Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک اقتصاددان: استفاده از عبارت کاهش نرخ ارز مهندسی افکار عمومی است نسبت به ۶ ماه قبل این نرخ دو و نیم برابر شده افزایش نرخ ارز هم بر اساس هیچ قاعده‌ ای نبود برخی اقتصاد خوانان مزدوران مافیای قدرت و ثروت هستند! حسین راغفر در گفت‌ و گویی، یادآور شد: چهار شوک ارزی که پس از جنگ تحمیلی در اقتصاد ایران روی داد همه به توصیه‌ های طرفداران نظام بازار آزاد بود و موارد آن کاملا مشخص است...

کاهش نرخ ارز در این روزها یعنی چه؟!

بورس24 : حسین راغفر در گفت‌ و گویی یادآور شد: چهار شوک ارزی که پس از جنگ تحمیلی در اقتصاد ایران روی داد همه به توصیه‌ های طرفداران نظام بازار آزاد بود و موارد آن کاملا مشخص است. 

او گفت: به طوری که به دولت دهم نیز توصیه می‌ کردند که برای جبران کسری بودجه نرخ ارز را افزایش دهد و به جرات می‌ توان ادعا کرد این طرز فکر در پشت هر چهار شوک ارزی از سال ۱۳۷۳ تا امروز بوده است.

راغفر در مورد افزایش میزان خرید مواد اساسی از سوی خارجی‌ها در مناطق مرزی کشور گفت: البته نباید این را جزو صادرات بدانیم بلکه این چپاول مایحتاج و مواد مورد نیاز مردم است و با تغییر واژه نمی‌توان از عمق فاجعه کاست. متاسفانه دولت در اختیار صاحبان سرمایه‌های تجاری و بنگاه‌های شبه خصوصی و شبه دولتی است و منافع گروه‌های ذی‌نفوذ و بزرگ سیاست‌های دولت را شکل می‌دهند و رقم می‌زنند.

وی افزود: به نظرم این مسئله قابل قبول نیست و به زودی پیامدهای آن آشکار خواهد شد، به ویژه با نزدیک شده به پایان سال نمایان‌تر خواهند شد و البته دولت سعی خواهد کرد آن را نتیجه تحریم‌ها قلمداد کند در حالیکه اینها پیامدهای اقدامات خود دولت است.

این استاد دانشگاه در مورد اظهارات برخی مسولین مبنی بر استفاده از معابر کولبران برای دور زدن تحریم‌ ها گفت: این کار اصلا عملی نیست، نمی‌ توان نیازهای یک کشور را بوسیله کولبران تامین کرد و آن را راهکاری برای دور زدن تحریم‌ ها دانست. این راهکار به نظر یک موضع سیاسی است تا موضع اقتصادی.

راغفر در مورد ادعای برخی از اقتصادانان مبنی بر کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر گفت: البته برخی از این اقتصاد خوانان مزدوران مافیای قدرت و ثروت در کشور هستند، از نظر این آقایان رسیدن نرخ به ۱۱ هزار تومان به معنی کاهش است. در حالی که این نرخ نسبت به ۶ ماه پیش تقریبا ۲.۵ برابر شده است و استفاده از عبارت کاهش نرخ ارز در واقع مهندسی افکار عمومی است.

این کارشناس اقتصادی افزود: افزایش نرخ ارز براساس هیچ قاعده‌ ای نبود جز حفظ منافع بانک‌ های ورشکسته خصوصی و تامین مالی بدهی‌ های بزرگ دولت.

منبع: ایلنا 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24