Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خبرنگار بورس ٢۴ از معاون سازمان برنامه و بودجه پرسید که با توجه به این که بازار سرمایه به صورت غیر مستقیم هم نیاز به حمایت دارد و نرخ خوراک در سال جاری به شکل چراغ خاموش با رشد همراه بوده و ظاهرا زمزمه دریافت بهره مالکانه از معادن نیز به میزان ۱۰درصد فروش به طور مستقیم توسط دولت به گوش می رسد ، آیا این موارد در بودجه دولت لحاظ خواهد شد؟ که گفت: طبق تبصره ۱۴ و در جدول مشخص شده به صورت جزئی تمام مولفه ها مشخص شده که دولت چه میزان فروش فرآورده و یا سایر هزینه ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده، هزینه جایگاه داران، هزینه های شرکت نفت و شرکت گاز را در این جدول بودجه آورده است و در این جدول، ۷هزار میلیارد تومان برای مقابله با فقر، ۴هزارو ۹۰۰میلیارد تومان برای سلامت و حدود ۶هزار میلیارد تومان به اضافه ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه برای خرید تضمینی گندم و ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان هم برای اهداف ماده ۳۹ قانون برنامه در نظر گرفته شده است. اما در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن در بودجه اشاره ای نشده است.

افزایشی برای نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن در بودجه ٩٨ دیده نشده...

بورس24 : نشست خبری رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اهداف کلان و لایحه بودجه سال 98 کشور صبح امروز با حضور نمایندگان رسانه ها در تهران برگزار شد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم رونمایی از لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با بیان این که لایحه مزبور در ۶ جلد تنظیم شده است، گفت: همراه با لایحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.همچنین دو جلد اهداف مبانی اقتصادی و اجتماعی همه دستگاه ها را تحت عنوان سند بنیادین لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم کرده ایم.

معاون رییس جمهور با بیان این که بودجه ۹۸، بودجه مبتنی بر عملکرد است، گفت: برای این که نمایندگان مطمئن شوند که بودجه مبتنی بر عملکرد است، در یک جلد مبانیِ قیمت تمام شده دستگاه ها را نیز به مجلس ارسال کردیم.

وی ادامه داد: به صورت شفاف یک کتاب در رابطه با طرح های عمرانی که قرار است واگذار شوند، تهیه کرده و به مجلس ارسال کرده ایم تا از رانت جلوگیری شود.

نوبخت با بیان این که تمامی دستگاه هایی که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند را به مجلس معرفی کرده ایم، افزود: همچنین گزارشی تهیه کردیم مبنی بر این که غیر از یارانه نقدی که پرداخت می کنیم، چه میزان یارانه غیرمستقیم پرداخت خواهیم کرد.

وی گفت: بودجه پرداخت یارانه نقدی برای سال آینده ۴۲ هزار میلیارد تومان است.

او گفت: یک ریال از خزانه پرداخت نمی شود مگر برای تخصیص، با توجه به این که انضباط مالی داریم، اوراقی که منتشر می کنیم را در زمان سررسیدشان پرداخت می کنیم.

در ادامه این نشست حمیدرضا پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: امسال در شرایطی هستیم که تحریم های ظالمانه آمریکا را داریم که این مساله محدودیت هایی را در منابع ایجاد می کند، از این رو حمایت از معیشت عمومی و بحث سلامت یکی از بارزترین ویژگی های بودجه است.همچنین در این شرایط باید مراقب باشیم واحدهای تولیدی کشور با رکود مواجه نشوند از این رو باید مورد حمایت قرار گیرند؛ از سویی دیگر برای اشتغال جوانان و افراد باید برنامه ریزی کرد ، بنابراین از دیگر ویژگی های بودجه ۹۸ اشتغال و تولید است.

پورمحمدی گفت: امسال زوایای جدیدی از بودجه شامل انواع معافیت ها در حوزه مالیات، گمرک و یارانه را شفاف کرده و سعی کردیم در معرض دید عمومی بگذاریم.

وی گفت: بودجه ریزی شرکت ها مبتنی بر عملکرد شان خواهد بود.

دلار 4200برای کالاهای اساسی...

وی با بیان این که یکی از مهم ترین مولفه های بازار این است که دولت چه میزان ارز در اختیار بازار می گذارد، گفت: ۱۴ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در نظر گرفته ایم.

پورمحمدی ادامه داد: ۷ هزار میلیارد تومان برای حمایت از معیشت خانوارهای نیازمند، ۳۷ هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه متوازن منطقه و ۸ هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم در نظر گرفته ایم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار بورس24 در مورد اسناد خزانه و وضعیت بازار بدهی در بودجه 98 توضیح داد: جدول قانون برنامه و بودجه هر سال سقف اوراق ما را تعیین می کند ، ما برای این که بخواهیم اوراق را منتشر نماییم. با مدل هایی که پیش رو است ، بحث اداره بدهی دولت را محاسبه می کنیم تا هیچ ریسکی به اصل و سود اوراق وارد نشود و دولت مطمئن باشد که حتما می تواند باز پرداخت اصل و فرع اوراق را در بودجه ببیند.

44هزار میلیارد تومان انوع اوراق در سال 98

وی گفت: همچنین در مولفه حقوقی قانون بودجه سقفی قرار داده شده، که طبق آن چه میزان اوراق منتشر خواهد نمود ، بر این اساس ۴۴ هزار میلیارد تومان انواع اوراق برای سال آینده در نظر گرفته ایم. در مورد نرخ های این اسناد، همچنین بر اساس بند «ک» تبصره ۵ قانون بودجه طبق نظر وزیر اقتصاد و دارایی و با حضور رئیس سازمان و بودجه و بانک مرکزی در مورد آن تصمیم گیری می شود.

حرفی از نرخ خوراک و بهره مالکانه نیست

خبرنگار بورس ٢۴ از معاون سازمان برنامه و بودجه پرسید که با توجه به این که بازار سرمایه به صورت غیر مستقیم هم نیاز به حمایت دارد و نرخ خوراک در سال جاری به شکل چراغ خاموش با رشد همراه بوده و  ظاهرا زمزمه دریافت بهره مالکانه از معادن نیز به میزان  ۱۰درصد فروش به طور مستقیم توسط دولت به گوش می رسد ، آیا این موارد در بودجه دولت لحاظ خواهد شد؟ که گفت: طبق  تبصره ۱۴ و در جدول مشخص شده به صورت جزئی تمام مولفه ها مشخص شده که دولت چه میزان فروش فرآورده  و یا  سایر هزینه ها  از جمله مالیات بر ارزش افزوده، هزینه جایگاه داران، هزینه های شرکت نفت و شرکت گاز را در این جدول  بودجه آورده است و در این جدول، ۷هزار میلیارد تومان برای مقابله با فقر، ۴هزارو ۹۰۰میلیارد تومان برای  سلامت و حدود ۶هزار میلیارد تومان به اضافه ۲ هزار میلیارد تومان در بودجه  برای  خرید تضمینی گندم و ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان هم برای اهداف ماده  ۳۹ قانون برنامه در نظر گرفته شده است.  اما در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه معادن در بودجه اشاره ای نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24