Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سعید محمد علیزاده رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص امکان اعلام مجدد پیش بینی سود هر سهم توسط شرکت ها و ناشران به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: در گذشته ارائه پیش بینی سود حتی در گزارش تفسیری هم ممنوع بود اما، با دستورالعمل جدید، ناشران اگر بخواهند می توانند پیش بینی خود را در گزارش تفسیری مدیریت ارائه دهند...

جزئیات امکان اعلام مجدد پیش بینی سود توسط ناشران بورسی اعلام شد ؛ فقط در گزارش تفسیری مدیریت

بورس24 : «اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست» ، این خبر به تازگی به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در دستورالعمل جدید افشای اطلاعات ناشران دیده شده است.ظاهرا از این پس دوباره، ناشران می‌توانند در گزارش‌های تفسیری عملکرد مدیریت همچنان پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات را ارائه دهند و اگر احساس شود مواردی برای اعلام EPS لازم است، در گزارش‌های تفسیری تکمیل می‌شود. این موضوع با توجه به درخواست سهامداران و فعالان بازار مورد بررسی هیات مدیره سازمان بورس قرار گرفته و پس از بررسی به ناشران ابلاغ شده است.

سعید محمد علیزاده رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص امکان اعلام مجدد پیش بینی سود هر سهم توسط شرکت ها و ناشران به خبرنگار بورس24 گفت: در گذشته ارائه پیش بینی سود حتی در گزارش تفسیری هم ممنوع بود اما، با دستورالعمل جدید، ناشران اگر بخواهند می توانند پیش بینی خود را در گزارش تفسیری مدیریت ارائه دهند.

وی گفت: شرکت ها مختار هستند به هر شکلی پیش بینی سود خود را در پیوست گزارش تفسیری اعلام نمایند.

به گفته وی، این موضوع خواسته برخی سهامداران و فعالان حقیقی بازار سرمایه بوده که هیات مدیره سازمان طبق بررسی هایی که انجام داده، اعلام پیش بینی سود را از ممنوعیت خارج کرد و البته اجباری هم برای اعلام این متغیر وجود ندارد.

علیزاده افزود: این که چه میزان پیش بینی سود در تصمیم گیری سهامداران موثر است، به تحلیلشان بستگی دارد، به هر حال این امکان برای مدیری است که فکر می کند با پیش بینی سود به سهامداران و در تصمیم گیری آن ها کمک می کند.

وی گفت: دستورالعمل جدید هیات مدیره سازمان هفته گذشته به شرکت ها ابلاغ شد و هر شرکتی بخواهد می تواند ، از این پس پیش بینی سود خود را در گزارش تفسیری مدیریت ارائه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که سهامداران چگونه می توانند به صنعت و شرکت خود P/Eبدهند؟ گفت: این که سهامداران بر اساس سود پیش بینی شده و آینده نگر تحلیل کنند یا سود محقق شده، به تحلیل خودشان مربوط می شود، به هر حال این اختیار داده شده که سهامداران بتوانند هر طور که بخواهند در مورد سهم خود تصمیم گیری کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24