Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : شب گذشته دکتر غلامرضا سلیمانی به مناسبت روز ملی بیمه در گفتگوی ویژه خبری با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافت و به سوالات مردم در خصوص فعالیت صنعت بیمه پاسخ داد. غلامرضا سلیمانی با تبریک روز بیمه در این برنامه گفت:صنعت بیمه در سال۹۶ با حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ درصدی داشته است. در این میان برخی از شرکت های بیمه با نوآوری و استراتژی هایی که داشتند توانستند سهم بیشتری از این پرتفوی را به خود اختصاص دهند و برخی از شرکت های بیمه نیز به دلایلی نتواستند از فرصت ها بهره بگیرند. وی افزود:صنعت بیمه در سال گذشته حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود داشته است.

اندازه صنعت بیمه در ایران ؛ ٣۴ هزار میلیارد تومان

بورس24 : شب گذشته دکتر غلامرضا سلیمانی به مناسبت روز ملی بیمه در گفتگوی ویژه خبری با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافت و به سوالات مردم در خصوص فعالیت صنعت بیمه پاسخ داد.

غلامرضا سلیمانی با تبریک روز بیمه در این برنامه گفت:صنعت بیمه در سال۹۶ با حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه صادره نسبت به سال ۹۵ رشد ۲۱ درصدی داشته است. در این میان برخی از شرکت های بیمه با نوآوری و استراتژی هایی که داشتند توانستند سهم بیشتری از این پرتفوی را به خود اختصاص دهند و برخی از شرکت های بیمه نیز به دلایلی نتواستند از فرصت ها بهره بگیرند.
وی افزود:صنعت بیمه در سال گذشته حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سود داشته است.
سلیمانی در خصوص برقراری رقابت سالم در صنعت بیمه در راستای افزایش رضایتمندی بیمه گذاران گفت: رقابت سالم یک اصل مهم در اقتصاد است. خوشبختانه این اصل با حذف تعرفه ها در صنعت بیمه به نحوی اجرایی شده و به یک عقد میان بیمه گر و بیمه گذار تبدیل شده است که باعث شد رقابت بیش از گذشته در میان آنها نمایان شود.اما طبیعی است در این رقابت ها، گاهی نرخ شکنی هایی هم ایجاد می شود.
در نهایت وقتی رقابت ناسالم وجود داشته باشد، حق بیمه ها از نرخ فنی فاصله گرفته و در نتیجه شرکت بیمه در هنگام وقوع خسارت متضرر می شود.
وی افزود: به همین دلیل ما در رشته بیمه شخص ثالث یک حداقلی را تعیین کردیم که نهایتا شرکت های بیمه تا ۲.۵ درصد برای تخفیف قدرت مانور داشته باشند.
بیمه درمان تکمیلی نیز یکی دیگر از رشته های زیان ده صنعت بیمه است که به دلیل ارائه نرخ های غیر فنی و افزایش تعرفه خدمات درمانی، شرکت های بیمه را با مشکل مواجه کرده است.
سلیمانی تاکید کرد: در حوزه بیمه درمان تکمیلی نیز تدابیری اندیشیده شده برای ارائه نرخ فنی که شرکت های بیمه در پرداخت خسارت های هموطنانمان با مشکل مواجه نشوند.
رئیس شورای عالی بیمه در خصوص برنامه های نظارتی بیمه مرکزی گفت: خوشبختانه بیمه مرکزی علاوه بر معاونت نظارت که به صورت پیوسته فعالیت شرکت های بیمه را به صورت سیستماتیک و میدانی رصد می کند، کمیته ای تحت عنوان کمیته صیانت از شرکت های بیمه نیز ایجاد کرده است که وظیفه آن بررسی برنامه های استراتژیک شرکت های بیمه به خصوص شرکت های زیان ده و یا دارای توانگری پایین است و در آینده کار رتبه بندی شرکت های بیمه را نیز انجام می دهد تا مردم با اگاهی کامل از وضعیت شرکت های بیمه از آن ها خدمات مورد نیاز را خریداری کنند.
وی افزود: این کمیته برنامه ها و فعالیت شرکت های بیمه را مورد بررسی قرار می دهد و اگر روند آنها رضایت بخش نباشد گزارش مربوطه را در شورای عالی بیمه مطرح و نسبت به ادامه فعالیت آن شرکت تصمیم گیری می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اعلام سطح توانگری مالی شرکت های بیمه در روز ملی بیمه گفت: خوشبختانه ما توانستیم توانگری مالی را زودتر از سالهای گذشته و در سمینار بیمه و توسعه در حضور خبرنگاران اعلام کنیم. بنابر این گزارش از ۳۲ شرکت بیمه، ۸ شرکت در سطح ۲ توانگری مالی و یک شرکت در سطح۴ و باقی شرکت های بیمه در سطح یک توانگری مالی از سال ۹۶ تا کنون قرار داشتند و این نشان دهنده رشد مثبت شرکت های بیمه است.
وی در ادامه و در خصوص مصوبه افزایش سرمایه شرکت های بیمه گفت: این مصوبه به شرکت های بیمه ابلاغ شده و قرار بود تا تیرماه امسال از سوی شرکت های بیمه اجرایی شود. در حال حاضر اکثر شرکت ها افزایش سرمایه را انجام داده اند و تنها ۲ شرکت در افزایش سرمایه مشکل داشته که به آنها نیز اخطارهای لازم داده شده است.
رئیس شورای عالی بیمه در پاسخ به این سوال که چرا میان قیمت خدمات بیمه ای و قدرت خرید مردم توازن وجود ندارد گفت: قیمت خدمات بیمه ای در کشور با توجه به رقابت و نرخ شکنی برخی شرکت ها به حداقل رسیده و این برای صنعت بیمه خوب نیست چرا که این مبالغ ناچیز حق بیمه پاسخگوی خسارات سنگینی که به شرکت های بیمه به خصوص در دو رشته شخص ثالث و درمان وارد می شود،نخواهد بود،به طور مثال در ۷ ماهه اول سال ۹۷، خدمات درمانی حدود ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته اما حق بیمه ها افزایش چندانی نیافته اند که اینها عامل زیان شرکت های بیمه خواهند بود.
وی افزود: خوشبختانه در رشته های دیگر بیمه ای نظیر بیمه های مسئولیت، باربری و نظایر آن مشکل خاصی وجود ندارد.

رییس شورای عالی بیمه در خصوص سایر عوامل بیرونی گرانی خدمات بیمه ای گفت: اخد مالیات بر ارزش افزوده نیز عامل دیگری است که ۹ درصد خدمات بیمه ای را گران کرده است بدون اینکه سود شرکت های بیمه افزایش یابد که خوشبختانه با پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس و طرح در صحن علنی مجلس در آینده نزدیک این مبلغ از حق بیمه کسر می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی، از رونمایی ۱۴استارت آپ بیمه در روز ملی بیمه خبر داد و گفت:این استارت آپ ها می توانند کمک خوبی برای بیمه گذاران در انتخاب بیمه نامه مناسب خود باشند و خوشبختانه در روز ملی بیمه شش استارت آپ توسط معاون اول رییس جمهور به طور رسمی راه اندازی شد.
لازم به ذکر است در این گفتگو دکتر پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از حذف مالیات بر ارزش افزوده خدمات بیمه ای تا ماه آینده خبر داد و گفت: افزایش هر ساله نرخ دیه و همچنین مالیات بر ارزش افزوده از قوانین و مقرراتی است که به عنوان عوامل بیرونی بر گرانی خدمات بیمه ای در کشور اثر گذاشته است.
وی افزود: باید شرایط برای صنعت بیمه به گونه ای فراهم شود تا بتواند با سرمایه گذاری مناسب منابع، خلق ثروت کند چرا که جنس صنعت بیمه،سرمایه گذاری است.
همچنین پورابراهیمی بر اجرای مصوبه افزایش سرمایه شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت: بیمه مرکزی باید بر اجرایی شدن این مهم نظارت جدی داشته باشد.
غلامرضا سلیمانی نیز در خصوص موضوع سرمایه گذاری های صنعت بیمه از اصلاح آیین نامه شماره شصت در نشست آینده شورای عالی بیمه خبر داد و تصریح کرد: در این آیین نامه تصریح شده که حق بیمه های دریافتی – به خصوص حق بیمه های مربوط به بیمه نامه های زندگی که طولانی مدت است - باید به گونه ای سرمایه گذاری شود که هم بلندمدت باشد هم سود زیادی را به صنعت بیمه برگرداند. هر چند در قانون پیش بینی شده که برخی از بیمه نامه ها که تعهدات آن کوتاه مدت است و حتی گاهی باید در بانک ها سپرده گذاری شوند.
وی خاطرنشان کرد: بین سرمایه گذاری بلند مدت و بازده یک رابطه مستقیم وجود دارد و ما به شرکت ها اجازه دادیم که منابع حاصل از دریافت حق بیمه های بلندمدت را در این حوزه ها سرمایه گذاری کنند اما باید توجه داشته باشند که در مسیر بنگاه داری حرکت نکنند.
گفتنی است در این گفتگوی ویژه خبری آخرین وضعیت کلوپ های "پی اند آی" و وضعیت بیمه های مربوط به کشتی ها و نفتکش ها نیز توسط رییس کل بیمه مرکزی تشریح شد.

منبع :اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24