Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : گهر زمین یکی از شرکت های پر پتانسیل بازار سرمایه است که به تازگی وارد فرابورس شده ، اما «کگهر» درست در زمانی عرضه شد که بازار وارد یک سیکل نوسانی و منفی شده بود. این شرکت پس از بازدهی حدود ٢٧ درصد به تعادل رسید و اکنون با قیمتی در محدوده ٨٠٠ تومان معامله می شود، از دیگر عوامل تاثیر گذار در روند حال حاضر سهام این شرکت می توان به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت شمش فولاد خوزستان و همچنین هیجانات منفی بازار و تغییرات مدیریتی در مجموعه امید اشاره کرد ، تمام این موارد دست به دست هم داد تا گهر زمین به رغم تمام پتانسیل هایش و عملکرد مثبتی که در گزارش هایش ارائه داده با افزایش عرضه و کاهش تقاضا روبرو شود و بسیاری از سهامداران ترجیح دهند تا سود تحصیل شده ناشی از همان روزهای نخست عرضه را اصطلاحا «سیو» کنند و فروشنده سهم شوند.

درباره منفی های زودبازده ترین عرضه اولیه ٩٧

بورس24 : گهر زمین یکی از شرکت های پر پتانسیل بازار سرمایه است که به تازگی وارد فرابورس شده ، اما «کگهر» درست در زمانی عرضه شد که بازار وارد یک سیکل نوسانی و منفی شده بود.

این شرکت پس از بازدهی حدود 27 درصد به تعادل رسید و اکنون با قیمتی در محدوده 800 تومان معامله می شود، از دیگر عوامل تاثیر گذار در روند حال حاضر سهام این شرکت می توان به کاهش قیمت جهانی سنگ آهن، کاهش قیمت دلار، کاهش قیمت شمش فولاد خوزستان و همچنین هیجانات منفی بازار و تغییرات مدیریتی در مجموعه امید اشاره کرد ، تمام این موارد دست به دست هم داد تا گهر زمین به رغم تمام پتانسیل هایش و عملکرد مثبتی که در گزارش هایش ارائه داده با افزایش عرضه و کاهش تقاضا روبرو شود و بسیاری از سهامداران ترجیح دهند تا سود تحصیل شده ناشی از همان روزهای نخست عرضه را اصطلاحا «سیو» کنند و فروشنده سهم شوند.

در این حال گهر زمین عنوان زودبازده ترین سهم تازه عرضه شده را به خود اختصاص داد چرا که متوسط بازدهی سایر سهم های عرضه اولیه شده در سال 97 دست کم 50 درصد بود و این سهم ها پس از 50 درصد رشد متعادل می شدند!!

علی اکبر پوریانی مدیرعامل گهر زمین درباره عملکرد سال جاری و شرایط فعلی قیمت این سهم در فرابورس به بورس24 گفت: اثرات جهانی و کاهش قیمت سنگ آهن در این مقوله بی تاثیر نیست.از طرفی در دو ماه اخیر بازار سرمایه با روندی نزولی همراه بوده و هیجانات منفی موجود در بازار در این شرایط اثر گذار است ، اما ما براساس بودجه در حال حرکت هستیم و نگرانی خاصی نداریم.

وی درباره عملکرد سال جاری شرکت هم گفت: گهر زمین در شرایط مطلوب تولید و فروش قرار دارد و با افزایش تولید و استخراج روبرو هستیم.بر اساس گزارشاتی که در کدال افشا شده است این موارد به وضوح قابل بررسی است .

پوریانی در ادامه افزود: عملکرد حال حاضر مجموعه از آنچه که پیش بینی کرده بودیم بهتر است و هیچ نگرانی بابت تحقق بودجه سال جاری نداریم.

وی به تحریم ها هم اشاره کرد و گفت: تحریم ها بر عملکرد صادراتی اثر گذار است به طوری که هزینه های حمل و نقل دریایی را تاحدی افزایش داده است اما افزایش ها خارج حد تصور نبوده است و با اقداماتی که در دست اجرا داریم تمهیدات لازم را برای آن عملیاتی خواهیم کرد ، بنابراین از این منظر هم نگرانی خاصی وجود ندارد.

او درباره منفی های سهم نیز گفت : سهم گهر زمین در حال بازارگردانی است و نگرانی خاصی از بابت افت زیاد آن وجود ندارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24