می شوند، آمار بانک مرکزی از میانگین قیمت مسکن در تهران را باور نمی کنند و تصورشان این است که آمار یا به اشتباه درج می شود یا درست محاسبه نمی شود. این تصور به اختلاف شدید قیمت مسکن در هر منطقه نسبت به حتی منطقه مجاورش بر می گردد...

احساس متفاوت در بازار مسکن برای چیست؟

بورس24 : افرادی که در نقاط مختلف شهر تهران برای خرید آپارتمان جستجو می کنند و با قیمت های اعلامی از سوی مشاوران املاک روبرو می شوند، آمار بانک مرکزی از میانگین قیمت مسکن در تهران را باور نمی کنند و تصورشان این است که آمار یا به اشتباه درج می شود یا درست محاسبه نمی شود.

این تصور به اختلاف شدید قیمت مسکن در هر منطقه نسبت به حتی منطقه مجاورش بر می گردد.

اختلاف قیمت مسکن در جنوب و شمال تهران به بیش از 5 برابر رسیده است. در شمالی ترین نقطه تهران قیمت میانگین هر مترمربع آپارتمان 20 میلیون تومان است اما در جنوب شهر این قیمت حول و حوش 5 میلیون تومان نوسان می کند.

یک کارشناس مسکن در این باره می گوید: بعد از آن که اعلام شد قیمت یک متر مربع آپارتمان در تهران در آبان سال جاری به نه میلیون و دویست هزار تومان رسیده که حاکی از رشد ٩٢ درصدی نسبت به آبان سال گذشته است، در گروه های تلگرامی و فضای مجازی، افراد مختلف اعلام کردند این آمار صحیح به نظر نمی رسد و مثلاً در محله ما قیمت بیشتر یا کمتر از این مقدار رشد کرده است.

بهروز ملکی در این باره اینطور پاسخ می دهد: اولا این آمار را بانک مرکزی منتشر می کند و مرجع رسمی اعلام آمارهای اقتصادی است. ثانیا این آمار مربوط به شهر تهران است و رشد قیمت مسکن در اکثر شهرهای کشور، کمتر از این میزان بوده است.

ثالثاً در سطح شهر تهران قیمت همه مناطق به یک میزان رشد نمی کند. حتی محلاتِ مختلفِ یک منطقه نیز رشد یکسانی ندارند و قمیت هایشان با یکدیگر تفاوت دارد.

از طرفی وقتی در مورد قیمت مسکن در یک شهر صحبت می کنیم میانگین قیمت همه مساکن معامله شده در همه مناطق شهر، اعم از واحد مسکونی نوساز، غیرنوساز، با پارکینگ، بی پارکینگ و... مدنظر است. این در حالی است که قیمت واحدهای با عمر بنای متفاوت با هم اختلاف قابل توجهی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24