Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است که در جریان معاملات کالاها میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، باید اصول منطق بازار برقرار باشد به این معنا که فعالیت برای همه زنجیره تولید به صرفه باشد و در حق هیچ یک از اعضای زنجیره، اجحاف نشود؛ در این رابطه تمرکز معاملات کالاها در حوزه های مختلف به خصوص فلزات و پتروشیمی در بورس کالای ایران بهترین اتفاق است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛ لزوم حضور همزمان صنایع بالادست و پایین دست در بورس کالا

بورس24 : جعفر ذره بینی عنوان کرد: نخستین حسن بورس کالا برای اقتصاد کشور، شفاف سازی روند معاملات کالاها بوده است به طوریکه امروز همه فعالان بازارهای کالایی که به دنبال رشد اقتصاد هستند در بورس کالا حضور دارند و از این بستر معاملات حمایت می کنند.

وی افزود: باید توجه کنیم که بورس کالا محلی برای حضور توامان صنایع بالادستی و پایین دستی با خواسته ها و شرایط متفاوت است، از این رو به طور طبیعی و به خصوص به دلیل نوسانات اخیری که در بازارها مشاهده کردیم، شاید نقد هایی به روند معاملات چند محصول وجود داشته باشد که این موضوع نیز با تعامل میان فعالان صنعت قابل رفع است.

وی با بیان اینکه عملکرد بورس کالا طی این سال ها و در فرازونشیب های اقتصاد ایران، قابل قبول بوده است، گفت: شفافیت ایجاد شده در معامله کالاها تا حد زیادی مشکلات قدیمی صنایع فلزی و پتروشیمی ناشی از فعالیت های واسطه ها را کنار زده و به سلامت اقتصادی کشور کمک کرده است. از این رو با پایداری ثبات قیمت ها و تعادل بازارها، باید زمینه عرضه زنجیره تولید محصولات در بورس کالا فراهم شود تا همه تولیدکنندگان با رعایت قوانین به تامین نیاز واحدهای پایین دستی و صادرات مبادرت ورزند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در پایان اظهار داشت: با عرضه و کشف واقعی قیمت کالاها در بستر بورس کالا، دیگر مجالی برای سفته بازی های مخرب باقی نمی ماند و انگیزه طرفین معامله برای حضور در بورس کالا و رونق تولید بیشتر می شود؛ این همان رعایت اصول منطق بازار است که سال ها به دنبال آن هستیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24